کد: 139712023495810651

حال خوب، دلیل اصلی بسیاری از اهداف و موفقیت‌ها

کد: 139712023495810651

https://goo.gl/pnC1r6

، اسلامشهر , (اخبار رسمی): حال خوب را شاید بشود با جرأت دلیل خیلی از تلاش‌های روزمره دانست؛ حالا یا شما از این قضیه آگاه هستید و از همان اول هدف اصلی زندگی‌تان حال خوب داشتن است و یا دنبال چیزهایی هستید که آنها حال شما را خوب کنند.

حال خوب/دلیل اصلی بسیاری از اهداف و موفقیت ها
حال خوب، دلیل اصلی بسیاری از اهداف و موفقیت‌ها

تعریف حال خوب

شاید دادن یک تعریف مشخص برای حال خوب امکان‌پذیر نباشد، چون به تعداد انسان‌ها برای حال خوب تعریف وجود دارد. یکی شاید حال خوب را رسیدن به موفقیت درسیش تعبیر کند، دیگری در رشد فردی، یک نفر در رفع مشکل دیگران و شخص دیگر در مطالعه و شاید هم کسانی باشند که قرار گرفتن در مکانی و یا زمان خاصی حال آنها را خوب کند. ولی وقتی بیشتر تامل می‌شود می‌توان دید که یک سری چیزها در همه این تعاریف مشترک است، اصلا حال خوب به خاطر داشتن این صفات است که اسمش حال خوب است، داشتن آرامش و آسایش، لبخند روی لب، رضایت بالا از زندگی، حس مفید بودن در دنیا و در یک کلام خوشحال بودن از بودن و نفس کشیدن را هر کسی داشته باشد بدون شک حال خوب دارد و همگان به حال درجه یک غبطه می‌خورند.

حال خوب قلّابی

دقت کنید هر وقت چیز با ارزشی دیدید منتظر باشید قلابی آن چیز هم درست بشود؛ این مسئله بسیار طبیعی است چیزهای باارزش خواهان بسیاری دارند و همین امر باعث به وجود آمدن نوع تقلبی آنها می‌شود. ولی نکته مهم همین‌جا است هیچ وقت مدل تقلبی چیزی جای اصل را نمی‌تواند بگیرد. پول تقلبی را فرض کنید شاید کسانی باشند که از آن استفاده کنند و چند روزی امورات خود را بگذرانند ولی باید همیشه در استرس، اضطراب و نگرانی باشند و داشتن آن پول هیچ‌گاه به آنها آرامش هدیه نمی‌دهد. پس باید درس گرفت و دنبال نسخه‌های اصل حال خوب بروید و فریب نسخه‌های تقلبی آن را نخورید. لذت‌های زودگذر ناشی از دوری خدای مهربان،  شکستن دل دیگران، تمسخر، رسیدن به ثروت و شهرت از هر راه نامشروعی؛ حتماً می‌تواند نمونه خوبی برای حال خوب تقلبی و نشانه بارزی برای زودگذر بودن اینها باشد.

راه‌هایی برای داشتن حال خوب

راه‌های زیادی وجود دارد که در اکثر اوقات بتوان حال خوب را به خود و دیگران هدیه داد که از مهمترین آنها می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

-باور داشتن به این نکته که حال را فقط افرادی م‌یتوانند خراب کنند که در ذهن خود به آنها درجه و قدرت داده شده است که با کارهای‌شان حال خوب را از شما بگیریند؛ پس تا می‌توان نباید به کسی آن قدر قدرت را داد که بتواند حال خوب را خراب کند.

-تا می‌توان باید اطراف را از چیزها و افرادی پر کرد که حال خودشان خوب است و می‌توانند حال شما را خوب کنند؛ اینها می‌توانند دوستان باشند و یا کتاب‌ها و نوشته‌هایی که دوستشان دارید و از آنها انرژی می‌گیرید باشند.

تا می‌توان حال خوب را به دیگران بدون منت باید هدیه کرد، از دادن هدیه گرفته تا سلام و علیک گرم و ابراز دوست داشتن، از کمک کردن به مردم گرفته تا برداشتن قدمی برای کسی… در یک جمله لبخند را باید به دیگران هدیه کرد تا بتوان از ته دل خندید.

با این نکته بیشتر حال خوب داشته باشید

همیشه به این نکته باید توجه کرد که همه انسان هستند و تحت تاثیر عوامل مختلف محیطی و انسانی؛ یعنی اینکه هر چند تمام تلاش را بکنید که حال خوب گرفته نشود ولی شاید جایی، دیگر دست خود انسان نباشد (البته با انجام راهکارهای بالا به کمترین حد خود می‌رسد) و عاملی، چیزی یا کسی حال خوب را از بین ببرد؛ اینجا است که نقش شخص تعیین‌کننده می‌شود و باید کنترل اوضاع را به دست گرفت. در این شرایط باید به خود یادآوری کرد که انسان هستید و تحت تاثیر مسایل مختلف؛ به خود این باور را داد که به زودی می‌توان دوباره به اوج حال خوب خود رسید فقط کافی است تسلیم شرایط نشد و دوباره خود را شارژ کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون فرهنگی گام برتر

موسسه رشد فردی و مهارت های موفقیت گام برتر

منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت