اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712133533911095

۳ تصور غلط درباره چت بات‌ها

کد: 139712133533911095

https://goo.gl/ovkyGb

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به جذابیت این فناوری رو به رشد، تصورات غلطی پیرامون چیستی و آینده چت بات‌ها مطرح می‌شود. این تصورات ممکن است در نگاه اول صرفا مضحک به نظر برسند، اما اگر به باور تبدیل شوند، می‌توانند از رشد و پیشرفت این فناوری نوظهور جلوگیری کنند.

۳ تصور غلط درباره چت بات ها
۳ تصور غلط درباره چت بات‌ها

تصور سیطره بی‌حد و حصر  و چیرگی همه جانبه چت بات‌ها بر زندگی بشریت، ایده‌ای فوق‌العاده برای ساخت فیلم‌های علمی، تخیلی است که البته تا حدود زیادی نخ نما است

امروزه هوش مصنوعی به حدی پیشرفت کرده است که قادر به انجام کارها به بهترین و ساده‌ترین روش‌ها است. به همین ترتیب چت بات‌ها نیز دائما در حال تکامل و پیشرفت هستند.

چت بات‌ها با قابلیت‌های شگفت انگیز و روابط کاربری قدرتمندشان، کنجکاوی مردم را برانگیختند. بسیاری مدعی هستند این کنجکاوی و کاوش عمیق درباره چت بات‌ها، در آینده‌ای نه چندان دور تمام صنایع جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. برای آشنایی بیشتر با امکانات و ظرفیت‌های چت بات‌ها به سایت دیالوگ مراجعه کرد.

در این نوشته به ۳ تصور غلط درباره چت بات‌ها اشاره می‌شود:

1. چت بات‌ها، انسان‌ها را از کار، بی کار می‌کنند!

این بزرگترین اشتباه درباره چت بات‌ها است. تصور سیطره بی حد و حصر و چیرگی همه جانبه ربات‌ها بر زندگی بشریت، ایده‌ای فوق‌العاده برای ساخت فیلم‌های علمی تخیلی است که البته تا حدود زیادی دست مالی شده و نخ نماست. کما اینکه آرزوی دیرینه پژوهشگران حوزه هوش مصنوعی، یعنی طراحی سیستمی تحلیلگر و تصمیم‌گیر شبیه مغز انسان، در سراسر جهان، هنوز محقق نشده است. بنابراین نباید ترسید؛ چت بات‌ها، بر انسان چیره نخواهند شد.

از طرفی تحقیقات متعدد گویای این واقعیت است که تا سال 2022، صنعت هوش مصنوعی، منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتری می‌شود. چرا که تمرکز مردم را به سمت امور خلاقانه و نوآورانه سوق می‌دهد.

2. چت بات، همان ربات است!

تفاوت بین این دو مقوله به طور کلی، به شرح زیر است:

چت بات، نرم افزاری کامپیوتری است که تلاش می‌کند گفتگوهای انسان را از طریق تعاملات متنی یا صوتی شبیه سازی کند. یک کاربر می‌تواند سوال یا دستوری را با چت بات در میان بگذارد و چت بات در واکنشی به این کنش، تعامل فعالانه‌ای با کاربر برقرار کند.

در حالیکه ربات‌ها، اساسا برنامه‌هایی برای اجرای خودکار فرآیندی تکراری هستند. ربات‌ها معمولا برای تجزیه و تحلیل محتوای وب سایت‌ها استفاده می‌شوند.

3. چت بات‌ها فاقد احساسات هستند!

البته انکار قطعی و صد در صدی این گزاره، خیلی دقیق نیست. تفکیکی که در این زمینه باید قائل شد معطوف به آموزش چت بات است. به این معنا که چت بات بیاموزد، چه کنش احساسی را در واکنش به چه احساسی و چگونه بروز دهد و در این زمینه به راحتی می‌تواند تا حد فریب مخاطب پیش رود که با اپراتوری انسانی در تعامل است.  بنابراین، طبعا چت باتی که آموزش صحیح ببیند، کنش احساسی دارد و چت باتی که آموزش نبیند نه!

کلام آخر

چت بات‌ها دشمن انسان‌ها نیستند. آنها به دست انسان‌ها ساخته می‌شوند، آموزش می‌بینند و نگهداری می‌شوند. بنابراین توانمندی‌های‌شان همواره از طریق انسان‌ها ارتقا می‌یابد. هم چنین رشد و پیشرفت چت بات‌ها می‌تواند بستر فوق العاده‌ای برای بروز خلاقیت و نوآوری انسان‌ها فراهم کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیالوگ

اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ، به شما این امکان را می‌دهد که به طور رایگان و در کمتر از ۱۰ دقیقه، یک چت‌بات پشتیبانی مختص کسب‌وکار خود بسازید. کافیست یک حساب کاربری بسازید تا بصورت رایگان از خدمات دیالوگ بهره‌مند شوید. در ناحیه کاربری دیالوگ می‌توانید، با وارد کردن نمونه پیام‌های کاربران و پاسخ‌های متناظر خود چت‌بات را آموزش دهید و آن را به کانال‌های مکالماتی خود متصل نمایید. پس از آموزش، اگر پیامی از سوی یکی از کاربران ارسال شود، اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ بهترین پاسخ ممکن برای این پیام را پیدا کرده و با کاربران به طور خودکار مکالمه می‌نماید. برای ساخت چت‌بات‌ها می‌توانید سری به diaalog.ir بزنید و در کمتر از ۱۰دقیقه به طور رایگان چت‌بات خود را بسازید و فعال کنید.برای مطالعه بیشتر در این خصوص می‌توانید به blog.diaalog.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]