اطلاعات تماس
  • ۰۲۱555*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971207351778861

هلیشات را با کوادکوپتر دوربین دار اشتباه نگیرید!

تفاوت هلیشات با کواد کوپتر دوربین دار چیست؟

کد: 13971207351778861

https://goo.gl/bkgDPh

، تهران , (اخبار رسمی): حتما تا به حال واژه هلیشات به گوش شما خورده است اما دقیقا مفهوم این کلمه چیست؟ شاید بگویید به کواد کوپترهای دوربین‌دار هلیشات می‌گویند٬ ولی بهتر است این مقاله را بخوانید تا با تفاوت یک کواد کوپتر دوربین‌دار و هلیشات آشنا شوید.

تفاوت هلیشات با کواد کوپتر دوربین دار چیست ؟
تفاوت هلیشات و کوادکوپتر دوربین دار

هر کوادکوپتر دوربین داری صرفا یک هلیشات نیست زیرا لازمه هلیشات بودن توانایی حمل و دارا بودن حداقل تجهیزات لازم برای فیلمبرداری هوایی است

قطعا هنگامی که به دنبال تفریحات رادیو کنترل رفته‌اید به دسته‌ای از کوادکوپترهای دوربین دار برخورده‌اید و به شما گفته شده کوادکوپترهای دوربین دار هلیشات هستند. 

اما باید گفته شود که خیر! این چنین نیست و صرفا هر کوادکوپتر دوربین داری هلیشات نیست. بنابراین افرادی که به دنبال خرید کوادکوپتر هستند بهتر است با مفهوم این واژه بیشتر آشنا شوند.

تعریف لغوی واژه هلیشات

هلیشات (Helishot) واژه‌ای است مشتق شده از دو کلمه هلی (Heli) و شات (Shot) که کلمه اول کوتاه شده کلمه هلیکوپتر (Helicopter) و کلمه دوم به معنای عکس‌برداری و فیلمبردای است. به صورت عمومی هلیشات یعنی پهبادی که قابلیت حمل دوربین‌های با کیفیت و استانداردهای فیلمبرداری هوایی را داشته باشد. 

چه پهبادهایی می‌توانند هلیشات باشند؟

همواره زمانی که واژه هلیشات به میان می‌آید ذهن، نا خودآگاه به سمت کوادکوپترهای دوربین‌دار پیش می‌رود اما یک هلیشات الزاما نباید کوادکوپتر باشد. 

در هالیوود در برخی شرایط خاص برای فیلمبرداری از هلیکوپتر کنترلی‌های قدرتمند بنزینی دوربین‌دار به عنوان هلیشات استفاده می‌شود یا کمپانی DJi هگزا کوپترهای قدرتمندی را روانه بازار کرده که مخصوص فیلمبرداری و ساخت مستند از طبیعت هستند. 

هلیشات، نه یک کواد کوپتر دوربین دار بلکه پهبادی است قدرتمند با سیستم فیلمبرداری حرفه‌ای. از این رو:‌

هر کوادکوپتر دوربین‌داری هلیشات نیست به شرطی که دارای ویژگی‌های زیر باشد:‌

همان‌طور که در تعریف هلیشات گفته شد کواکوپتر دوربین‌داری را می‌توان هلیشات نامید که دارای استانداردهای کامل در فیلمبرداری هوایی باشد، برخی از این استانداردها عبارتند از:‌

وجود گیمبال قدرتمند در هلیشات:‌

همواره در یک هلیشات گیمبال حرف اول را می‌زند، بدون وجود گیمبال نمی‌توان به پاسخ سوال «هلیشات چیست» رسید!

زیرا در صورت نبود گیمبال تنها کوادکوپتر  تفریحی آموزشی را در دست دارید که برای فیلمبرداری‌های ساده مناسب است و صرفا یک کواد کوپتر دوربین‌دار خواهید داشت.

دوربین با رزولوشن 1080p فول اچ دی:‌

حداقل دوربین در یک هلیشات حرفه‌ای را می‌توان دوربین ۱۰۸۰p یا Full HD در نظر گرفته که اکثر دوربین‌های ۵ مگاپیکسل به بالا این استاندارد را دارا هستند.

سیستم ارسال تصویر پایدار هلیشات:‌

می‌توان از یک دوربین ساده با ذخیره تصویر بر روی کارت حافظه استفاده کرد اما در این صورت، تنها یک کوادکوپتر دوربین‌دار خواهید داشت، برای ارتقاء می‌توان از دوربین‌های 4k با ارسال تصویر Wifi یا دوربین‌های قدرتمند با Range Extender‌های سر خود (‌افزایش دهنده‌های برد)‌ استفاده کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سایما آرسی

خرید کواد کوپتر ٬‌هلیکوپتر کنترلی ٬‌ماشین کنترلی و محصولات رادیو کنترل از برند های DJi ٬ سایما ٬ WL toys ٬ چیرسون و ... با بهترین کیفیت . در هر کجای ایران که هستید از طریق وبسایت ما ( http://symarc.ir ) سفارش دهید و در کمتر از ۴۸ ساعت درب منزل تحویل بگیرید . قیمت های ما را با وبسایت های دیگر مقایسه کنید ٬‌با اطمینان می گوییم هیچ کجا قیمت های مارا ندارد !

اطلاعات تماس
  • ۰۲۱555*****
[نمایش اطلاعات]