اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712213556911095

تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال

کد: 139712213556911095

https://goo.gl/icMGjL

، تهران , (اخبار رسمی): همان‌طور که زمینه‌های مختلف صنعتی و مدیریتی، از امکانات هوش مصنوعی برای پیشرفت روزافزون خود استفاده می‌کنند، بازاریابی دیجیتال نیز از امکانات هوش مصنوعی بهره برده است. اما فناوری هوش مصنوعی، چه تغییراتی در فرآیند دیجیتال مارکتینگ می‌تواند ایجاد کند؟

تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال
تاثیر هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال

تحولی که هوش مصنوعی در صنایع مختلف ایجاد کرده است غیرقابل انکار است. یکی از زمینه‌های مهمی که با استفاده از امکانات هوش مصنوعی شاهد تغییری اساسی بوده ، بازاریابی دیجیتال است

در حال حاضر، یکی از پرطرفدارترین شاخه‌های فناوری، هوش مصنوعی است. در تعریف این فناوری می‌توان گفت، هوش مصنوعی به سیستم‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی استدلال برای حل مسائل را داشته باشند. 

تحولی که هوش مصنوعی در صنایع مختلف ایجاد کرده است غیرقابل انکار است. یکی از زمینه‌های مهمی که با استفاده از امکانات هوش مصنوعی شاهد تغییری اساسی بوده، بازاریابی دیجیتال است.

چه ارتباطی بین بازاریابی دیجیتال و هوش مصنوعی وجود دارد؟

هوش مصنوعی فرصت‌هایی استثنایی در اختیار بازاریابی دیجیتال قرار ‌دهد. فرصت‌هایی در زمینه تجزیه و تحلیل اطلاعات، ارائه تجربه ماندگار به مشتریان، پشتیبانی موثر، بازاریابی هدفمند و … که موجب بازگشت هر چه بیشتر سرمایه می‌شوند.

تعاملات پشتیبانی آنلاین هوشمند بسیار کارآمد است. سیستم‌های هوشمند می‌توانند رفتار و تصمیم مشتریان را ارزیابی کنند و برای خریدهای بعدی به آن‌ها پیشنهاد دهند. تاثیراتی که هوش مصنوعی بر بازاریابی دیجیتال می گذارد، از این قبیل است :

استفاده از هوش مصنوعی برای ایجاد تجربه ماندگار برای مشتریان

آسان شدن برقراری ارتباط بین تیم بازاریابی و مشتریان یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های استفاده از فناوری هوش مصنوعی در بازاریابی است. هر چه این فرآیند سریع تر و آسان‌تر شود، طبعا اقبال مشتریان و رضایت‌مندی آن‌ افزایش خواهد یافت. این امکان که مشتریان را قادر به دریافت سریع پاسخ مشکلاتشان می‌کند، معیار قابل ملاحظه ای است. بنابراین سرعت پاسخگویی و حضور به موقع ، در ارتقای کیفیت این معیار تاثیری اساسی دارد. هوش مصنوعی امکان ارائه پاسخگویی سریع و پشتیبانی در هر ساعت را فراهم می‌کند.

استفاده از هوش مصنوعی برای پشتیبانی ارزان و کاهش هزینه‌ها

عمده ابزارهای پشتیبانی مشتریان از جمله چت آنلاین نیاز به نیروی انسانی دارند. با این حال مزیت قابل توجه چت آنلاین عملکرد چند جانبه آن‌ها است . به این معنا که اپراتورهای پشتیبانی می‌توانند بین پنجره‌های چت آنلاین سوئیچ کرده و چندین مکالمه را هم‌زمان انجام دهند . بنابراین، افراد می‌توانند هزینه‌های نیروی کار و زمان پاسخگویی را کاهش دهند. هم چنین حذف هزینه‌هایی مانند تجهیزات گران قیمت دستگاه‌های تلفن و شماره تلفن رایگان نیز چت آنلاین را ارزان‌تر می‌کند. این امکانی که هوش مصنوعی در اختیار بازاریابی دیجیتال قرار می‌دهد، هزینه‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

استفاده از هوش مصنوعی برای ارتقای پشنهادات ویژه

عمده فروشگاه‌ها و کسب و کارها، به مناسبت‌های مختلفی مانند تعطیلات سال نو و یا ایام خاصی از هر ماه ، اقدام به ارائه پیشنهاداتی ویژه می‌کنند. مثلا تخفیف‌های بهاره یا زمستانه. در طول این ایام خاص، وب‌سایت و یا اپلیکیشن‌های کسب و کار، با مشتریان زیادی (که عمده آن‌ها برای نخستین بار رجوع کرده‌اند) در تعامل است. برای جذب کاربران از طریق ارائه خدمات پشتیبانی مفید و موثر و علاقه‌مند کردن آن‌ها به محصولات و خدمات، این بهترین فرصت است. با توجه به اینکه تیم پشتیبانی افراد توانایی کنترل و هدایت تمامی این تعاملات را ندارد، استفاده از سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی راه‌کار هوشمندانه‌ای به نظر می‌رسد.

استفاده از هوش مصنوعی برای تبلیغات هدفمند

مناسب‌ترین راه برای تبلیغ هر نام تجاری، تبلیغات است. جمع آوری، تجزیه و تحلیل داده‌های کاربران و پیش‌بینی رفتار آن‌ها، با استفاده از هوش مصنوعی آسان‌تر و دقیق‌تر است و دسته‌بندی مخاطبان براساس علاقه‌مندی و سلایق آن‌ها، به نحو احسن از طریق سیستم‌های هوشمند امکان پذیر است. بنابراین فرآیند تبلیغات به شکل هدفمند و مشخص صورت می‌گیرد.

کلام آخر

فناوری هوش مصنوعی، در زمینه‌های متعدد می‌تواند موثر و کاربردی باشد. یکی از اصلی‌ترین پیوندهای این فناوری با کسب و کارهای رو به رشد، در بازاریابی دیجیتال است. همه‌ی کاربردهایی که در این نوشته ذکر شد (هر چند به اختصار و کوتاه) روشنگر این نکته اساسی است که استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی ، تا چه میزان می‌تواند به اعتبار برندهای مختلف ارزش دهد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیالوگ

اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ، به شما این امکان را می‌دهد که به طور رایگان و در کمتر از ۱۰ دقیقه، یک چت‌بات پشتیبانی مختص کسب‌وکار خود بسازید. کافیست یک حساب کاربری بسازید تا بصورت رایگان از خدمات دیالوگ بهره‌مند شوید. در ناحیه کاربری دیالوگ می‌توانید، با وارد کردن نمونه پیام‌های کاربران و پاسخ‌های متناظر خود چت‌بات را آموزش دهید و آن را به کانال‌های مکالماتی خود متصل نمایید. پس از آموزش، اگر پیامی از سوی یکی از کاربران ارسال شود، اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ بهترین پاسخ ممکن برای این پیام را پیدا کرده و با کاربران به طور خودکار مکالمه می‌نماید. برای ساخت چت‌بات‌ها می‌توانید سری به diaalog.ir بزنید و در کمتر از ۱۰دقیقه به طور رایگان چت‌بات خود را بسازید و فعال کنید.برای مطالعه بیشتر در این خصوص می‌توانید به blog.diaalog.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]