اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802233679311095

نقش تعیین‌کننده چت‌بات‌ها در آینده آموزش

کد: 139802233679311095

http://bit.ly/2HiEjrQ

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده روزافزون از فناوری در زندگی روزمره، شیوه یادگیری دانش آموزان را تغییر می‌دهد و معلمان را قادر به ارائه یک محیط یادگیری شخصی برای دانش آموزان، می‌کند. پژوهشگران، سیستم‌هایی را توسعه داده‌اند که می‌توانند به طور خودکار، میزان یادگیری دانش آموزان را شناسایی کنند.

نقش تعیین‌کننده چت‌بات‌ها در آینده آموزش
نقش تعیین‌کننده چت‌بات‌ها در آینده آموزش

در این مطلب، در مورد 7 زمینه در آموزش که چت بات در آن‌ها کارآیی دارند، بحث می‌شود:

1. یادگیری از طریق چت بات

کاربرد عمومی هوش مصنوعی در این زمینه، سیستم‌های آموزشی هوشمند است که با استفاده از تجزیه و تحلیل پاسخ‌ها و محتوای یادگیری دانش آموزان، یک محیط یادگیری شخصی را فراهم می‌کنند. به طور مشابه، چت بات با فناوری هوش مصنوعی می‌تواند برای یادگیری دانش آموزان استفاده شود. شیوه این یادگیری به این گونه است که، متن مربوطه به مجموعه‌‍ای از پیام‌ها تقسیم‌بندی می‌شود و در قالب گفت‌و‌گوی آنلاین ارائه می‌شود. این تقسیم‌بندی براساس میزان یادگیری دانش آموزان، صورت می‌گیرد و پیام‌های دانش آموزان، تعیین کننده پاسخی است که چت‌بات می‌دهد.

2. افزایش مشارکت دانش آموزان در فرآیند یادگیری

ارتباط با رسانه‌های اجتماعی و سیستم گفتگوی آنلاین برای دانش آموزان امروزی، عادی و آسان است. آن‌ها برای این‌که با یکدیگر ارتباط برقرار کنند یا موضوعات تحقیقاتی را بیابند، می‌توانند از بین پلتفرم‌های مختلف دست به انتخاب بزنند یا از دستیار مجازی برای انجام این کار بهره ببرند. این ویژگی می‌تواند کیفیت فرآیند یادگیری و تعامل دانش آموزان با یک‌دیگر را ارتقا دهد. از طرفی این امکان وجود دارد که پیام‌ها توسط معلمان و دانش آموزان برای اطلاع از وضعیت کلاس، استفاده از تجارب گروه‌های فارغ‌التحصیلان و برنامه‌های باشگاه‌های مختلف رد و بدل شود. به این ترتیب اطلاع دانش آموزان از آگهی‌های مربوط به تکالیف، تاریخ و یا سایر رویدادهای مهم، بسیار ساده می‌شود.

3. بازخوردهای هوشمند

بازخورد، چه بازخورد دانش آموز، چه بازخورد معلم، برای بهبود روند یادگیری بسیار مهم است. بازخورد دانش آموزان، فرصتی برای معلمان فراهم می‌کند تا ضعف‌های شیوه تدریس خود را شناسایی کرده و بهتر عمل کنند. بازخورد معلمان، به دانش آموزان امکان می‌دهد تا زمینه‌هایی که نیازمند تلاش بیشتر آن‌ها است را شناسایی کنند. معلمان می‌توانند به راحتی وضعیت دانش آموزان را با تکالیف، ارزیابی‌ها و تست‌ها می‌سنجند. برای دریافت بازخورد دانش آموزان، موسسات آموزشی معمولا از طریق ارائه فرم‌های چاپ شده به صورت آنلاین استفاده می‌کنند.

اما این فرآیند می‌تواند به کمک چت بات‌ها، تعاملی‌تر و جذاب‌تر شود. چت بات Hubert، نمونه‌ای از این گونه سیستم‌های گفتگوی آنلاین است. این چت بات با دانش آموزان ارتباط برقرار می‌کند و سؤال‌هایی از این قبیل که چگونه می‌توان فلان موقعیت را بهبود بخشید، چه چیز باید تغییر کند، چه تغییری خوب است و کدام روند باید اصلاح شود، مطرح می‌کند. این اجازه می‌دهد تا دانش آموزان نظرات خود را با صراحت بیان کنند سپس این بازخوردها را تجزیه و تحلیل می‌کند، نقاط قوت ذکر شده توسط اکثر دانش آموزان را دسته بندی کرده و آن را به معلمان تحویل می‌دهد.

4. دستیاران مجازی آموزش

دانش آموزان اغلب به دنبال کسی هستند که به تکمیل تکالیفشان کمک کند و اشکالات مربوط به آن را برطرف کند. معلمان، بهترین راهنمای دانش آموزان برای برطرف کردن مشکلات درسی  هستند. به همین ترتیب، ربات‌ها به عنوان دستیارهای آموزش مجازی، برای انجام وظایف تکراری معلمان استفاده می‌شوند.

ربات‌ها برای پاسخ به پرسش‌های دانشجویان درباره طرح درس، برنامه‌های درسی، تکالیف و مهلت‌های تحویل تکالیف استفاده می‌شوند. آن‌ها می‌توانند سطح یادگیری دانش آموزان را کنترل کنند و همچنین نیازهای آموزشی دانشجویان را تجزیه و تحلیل کرده و محتوای یادگیری مناسبی را به آن‌ها توصیه کنند.

5. کمک بدون درنگ به دانش آموزان

این فناوری، دانش آموزان را قادر می‌سازد همه چیز را بلادرنگ دریافت کنند. ارسال ایمیل، ارسال عکس، جستجو در مکان و یا حتی پیدا کردن کمک مجوز آنلاین، فقط با چند کلیک انجام می‌شود. از این رو، موسسات آموزشی، نیاز دارند به روند ارتباط دانشجویی خود سرعت بخشند تا توجه این نسل نوظهور را جلب کنند.

عمده دانشجویان از وب‌سایت دانشگاه‌ها یا ادارات دولتی بازدید می‌کنند تا در مورد روند پذیرش، پروسه‌های اداری یا هزینه‌های دوره مربوطه، اطلاعات لازم را دریافت کنند. از آنجایی‌که اکثر سوالات تکراری هستند، از چت‌بات می‌توان برای انجام این کار وقت گیر استفاده کرد.

این نه تنها موجب صرفه جویی در زمان دانش آموزان، بلکه باعث کاهش هزینه‌های موسسات نیز می‌شود. علاوه بر این، دانش آموزان مجبور نیستند برای دریافت پاسخ منتظر بمانند.

6. پشتیبانی بهتر برای دانش آموزان

مسئولیت یک موسسه آموزشی در تعلیم دانش آموزان مجرب، آزمایشگاه‌های مجهز و … محدود نمی‌شود. پشتیبانی ضعیف و ارائه خدمات نازل به دانش آموزان، یکی از دلایل اصلی است که دانش آموزان از دانشگاه خارج می‌شوند. از این رو، موسسات آموزشی، همیشه باید در ارائه اطلاعات کامل به دانش آموزان و برقراری ارتباط به موقع با آن‌ها توجه داشته باشند. چت‌بات می‌تواند در اینجا موثر عمل کند. چت‌بات به دانشجویان کمک می‌کند، در طول فرآیند پذیرش همه اطلاعات لازم را در مورد دوره‌های خود، طرح درس‌ها و دانشکده‌ها، به دست آورند همچنین می‌توانند به عنوان راهنما، در زمینه کمک هزینه تحصیلی، امکانات خوابگاه، عضویت در کتابخانه و … مشکلات را رفع کنند.

7. جمع آوری اطلاعات به روز برای موسسات آموزشی

چت‌بات‌ها را می توان فراتر از تسهیل درخواست‌های دانش آموزان استفاده کرد. همان‌طور که دانش آموزان با چت بات‌ها ارتباط برقرار می کنند، ربات حجم زیادی داده را جمع آوری می‌کند. این داده‌ها شامل تمام اطلاعات مربوط به تنظیمات دانشجویی و اطلاعاتی است که در وب‌سایت پیدا می‌کنند یا نه.

موسسات می‌توانند از این داده‌ها برای ردیابی درخواست‌های دانش آموزان استفاده کنند و سپس زمینه‌های نیازمند اصلاح را شناسایی کنند. به عنوان مثال، آن‌ها می‌توانند در صورت نیاز، رابط کاربری وب‌سایت خود را بهبود بخشند و یا در صورت نیاز، یک صفحه جدید به وب اضافه کنند. موسسات می‌توانند این فرایند را در فواصل منظم تکرار کنند و سپس با توجه به نیازهای دانشجویان، تغییر رویکرد دهند.

در زمینه‌ای که چت‌بات می‌تواند استفاده شود تا فرآیند یادگیری برای دانش آموزان جذاب‌تر و جالب‌تر باشد، می‌توان از آن‌ها برای تسهیل فرآیند آموزش نیز استفاده کرد.

 این فناوری می‌تواند در کاهش حجم کار کارمندان اداری موسسات آموزشی کمک کند در نتیجه، می‌توان انتظار رشد چشم‌گیری از بخش آموزش، در زمینه تعاملات بین دانش آموزان و معلمان داشت. این نه تنها یادگیری دانش آموزان را تقویت می‌کند، بلکه باعث انعطاف پذیری و تعامل بیشتر در میان آن‌ها خواهد شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیالوگ

اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ، به شما این امکان را می‌دهد که به طور رایگان و در کمتر از ۱۰ دقیقه، یک چت‌بات پشتیبانی مختص کسب‌وکار خود بسازید. کافیست یک حساب کاربری بسازید تا بصورت رایگان از خدمات دیالوگ بهره‌مند شوید. در ناحیه کاربری دیالوگ می‌توانید، با وارد کردن نمونه پیام‌های کاربران و پاسخ‌های متناظر خود چت‌بات را آموزش دهید و آن را به کانال‌های مکالماتی خود متصل نمایید. پس از آموزش، اگر پیامی از سوی یکی از کاربران ارسال شود، اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ بهترین پاسخ ممکن برای این پیام را پیدا کرده و با کاربران به طور خودکار مکالمه می‌نماید. برای ساخت چت‌بات‌ها می‌توانید سری به diaalog.ir بزنید و در کمتر از ۱۰دقیقه به طور رایگان چت‌بات خود را بسازید و فعال کنید.برای مطالعه بیشتر در این خصوص می‌توانید به blog.diaalog.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش