اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805023884911120

راهنمای طراحی کمد دیواری

خلاقیت در طراحی کمد دیواری و کشو

کد: 139805023884911120

http://bit.ly/2SO0iuJ

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله سعی شده است تا با راهنمایی ساده نکاتی را که برای طراحی کمد دیواری کارآیی زیادی دارند، توضیح داده شود. می‌توان از این روش‌ها برای طراحی کمد دیواری و کشو در تمامی سبک‌ها و در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کرد.

خلاقیت در طراحی کمد دیواری و کشو
راهنمایی طراحی کمد دیواری یا کشو خلاقانه و نگهداری از تمامی لوازم مورد نیاز

مسلما طراحی کمد دیواری توسط کارشناس و متخصص فعال در این زمینه می‌تواند بهترین نتیجه از چیزی که به آن احتیاج است را در اختیار شخص قرار دهد

برای داشتن یک طراحی دکوراسیون منزل مهم است که طراحی کمد دیواری یا کشوها را در محل درست و با فضای کافی انجام داد.

مطمئن شوید که تمامی لوازم فضای اختصاصی خود را دارند

کلید نگهداری مناسب و طراحی فضای کافی در دقت و توجه برای مشخص کردن فضای مورد نیاز و درست برای هر یک از لوازم است. زمانی که هر وسیله‌ای برای منزل تهیه می‌شود باید یک فضای کافی نیز برای نگهداری از آن اختصاص داد. همیشه امکان استفاده از تمامی لوازم در تمام فصول سال امکان‌پذیر نیست. به طور مثال بخاری جز لوازمی است که تنها در فصل سرما از آن استفاده می‌شود. پس زمانی که بخاری وصل می‌شود باید فضای کافی برای نگهداری از آن در فضل بهار و تابستان را از قبل مشخص کرد.

حتی باید فضای کافی برای لوازمی که دائما از آنها استفاده می‌شود نیز در محلی مناسب به هنگام طراحی کمد دیواری در نظر گرفت.

اگر فرض شود که مهمان دارید. اولین کاری که افراد پس از ورود به منزل انجام می‌دهند قرار دادن کفش‌ها، کیف و لباس‌ها روی صندلی یا بخش ورودی منزل است. پس برای حل این مشکل باید رخت آویزهای لباس و طبقه‌هایی برای قرار دادن کفش‌ها در نظر گرفت.

تنها می‌توان از اعضای خانواده که در اتاق آنها طراحی کمد دیواری انجام شده توقع داشت تا از آنها برای نگهداری کفش‌ها و لباس‌ها استفاده کرد.

تمامی لوازم که حتی به صورت روزانه و دائما از آنها استفاده می‌شود باید فضای اختصاصی برای نگهداری داشت.

یک سیستم ساده برای طراحی کمد دیواری انتخاب کنید

واقع‌بین بودن در زمان طراحی کمد دیواری یا کشو از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. می‌توان از ایده‌هایی که در دنیای مجازی، تلویزیون و مجلات طراحی دکوراسیون داخلی دیده می‌شود، استفاده کرد.

از سیستم و شکلی که برای طراحی کمد دیواری یا کشو انتخاب می‌شود باید مطمئن شد. چون در نهایت پشیمانی از شکل نهایی پیاده‌سازی شده از کار هیچ فایده‌ای نخواهد داشت.

قرار دادن آسان و راحت لوازم در محلی مناسب برای ذخیره انرژی جهت تا کردن لوازم و جایگذاری درست آنها در محلی که طراحی شده، موضوع مهمی است.

افرادی که بیشتر از آن که منظم باشند، بیشتر اوقات در چیدمان لوازم به مشکل می‌خورند، باید حلق آویزهایی برای آویزان کردن لباس به جای طراحی کشو در نظر بگیرند. زیرا برای استفاده از کمد دیواری مجبور به تاکردن لباس‌ها هستند اما به راحتی می‌توان برای جلوگیری از شلوغی فضای اتاق لباس‌ها را در حلقه‌ها آویزان کرد. مسلما نصب حلق آویز از طراحی کشو و قفسه‌ها هزینه کمتری خواهد داشت.

زمانی که قرار است طراحی کمد دیواری یا کشو برای دکوراسیون اتاق خواب کودک انجام شود، باید آن را متناسب با قد کودکان طراحی و تنظیم کرد. در این صورت کودکان می‌توانند به راحتی لوازم خود را در قفسه یا کشو قرار دهند.

برای قرار دادن اسباب بازی و سایر لوازم قفسه، کمد یا دراورهای دیگری نیز باید طراحی شود. در این صورت کودکان می‌توانند اسباب بازی خود را بیابند و به این صورت از برهم ریختگی فضا جلوگیری می‌شود.

تمامی فضای طراحی کمد دیواری را کابین و قفسه بندی کنید

در هنگام طراحی کمد دیواری با دقت زیادی به فضایی که موجود است باید توجه کرد. می‌توان برای فضاهای باقیمانده طبقه‌های کشویی طراحی کرد تا از کمترین فضاها نیز استفاده کرد.

در طراحی کمد دیواری باید به اندازه کافی قفسه، شلف و کشو طراحی کرد تا تمامی لوازم و لباس‌های خود را به راحتی در کمد جای داد. طراحی درب کمد دیواری را به نحوی انجام داد که به راحتی بتوان در زمان باز شدن درب تمامی قسمت‌های داخلی کمد، کشو و طبقه‌ها را دید.

می‌توان برای آویزان کردن روسری یا کمربند از حلق آویزهای مخصوص آن در قسمت پشتی درب کمد استفاده کرد.

همچنین قرار دادن جعبه‌های مخصوص جواهرات در کشو برای نگهداری از لوازم باعث می‌شود تا به راحتی تمامی لوازم را دید و در مواقع لازم از آنها استفاده کرد.

در طراحی کمد دیواری باید ارتفاع لوازمی که موجود است و از آنها استفاده می‌شود را برای اندازه‌گیری قفسه و کشوها مشخص کرد. به طور مثال در طراحی قفسه‌های آشپزخانه یا حمام باید اندازه بطری‌ها و لوازم شوینده را در نظر گرفت و مطابق با آنها قفسه و کشوها را طراحی کرد.

فضای پشت درب کمد دیواری را نادیده نگیرید

طراحی داخلی درب داخلی کمد دیواری آشپزخانه و حمام یک راه حل خلاقانه و حائز اهمیت در بیشترین استفاده از فضای موجود است.

قفسه بندی فضای پشت درب در طراحی کمد دیواری آشپزخانه یا حمام فضایی مناسب برای استفاده از لوازمی که دائما به آنها نیاز است، واجب است. به طور مثال می‌توان قاشق یا چنگکی که هر روز از آن استفاده می‌شود را در قسمتی پشتی درب کمد آویزان کرد.

بیشتر اوقات در طراحی کمد دیواری از فضای عمودی موجود در قسمتی پشتی درب چشم پوشی می‌شود. می‌توان به هنگام طراحی کابینت یا طراحی کمد دیواری از کارشناس خواست تا عمق قفسه‌ها را کم در نظر بگیرد. پس از آن می‌توان از فضای موجود در قسمت پشتی درب استفاده کرد. با ایجاد فضای کافی می‌توان با ایده‌های خلاقانه در فضای پشتی درب قفسه و طبقه‌های کوچک طراحی کرد.

طراحی قفسه‌های مکعبی را فراموش نکنید

طراحی کمد دیواری به معنای استفاده از قفسه‌های پلاستیکی یا استفاده از جعبه‌های قدیمی نیست. در حقیقت باید بتوان از سبک طراحی کمد دیواری و فضای داخلی آن انرژی مثبت دریافت کرد. برای تطابق و هماهنگی طراحی کمد دیواری با سبک طراحی دکوراسیون منزل و دکوراسیون داخلی گزینه‌های بسیار زیادی وجود دارد.

می‌توان از قفسه‌های مکعبی برای نگهداری و قرار دادن لوازم خود استفاده کرد. فقط باید توجه کرد برای تزئین این قفسه‌ها از لوازم زیبا و مواردی که اشخاص منزل به آنها علاقه دارند استفاده شوند تا از ایجاد استرس در فضا جلوگیری شود.

طراحی قفسه‌های مکعبی سبکی از طراحی قفسه و شلف است که با تمامی سبک چیدمان دیزاین داخلی تطابق و هماهنگی دارد. می‌توان از این قفسه‌های در طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک یا بزرگ، طراحی دکوراسیون اتاق خواب، اتاق بازی، هوم آفیس و فضای هنری استفاده کرد.

استفاده از جعبه و کیسه‌های لباس در کمد دیواری

اگر طراحی کمد دیواری به شکلی است که تعداد قفسه‌ها بیشتر از کشو و دراورهایش است، باید از جعبه و کیسه‌های لباس استفاده کرد. می‌توان تمامی لباس‌ها را با توجه به نوع آن‌ها در کیسه و جعبه مخصوص به آن نگهداری کرد. به این صورت در زمان نیاز به هر لباسی می‌توان بدون سردرگمی و ایجاد شلوغی و بی‌نظمی در سایر کشو و قفسه‌ها، لباس مورد نظر خود را یافت.

برای نگهداری خشکبار یا مواد غذایی خاصی در کمد دیواری، حتما از ظروف مخصوص به همراه درب باید استفاده شود.

لباس‌هایی که تا می‌شوند و در جعبه یا کیسه لباس قرار می‌گیرند، مسلما فضای کمتری را نسبت به لباس‌هایی که بدون جعبه در کمد قرار می‌گیرد، اشغال می‌کنند.

اگر فردی منظم است مسلما به خاطر می‌آورد که لباس‌ها را در کدوم کیسه یا جعبه قرار داده است. در غیر این‌صورت بهتر است تا از جعبه‌های شفاف که داخل آن‌ها مشخص است استفاده شود.

سازماندهی شده رفتار کنید

خواسته یا ناخواسته همیشه مواردی وجود دارد که توجه زیادی به آنها نیست. به طور مثال فراموش کردن اختصاص دادن فضا به مواد شوینده می‌تواند یکی از مواردی باشد که در طراحی اتاق لاندری فراموش می‌شود. برای این کار به فضای زیادی نیاز نیست.

می‌توان برای رفع این مشکل چند قفسه کوچک طراحی و اضافه کرد یا یک قفسه آماده خریداری کرد. با این کار می‌توان لوازم شوینده را به صورت خیلی منظم در کنار ماشین لباسشویی جای داد.

یکی دیگر از مشکلاتی که همیشه و در تمامی قسمت‌های خانه پیش روی است، جایگذاری سیم و کابل‌ها است. در طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه در سال‌های جدید دیده می‌شود که ایده‌های بسیار جالبی برای این موضوع وجود دارد. با به کارگیری این ایده‌ها و پیاده سازی آن‌ها در طراحی کمد دیواری می‌توان به سیم و پریزها نظم بخشید. این کار علاوه بر زیبایی، نظافت کمد دیواری را نیز آسان‌تر می‌کند.

تقسیم بندی کشو و قفسه‌‌ها

اگر فضای کافی در قفسه و کشوها وجود دارد، تقسیم آن‌ها و استفاده از دیوایدر، کار یافتن و نگهداری از لباس‌ها و لوازم را بسیار آسان می‌کند. علاوه بر نظم و ترتیبی که به کشو بخشیده می‌شود می‌توان لوازم بیشتری را نیز در کشو جای داد.

در طراحی کمد دیواری می‌توان برای نگهداری بهتر و تعداد بیشتری از کفش‌ها همین کار را انجام داد.

مسلما طراحی کمد دیواری توسط کارشناس و متخصص فعال در این زمینه می‌تواند بهترین نتیجه از چیزی که به آن احتیاج است را در اختیار قرار دهد. طراحی کمد دیواری یکی از  خدمات گروه طراحی دکوراسیون نیکا چوب در زمینه طراحی دکوراسیون منزل است. می‌توان با تماشای تصاویر نمونه پروژه‌های طراحی دکوراسیون منزل ایده‌های مدرن و بیشتری کسب کرد. تمامی مراحل خدمات از مشاوره، طراحی، تولید تا مرحله نصب و اجرا توسط کارشناسان انجام خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی دکوراسیون اداری، دکوراسیون تجاری، دکوراسیون منزل، دکوراسیون هتل، دکوراسیون رستوران و کافی شاپ به مخاطبین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل