اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139711303489511120

روش‌های ساده برای مراقبت از کابینت های ام دی اف آشپزخانه

چگونه می توان از کابینت‌های ام دی اف مراقبت کرد؟

کد: 139711303489511120

https://goo.gl/K7pWx1

، تهران , (اخبار رسمی): مسلما نگهداری مناسب در زمان سلامت و زیبایی کابینت، بهتر از به فکر افتادن در زمان آسیب دیدن آن برای بازسازی و رفع مشکل است. با رعایت نکاتی ساده و کاربردی می‌توان به خوبی برای افزایش کارآیی و طول عمر مفید، از ام دی اف کابینت، مراقبت کرد.

چگونه می توانیم از کابینت های ام دی اف مراقبت کنیم؟
با رعایت نکاتی ساده می توان علاوه بر افزایش طول عمر مفید کابینت های آشپزخانه، از آن ها مراقبت کرد.

کابینت‌سازی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، شکل ظاهری لوازم خانگی و مراقبت از کابینت ام دی اف تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل دارد

طراحی دکوراسیون آشپزخانه و کابینت‌سازی مناسب، مطابق با سبک چیدمان و طراحی دکوراسیون منزل یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین قسمت‌های دکوراسیون داخلی و زیبایی آن است. یکی دیگر از مباحث حائز اهمیت در زیبایی و تمیزی فضای آشپزخانه، مراقبت از کابینت ام دی اف و شناخت روش‌های تمیز کردن کابینت ام دی اف است.

در چند سال گذشته استفاده از ام دی اف برای کابینت‌سازی در آشپزخانه با استقبال خیلی زیادی روبه رو شد. در حال حاضر نیز ساخت کابینت آشپزخانه با چوب ام دی اف به یکی از پرطرفدارترین و معمول‌ترین روش‌ها تبدیل شده است؛ به همین دلیل اهمیت نگهداری و مراقبت از کابینت‌ ام دی اف نیز افزایش می‌یابد.

کابینت‌سازی در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، شکل ظاهری لوازم خانگی و مراقبت از کابینت ام دی اف تاثیر بسیار زیادی در زیبایی دکوراسیون داخلی منزل دارد. پس باید برای مراقبت از کابینت ام دی اف که اصلی‌ترین عنصر در آشپزخانه است، اطلاعاتی کسب کرد.

در این‌جا سعی شده است چند روش‌ برای نگهداری و مراقبت از کابینت ام دی اف به صورت مختصر توضیح داده شود.

انواع ام دی اف کابینت آشپزخانه

به طور کلی کابینت‌های MDF در جنس و انواع‌ مختلف عرضه می‌شوند. می‌توان با توجه به طراحی دکوراسیون آشپزخانه و سبکی که برای طراحی دکوراسیون داخلی منزل انتخاب می‌شود از انواع ام دی اف در شکل‌های متفاوت برای کابینت‌سازی استفاده کرد.

  • کابینت ام دی اف ساده (Simple MDF Cabinet)
  • کابینت ام دی اف هایگلاس (High Gloss MDF)
  • کابینت ام دی اف پی‌وی‌سی (PVC MDF Cabinet)
  • کابینت ام دی اف با روکش چوب (Wooden MDF Cabinet)

چوب ام دی اف چگونه ساخته می‌شود؟

ام دی اف ابزار و چوب رایج در کابینت‌سازی است که انواع آن برحسب کاربردهایی که دارند مطابق با سبک طراحی دکوراسیون آشپزخانه ساخته می‌شوند. متریال اصلی کابینت ام دی اف از تخته فیبر ساخته می‌شود که انواع آن در دو دسته نرم و سخت دسته‌بندی می‌شود. چوب ام دی اف از تخته‌های سه لایه متراکم‌تر است، به همین دلیل کاربرد بیشتری نیز در صنعت ساختمان دارد.

به دلیل تنوع زیاد در شکل، جنس و قیمت ام دی اف، امروزه اکثر کابینت‌های آشپزخانه از این جنس ساخته می‌شوند. همچنین تنوع زیاد چوب ام دی اف در رنگ، امکان ساخت کابینت آشپزخانه برای هر سلیقه‌ و هر سبک از دکوراسیون آشپزخانه را فراهم می‌کند.

روش‌های تمیز کردن کابینت ام دی اف

نگهداری و مراقبت از کابینت ام دی اف برای افزایش طول عمر و کارآیی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اثرات چربی، رطوبت و ریزش غذا باعث کثیفی کابینت و کاهش طول عمر مفید چوب ام دی اف می‌شود.

برای تمیز کردن کابینت MDF از مواد شوینده و دستمال مرطوب و نرم استفاده کنید.

استفاده از اسید، اسکاچ و پاک کننده قوی باعث آسیب و از بین بردن ساختار چوب ام دی اف کابینت آشپزخانه می‌شود.

کشوهای کابینت را باید با اسفنج یا دستمال مرطوب و شکاف‌ها را با مسواک تمیز کرد.

باید دقت کرد که بلافاصله بعد از پاکسازی، با دستمال تمیز، کابینت‌ها را خشک کرد.

برای جلوگیری از آسیب دیدگی، نباید درب کابینت را مدت زمان طولانی باز نگه‌داشت، که علاوه بر آلودگی فضای داخل کابینت، به لولای درب نیز صدمه‌ای وارد نشود.

تمیز کردن کابینت ام دی اف چرب

برای پاک کردن لکه‌های چربی، مقدار کمی سرکه را باید با آب ترکیب کرد و با دستمال نرم و به آرامی، لکه‌ها را تمیز کرد. همچنین می‌توان برای تمیز کردن لکه‌های عمیق‌تر چربی، محلول آب و سرکه را رقیق‌تر کرد.

تمیز کردن کابینت ام دی اف براق

نظافت و براقی کابینت ام دی اف تاثیر زیادی در زیبایی دکوراسیون آشپزخانه و فضای داخلی منزل دارد. مواد حاوی آمونیاک و پودر باعث ساییدگی سطح چوب ام دی اف می‌شود و ترک‌های غیرقابل تعمیر در آن به وجود می‌آورد.

برای براق‌تر جلوه دادن کابینت آشپزخانه می‌توان بعد از خشک کردن از روغن استفاده کرد. این عملکرد روی هر ۴ نوع کابینت ام دی اف قابل انجام است.

به این نکات باید توجه کرد

  • ام دی اف با روکش چوب بین انواع آن از هزینه بیشتری برخوردار است، به همین دلیل به رسیدگی و مراقبت بیشتری نیاز دارد.
  • برای جلوگیری از ترک چوب که به دلیل کمبود رطوبت و هوا به وجود می‌آید، می‌توان از واکس یا اسپری مخصوص استفاده کرد.
  • می‌توان گفت اساسی‌ترین و ساده‌ترین روش مراقبت از کابینت ام دی اف پاکسازی آن بلافاصله بعد از آلودگی است.
  • استفاده از پوشش محافظ می‌تواند مقاومت و ماندگاری چوب ام دی اف را افزایش دهد.
  • در زمان خشک کردن کابینت آشپزخانه ام دی اف، بایدنهایت دقت خود را به کار برد تا رطوبت باقی‌مانده باعث فرسایش چوب و تولید باکتری نشود.
  • مواد خوراکی را در ظروف تمیز و محکم قرار دهید و یا از محافظ روی طبقات، برای قفسه‌های داخلی کابینت استفاده کرد.
  • برای جلوگیری از پوسیدگی مخصوصا در کنار ظرفشویی بعد از اتمام شست و شو با دستمال نرم، سطح رویی کابینت و اطراف سینک را باید کاملا خشک کرد.
  • مرغوبیت و کیفیت بالای متریال که در کابینت‌سازی به کار می‌رود، دوام و ایستادگی محصول را افزایش می‌دهد.

علاقه‌مندان به تغییر طراحی دکوراسیون آشپزخانه می‌توانند به قسمت نمونه کارهای کابینت‌سازی و دکوراسیون آشپزخانه گروه طراحی دکورسایون داخلی نیکا چوب مراجعه کنند و تصاویر پروژه‌های گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب را مشاهده کنند. کارشناسان و متخصصان این مجموعه در تمامی مراحل طراحی، اجرا و پیاده‌سازی پروژه‌های مسکونی، تجاری، اداری و نمایشگاهی آماده ارائه خدمات و مشاوره هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی دکوراسیون اداری، دکوراسیون تجاری، دکوراسیون منزل، دکوراسیون هتل، دکوراسیون رستوران و کافی شاپ به مخاطبین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل