اطلاعات تماس
  • ۰۲۱555*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971029341318861

خرید ماشین کنترلی حرفه‌ای مورد نیاز

ماشین کنترلی الکتریکی یا سوختی؟

کد: 13971029341318861

https://goo.gl/NBPSUp

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از تفریحات رادیو کنترل ماشین کنترلی‌ها هستند که توجه بسیاری را به خود جلب کرده‌اند. ماشین‌های کنترلی به دو نوع الکتریکی و سوختی تقسیم می‌شوند که هر کدام مزایا و معایبی دارند. در این مقاله به بررسی آن‌ها پرداخته خواهد شد.

ماشین کنترلی الکتریکی یا سوختی؟
خرید ماشین کنترلی الکتریکی یا سوختی ؟ کدام یک به صرفه تر است ؟

هر چند ماشین کنترلی‌های الکتریکی تایم درایو کمتری نسبت به ماشین کنترلی‌های سوختی دارند اما در مقابل هزینه‌های بالای سوخت ماشین کنترلی‌های سوختی می‌توان از این عیب چشم‌پوشی کرد .

افرادی که به سمت تفریحات رادیو کنترل رفته‌اند با محصولات زیادی در این عرصه روبرو خواهند شد که هر یک نوع خاصی از هیجان را به شخص القاء می‌کنند، ماشین کنترلی یا RC Car یکی از محصولات پر طرفدار عرصه رادیو کنترل است. 

ماشین‌های کنترلی حرفه‌ای به دلیل داشتن سرعت بالا، کمک فنرهای قوی، دیفرانسیل و موتورهای قدرتمند طرفداران فراوانی را داشته و حتی در برخی کشورها مسابقات مخصوص به خود را دارند. این تفریحات رادیو کنترل زمینی به دو دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی آن‌ها و مزایا و معایب هر یک پرداخته می‌شود: 

ماشین کنترلی‌های سوختی:‌

سیستم این ماشین کنترلی‌های رادیو کنترل از دو بخش الکتریکی و مکانیکی ساخته شده، بخش الکترکی شامل گیرنده سیگنال‌های رادیو کنترل و بخش مکانیکی شامل موتور بنزینی و سیستم تعلیق است.

مزایا:‌

از مزایای ماشین‌های سوختی کنترلی می‌توان به یکسان بودن قدرت و توان موتور در تمام دوره درایو اشاره کرد زیرا تا زمانی که سوخت در محفظه وجود دارد ماشین با همان قدرت لحظه شروع، به حرکت خود ادامه خواهد داد و افت سرعت پیدا نخواهد کرد. 

از دیگر مزایای آن می‌توان به جنس گیربکس و موتور اشاره کرد که طبعا به دلیل بنزینی بودن باید از جنس فلزهایی با دوام تهیه شده باشند. 

معایب:‌

یکی از معایب بزرگی که موجب می‌شود کسی به سراغ خرید ماشین کنترلی سوختی نرود گران بودن قیمت سوخت آن است زیرا باید از سوخت‌های مخصوص با درصد خلوص متفاوت استفاده کرد که برای هر درایو باید هزینه‌ی زیادی بابت سوخت متحمل شد.

در صورت خرابی هر یک از قطعات ماشین‌های سوختی، خریدار مجبور به تعویض آن است که اغلب گران قیمت هستند.

ماشین کنترلی الکتریکی:‌

این دسته از ماشین کنترلی‌ها دارای سیستم یکپارچه الکتریکی، الکترونیکی بوده و اگر واقع بینانه سخن گفته شود ماشین کنترلی الکتریکی کلیه قابلیت‌های ماشین کنترلی‌های سوختی را داشته، دردسر و هزینه‌های کمتری نیز به همراه دارد. 

مزایا:

از اولین مزایای این دسته از ماشین‌های کنترلی می‌توان به ارزان‌تر بودن نسبت به ماشین‌های سوختی اشاره کرد، علاوه بر آن دیگر نباید نگران سوخت بود بلکه اکثر ماشین کنترلی‌های الکترکی دارای باتری‌های ۷.۴ ولتی با ظرفیت‌های بالای ۲۰۰۰ میلی آمپر بوده که می‌توانند حدود نیم ساعت زمان درایو پر قدرت را با هر بار شارژ ارائه کنند. 

موتورهای ماشین کنترلی الکتریکی به دلیل دارا بودن ساختمان یکپارچه (سیم پیچ‌های مسی)‌ درصد خرابی بسیار پایین‌تری نسبت به موتور‌های سوختی داشته و دارای توان نسبتا مشابهی با موتورهای سوختی هستند.

معایب:‌

اگر بخواهیم به معایب ماشین کنترلی الکتریکی اشاره کنیم می‌توان به بالا بودن زمان شارژ باتری و هم چنین کمتر بودن تایم درایو نسبت به ماشین کنترلی سوختی اشاره کرد. 

در نهایت اگر از میان تفریحات رادیو کنترل ماشین‌های کنترلی برگزیده شوند، پس از انتخاب سوختی یا الکتریکی بودن آن باید با توجه به نیازهای خود در رابطه با محیطی که قصد استفاده آن را دارید یکی از دسته ماشین‌های آفرود، آنرود یا باگی (سرعتی) را انتخاب کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایما آرسی

خرید کواد کوپتر ٬‌هلیکوپتر کنترلی ٬‌ماشین کنترلی و محصولات رادیو کنترل از برند های DJi ٬ سایما ٬ WL toys ٬ چیرسون و ... با بهترین کیفیت . در هر کجای ایران که هستید از طریق وبسایت ما ( http://symarc.ir ) سفارش دهید و در کمتر از ۴۸ ساعت درب منزل تحویل بگیرید . قیمت های ما را با وبسایت های دیگر مقایسه کنید ٬‌با اطمینان می گوییم هیچ کجا قیمت های مارا ندارد !

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱555*****
[نمایش اطلاعات]