کد: 139712033496810651

اصول متقاعدسازی چیست؟

کد: 139712033496810651

http://bit.ly/2Il46R7

، اسلامشهر , (اخبار رسمی): برای خیلی‌ها پیش آمده که بخواهند کاری را انجام دهند یا اینکه حرفی را بزنند، ولی طرف مقابل که می‌تواند هر کسی باشد مقاومت کرده و مانع انجام کار مورد دلخواه شده و یا حرف را قبول نکرده و طبیعتاً شخص هم به خواسته خود نرسد.

اصول متقاعدسازی
اصول متقاعدسازی چیست؟

چگونه باید با این شرایط کنار آمد؟

معمولا در مواجه شدن با این شرایط دو راه پیش رو است؛ یا اصرار بر حرف و کار مورد نظر شود که احتمال کشیده شدن بحث به مشاجره و شاید هم فضاهای بدتر وجود دارد و یا اینکه به طور کل دست از خواسته و مطلب مورد نظر کشیده شود و بی خیال قضیه شوید.

با کمی دقت می‌توان دید که اکثر اطرافیان یکی از این دو راه را انتخاب می‌کنند؛ اما ما راه سومی وجود دارد که با یادگیری و به کار بردن مهارت آن بسیاری از مشکلات و مشاجرات و دست کشیدن از خواسته‌ها از شخص دور خواهد شد و او را به هدفش نزدیک‌تر خواهد کرد و آن هم هنر و مهارت متقاعد کردن است.

تعریف متقاعد کردن

ویکی پدیا می‌گوید: اقناع و متقاعد کردن نقطه اوج مبحث ارتباطات است. مصدر آن قناعت است و قناعت یعنی بسندگی، سیری، اشباع، بی‌نیازی و به ثمر نشستن و کامل شدن؛ و اینها همه نشانه‌هایی از پیروزی و رضایت‌مندی است. به طور کلی اقناع هدف اساسی و غایی همه نوع رفتارهای ارتباطی است.

ارتباط موفق و موثر آن گونه ارتباطی است که نتیجه دلخواه یعنی اقناع را به دنبال داشته باشد. در این صورت می‌توان به آن ارتباط متعالی نیز گفت. ولی ساده می‌توان گفت: تفهمیم مطلب و کار مورد نظر، به طرف مقابل و پذیرش آن کار توسط فرد مورد نظر است.

چه طور می‌توان یاد گرفت؟

حالا که ضرورت یادگیری مهارت‌های متقاعدسازی آشکار شد باید آن را فرا گرفته و از آن به موقع و با توجه به ظرافت‌های ریز آن استفاده کرد.

نکات کلیدی متقاعد سازی

نکته اول و مهم متقاعد سازی، شنیدن مطالب طرف مقابل و دلیل مخالفت با نظر است. بسیاری از مواقع دلیل مخالفت، درک نامناسب از مسائل و اطلاعات ناکافی افراد از مسایل مختلف است.

باید لبخند به لب داشت و از چهره عبوس و حق به جانب جداً خودداری کرد.

در ابتدای صحبت خواسته خود را مطرح نباید کرد و سعی کنید صحبت‌های ابتدایی خود را با حسن جویی از طرف مقابل شروع کرد.

به صحبت‌های طرف مقابل باید با دقت گوش داد و حس مهم بودن را در او متجلی کرد.

باید طوری خواسته خود را مطرح کرد  که طرف مقابل حس سود دو طرفه در او ایجاد شود.

باید شفاف و بدون کنایه صحبت کرد تا طرف مقابل کامل متوجه درخواست شود.

حرف‌های تازه و جدید زد، افراد دوست دارند همیشه حرف‌های نو بشنوند.

باید مقایسه کرد. گاهی مقایسه بین دو چیز به وضوح مشخص می‌کند که خواسته کاملاً منطقی و دور از انتظار نیست.

یک نکته مهم:

باید دقّت کرد که توان متقاعد کردن همه مردم در هیچ‌کسی وجود ندارد و انتظار اینکه بتوان همه را متقاعد کرد انتظاری دور از واقعیت است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون فرهنگی گام برتر

موسسه رشد فردی و مهارت های موفقیت گام برتر

منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت