اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712223561411095

تکنیک‌های پرورش سرنخ یا لید

کد: 139712223561411095

https://goo.gl/Bk5SzX

، تهران , (اخبار رسمی): پرورش سرنخ برای پیشرفت یک کسب و کار، ضرورتی اجتناب ناپذیر است. چرا که پرورش سرنخ یعنی افزایش مشتری و افزایش مشتری یعنی افزایش فروش. کافی است مشتریان به محصولات و یا خدمات علاقه‌مند شوند. این مشتریان دیگر غریبه نیستند. بلکه لید یا مشتری بالقوه هستند که برقراری ارتباط با آنها به سادگی پلک زدن است.

تکنیک‌های پرورش سرنخ یا لید
تکنیک‌های پرورش سرنخ یا لید

تحقیقات انجام شده توسط Forrester نشان داده است، شرکت‌هایی که در پرورش سرنخ بهتر عمل کرده‌اند، با کاهش ۳۳ درصدی هزینه‌ها، تولید خود را تا ۵۰ درصد افزایش دادند

کسب و کارهای پیشرو، همواره به دنبال افزایش فروش محصولات و بهبود کیفیت ارائه خدمات خود هستند. انتخاب یک راهبرد مناسب برای تولید و پرورش لید یا سرنخ (Lead Generation)، از موثرترین روش‌های دستیابی به این موفقیت است. 

تحقیقات انجام شده توسط Forrester نشان داده است که کارکنان تیم بازاریابی به طور متوسط ۲۰ درصد افزایش فروش را از طریق پرورش سرنخ (Lead Generation) داشته‌اند و شرکت‌هایی که در پرورش سرنخ بهتر عمل کرده‍‌‌اند، توانسته‌اند با کاهش ۳۳ درصدی هزینه‌ها، میزان تولید خود را تا ۵۰ درصد افزایش دهند.

تکنیک‌هایی موثر برای پرورش سرنخ یا لید

کسب و کارهای  موفق با استفاده از تکنیک‌های خاصی، ترافیک بیشتری را به خود جذب می‌کنند، سرنخ‌ها را تبدیل به فروش و معامله با مشتریان را با موفقیت تمام کنند. موارد زیر، تعدادی از موثرترین تکنیک‌های پرورش سرنخ هستند:

1. پرورش سرنخ از طریق تولید محتوای هدفمند

وبلاگ نویسی و تولید محتوای هدفمند، نقش منحصر به فردی در تولید سرنخ یا لید دارد. از این جهت که محتوای منتشر شده در وبلاگ، می‌تواند چشم‌اندازی واضح از محصولات و خدمات کسب و کار، برای مشتریان ترسیم کند. البته برای تولید محتوای مناسب، در گام نخست باید مخاطب هدف را شناسایی و محتوایی پاسخگوی نیازهایش تولید کرد.

2. پرورش سرنخ از طریق تبلیغات در چند کانال

عمده کارکنان تیم بازاریابی معتقدند در بهترین حالت، مشتریان هدف حداکثر 20 درصد ایمیل‌های تبیلغاتی را باز می‌کنند. معنای واضح‌تر این آمار شکست تبلیغات ایمیلی است. بنابراین روز به روز نیاز بیشتری به تبلیغات در کانال‌هایی مانند شبکه‌های اجتماعی، احساس می‌شود.

3. پرورش سرنخ از طریق افزایش سرعت پاسخگویی

کاملا واضح است که تاخیر در پاسخگویی برابر است با از دست دادن مشتری و فروش. جالب است که شانس تبدیل سرنخ به فروش قطعی، برای وقتی که فقط ۵ دقیقه بعد از ایجاد سرنخ با مشتری تماس می‌گیرید، حدود ۲۱ برابر زمانی است که ۳۰ دقیقه بعد از ایجاد سرنخ اقدام به برقراری تماس گرفته می‌شود. بنابراین هر چه در پاسخگویی به درخواست‌ها سرعت عمل به خرج داده شود، سود بیشتری خواهد داشت.

4. پرورش سرنخ از طریق ارسال ایمیل‌های شخصی سازی شده

طبق مطالعات اخیر شرکت Experian، میزان افزایش درآمد توسط ایمیل‌های شخصی‌سازی شده تا ۶ برابر بیشتر از ایمیل‌هایی بوده که برای آن‌ها شخصی‌سازی صورت نگرفته است. از طرفی بازاریابی و تبلیغات ایمیلی، هنوز بخش مهمی از فرآیند پرورش سرنخ یا لید محسوب می‌شود. بنابراین بهتر است اقدام به ارسال ایمیل‌های تبلیغاتی شخصی‌سازی شده کرد. راه‌های مختلفی برای شخصی سازی ایمیل‌های پرورش سرنخ وجود دارد. می‌توان ایمیل‌هایی ارسال کرد که مشتری را به بازدید محتوای تولید شده دعوت، از صفحات خاصی از وبسایت بازدید و یا با شما ارتباط برقرار کنند. همچنین این کار باعث می‌شود مشتریان تنها ایمیل‌های مربوط به خود را دریافت کنند.

5. پرورش سرنخ از طریق ایجاد هماهنگی بین بازاریابی و فروش

طبق تحقیقاتی که توسط CSO Insights انجام شده است، زمانی که هر دو مورد فروش و بازاریابی، به طور هماهنگ عملیات پرورش سرنخ را مد نظر داشته‌اند، به میزان قابل توجهی میزان نرخ تبدیل سرنخ به فروش بیشتر بوده است. همانطور که تحقیق و بررسی بهینه‌سازی عملکرد فروش در سال ۲۰۱۴ نشان داد، حدود 89  درصد از شرکت‌هایی که این روش را پیش گرفته‌اند افزایش قابل توجهی در فروش داشته‌اند.

کلام آخر

این پنج تکنیک پرورش و تولید سرنخ می‌تواند پایه و اساس یک طرح قوی برای پرورش سرنخ یا لید باشد. البته تکنیک‌های دیگری نیز برای تقویت سیستم پرورش سرنخ وجود دارد. اما این پنج مورد از رایج‌ترین تکنیک‌های تقویت طرح بازاریابی و پرورش سرنخ هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیالوگ

اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ، به شما این امکان را می‌دهد که به طور رایگان و در کمتر از ۱۰ دقیقه، یک چت‌بات پشتیبانی مختص کسب‌وکار خود بسازید. کافیست یک حساب کاربری بسازید تا بصورت رایگان از خدمات دیالوگ بهره‌مند شوید. در ناحیه کاربری دیالوگ می‌توانید، با وارد کردن نمونه پیام‌های کاربران و پاسخ‌های متناظر خود چت‌بات را آموزش دهید و آن را به کانال‌های مکالماتی خود متصل نمایید. پس از آموزش، اگر پیامی از سوی یکی از کاربران ارسال شود، اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ بهترین پاسخ ممکن برای این پیام را پیدا کرده و با کاربران به طور خودکار مکالمه می‌نماید. برای ساخت چت‌بات‌ها می‌توانید سری به diaalog.ir بزنید و در کمتر از ۱۰دقیقه به طور رایگان چت‌بات خود را بسازید و فعال کنید.برای مطالعه بیشتر در این خصوص می‌توانید به blog.diaalog.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]