اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711263478211095

چت بات چیست و چگونه در کسب و کار استفاده می‌شود؟

کد: 139711263478211095

https://goo.gl/afK1N2

، تهران , (اخبار رسمی): انقلاب هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است تا آن جا که امروزه تعداد کاربران پیام رسان‌هایی مانند skype ،slack و whatsapp به سرعت در حال افزایش است. مزیت اصلی استفاده از چت‌بات‌ها صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها و هم چنین تلاش در پشتیبانی خودکار از کاربران است.

چت بات چیست و چگونه در کسب و کار استفاده می شود ؟
چت بات :” برنامه ای طراحی شده برای شبیه سازی گفتگو با کاربر انسانی است ، به ویژه در فضای اینترنت ”

مطابق پیش‌بینی پایگاه تحقیقاتی Gartner، در سال 2020 بیش از 85% خدمات کاربری، بدون حضور اپراتور انسانی مدیریت می‌شود. همچنین خدمات ارائه شده توسط چت‌بات‌ها به مراتب فراتر از پاسخگویی به مشتریان است

انقلاب هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است. تا آن جا که امروزه تعداد کاربران پیام رسان‌هایی مانند skype ،slack و whatsapp به سرعت در حال افزایش است. به عنوان مثال تنها facebook Messenger بیش از 1.2 میلیارد کاربر ماهانه دارد. در این روند رو به رشد، توسعه چت بات‌ها و استفاده از آنها افزایش چشمگیری داشته است. هم چنین تقاضای استفاده از پیام رسان‌ها و چت بات‌ها دائما در حال افزایش است. چت بات‌هایی که با رفع نیاز کاربر و ارائه خدمات متنوع در زمینه‌های گوناگون، جایگاه قابل اعتنایی برای خود تعریف کرده‌اند.

مزیت اصلی استفاده از چت بات‌ها صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها و هم چنین تلاش در پشتیبانی خودکار از کاربران است. بر اساس پیش بینی شرکت تحقیقاتی و مشاوره جهانی، Gartner، در سال 2020 بیش از 85% خدمات کاربری، بدون حضور اپراتور انسانی کنترل و هدایت می‌شود. هم چنین خدمات ارائه شده توسط چت بات‌ها به مراتب فراتر از پاسخگویی به مشتریان است. از جمله قابلیت‌های دیگر چت بات‌ها می‌توان به جمع آوری اطلاعات کاربری، سامان‌دهی جلسات و کاهش هزینه‌های سربار شرکت‌ها اشاره کرد. با این اوصاف، بازار رو به رشد چت بات‌ها دور از تصور و بعید نیست. البته ایجاد تعامل قابل اعتماد با کاربران، فرآیند ساده‌ای نیست.

چت بات چیست و برای چیست؟

بنا بر تعریف فرهنگ نامه آکسفورد، چت بات برنامه‌ای طراحی شده برای شبیه‌سازی گفتگو با کاربر انسانی است، به ویژه در فضای اینترنت.

چت بات‌ها از طریق پیام‌های متنی با مشتریان ارتباط برقرار می‌کنند و خدمات متناسب با نیاز آن‌ها را ارائه می‌دهند. این ربات‌ها سیستمی خودکار برای ارتباط و مکالمه با کاربران هستند.

چرا کسب‌و کارها به چت بات نیاز دارند؟

رسیدگی همزمان به چندین درخواست و پاسخ‌گویی سریع و آنی به درخواست‌های کاربران، موجب افزایش اعتماد مشتریان می‌شود. هم چنین کاربران نیز به طرز چشمگیری مشتاق استفاده از چت بات‌ها هستند.

یکی از مطالعات ارائه شده در چهارمین کنفرانس بین الملی علوم اینترنت در نوامبر سال 2017 به بررسی دلایل اقبال کاربران به برقراری ارتباط با چت بات‌ها پرداختند. بر اساس تحقیقات مذکور، عوامل اصلی که انگیزه کاربران را به استفاده از چت بات‌ها سوق می‌دهد، عبارت است از:

بهره‌وری: رسیدگی و هدایت به سمت اطلاعات، به طور موثر و سریع.

سرگرمی: چت بات‌ها کاربران را در هنگام فراغت با برقراری ارتباط و گپ زدن سرگرم می‌کنند.

عوامل اجتماعی و ارتباطی: چت بات‌ها باعث افزایش تجربه اجتماعی می‌شوند. به این معنا که با فراهم کردن فرصتی برای مکالمه بدون قضاوت باعث کاهش نگرانی و اضطراب کاربران و همچنین افزایش مهارت‌های رفتاری آن‌ها می‌شود و کمک به بهبود روابط اجتماعی می‌کند.

کنجکاوی: چت بات‌های نو ظهور، جرقه کنجکاوی کاربران هستند. در این میدان، کاربران به بررسی توانایی‌های خود می‌پردازند و در جستجوی فرصت‌های جدید هستند.

چگونه می‌توان یک چت بات ساخت ؟

اگر به دنبال ساخت یک چت بات هستید، باید به نکات مهمی توجه کنید. به طور کلی می‌توان چهار مرحله اصلی برای ایجاد یک چت بات تصور کرد:

1. اهداف خود را تعریف کنید.

چت بات چه باید بکند؟ وظیفه اصلی آن چیست؟ مخاطب هدف کیست؟ واضح و روشن است که پیش از هر اقدام عملی، تعیین و تعریف هدف ضرورت دارد. رسیدن به هر هدفی، مسیری دارد بنابراین تشخیص هدف برابر است با یافتن مسیر. با این اوصاف پس از تعریف واضح اهداف، لیستی از اقدامات عملی تهیه کرده و در جهت تامین آنها گام بردارید.

2. کانال ارتباطی خود با کاربران شناسایی و انتخاب کنید.

کاربران کیستند؟ بهترین و موثرترین کانال ارتباطی با آنها کدام است؟

پاسخ به این سوال ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. نکته قابل توجه این است که دریابید ارتباط با مشتریان از چه طریقی جوابگو است. آیا مشتریان، کاربران پیام رسان‌ها هستند یا وب سایت‌ها؟ در اپلیکیشن‌های اندرویدی فعال هستند یا در محیط ویندوز؟ عمده کاربران از کدام پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند؟ پاسخ به این سوال روشن می‌کند که تا چه اندازه استفاده از چت‌بات، تامین‌کننده نیاز است.

3. روش ساخت را انتخاب کنید.

برای ساخت چت بات‌ها دو روش عمده وجود دارد. روش اول استفاده از نرم افزارهای چت بات ساز آماده است. برای ساخت چت بات به این شیوه می‌توان از چت‌بات‌سازهایی مانند Chatfuel ،Botsify ،Chattypeople ،Beep Boop استفاده کرد که فرآیند آسانی دارد البته با محدودیت‌هایی مانند پیکربندی محدود و وابسته به سرویس مواجه است.

برای ساخت چت‌بات‌ها می‌توان از نرم‌افزارهای چت‌بات‌ساز استفاده کرد. این نرم‌افزارها به طور تخصصی توسط صاحبان کسب‌وکارهای مختلف برای ساخت چت‌بات تخصصی جهت رفع نیاز خاص کسب‌وکار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روش دوم استفاده از برنامه نویس است که می‌تواند منطبق با نیازها، چت باتی طراحی کند.

4. ساخت، سفارشی‌سازی و راه اندازی.

پس از تشریح فرایندها، پایگاه داده‌ای از پاسخ‌ها باید ایجاد کرد و عملکرد چت بات خود را محک زد. پس از بررسی همه جوانب می‌توان چت بات خود را در اختیار کاربران قرار داد.

نکته قابل تامل دیگر در زمینه چت بات‌ها که بعضا با عنوان چالش ایجاد چت بات از آن یاد می‌شود، آموزش چت بات جهت درک زبان کاربران است. با توجه به این که کاربران نیازهای خود را به شیوه‌های مختلف بیان می‌کنند، این ضرورت وجود دارد که آموزش‌های لازم برای درک زبان کاربران به چت‌بات‌ها داده شود.

کلام آخر

امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کارها و شرکت‌ها، متوجه لزوم استفاده از چت بات و همچنین مزایای قابل توجه آنها در زمینه ارائه خدمات هستند. بنابراین بستر مناسبی برای فعالیت چت بات‌ها فراهم است. البته استفاده از چت بات‌ها در این زمینه پدیده نوظهوری است که ظرفیت رو به رشدی دارد و قابلیت‌های این چت بات‌ها روز به روز در حال گسترش هستند و بهترین‌ها در راه هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیالوگ

اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ، به شما این امکان را می‌دهد که به طور رایگان و در کمتر از ۱۰ دقیقه، یک چت‌بات پشتیبانی مختص کسب‌وکار خود بسازید. کافیست یک حساب کاربری بسازید تا بصورت رایگان از خدمات دیالوگ بهره‌مند شوید. در ناحیه کاربری دیالوگ می‌توانید، با وارد کردن نمونه پیام‌های کاربران و پاسخ‌های متناظر خود چت‌بات را آموزش دهید و آن را به کانال‌های مکالماتی خود متصل نمایید. پس از آموزش، اگر پیامی از سوی یکی از کاربران ارسال شود، اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ بهترین پاسخ ممکن برای این پیام را پیدا کرده و با کاربران به طور خودکار مکالمه می‌نماید. برای ساخت چت‌بات‌ها می‌توانید سری به diaalog.ir بزنید و در کمتر از ۱۰دقیقه به طور رایگان چت‌بات خود را بسازید و فعال کنید.برای مطالعه بیشتر در این خصوص می‌توانید به blog.diaalog.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]