کد: 139801053576410651

استعداد خود را می‌توان با 3 راه حل ساده کشف کرد

کد: 139801053576410651

http://bit.ly/2IoSixc

، اسلامشهر , (اخبار رسمی): بعضی‌ها در زمینه‌ای استعداد دارند ولی خودشان نمی‌دانند و بعضی‌های دیگر در زمینه‌ای استعداد ندارند ولی فکر می‌کنند که در آن مورد به‌خصوص با استعداد هستند.

استعداد خود را کشف کنید با 3 راه حل ساده
استعداد خود را می‌توان با 3 راه حل ساده کشف کرد

معنای استعداد چیست؟

چطور فردی باید بفهمد که آیا در زمینه‌ای استعدا دارد یا نه؟

بهتر است اول تعریف درستی از استعداد را بیان کرد، استعداد یعنی میزان نسبی پیشرفت یک فرد در حوزه یا فعالیتی خاص، مثلا اگر کسی تیراندازی با کمان را در عرض 3 جلسه یاد می‌گیرد ولی متوسط مردم 7 جلسه است (با آموزش یکسان)، نشان می‌دهد که آن فرد در این زمینه دارای استعداد است.

پس وقتی میزان پیشرفت کسی در حوزه یا فعالیتی بالاتر از میانگین افراد دیگر است نشان از استعداد آن فرد است.

آیا شما استعدادی دارید؟

این سوال را شاید کسانی که اعتماد به نفس پایینی دارند و یا در زندگی شکست‌های زیادی را تجربه کردند، بپرسند. اما جواب 100 درصد مثبت است.

شاید شخصی استعداد خود را کشف نکرده باشد و یا در کشف آن اشتباه کرده باشد، این اشتباه یا عدم کشف دلیل بر این نیست که او در هیچ زمینه‌ای استعداد نداشته باشد.

پس این موضوع را باید جدی گرفت، چون از مهم‌ترین راه‌های رسیدن به موفقیت، کشف این است که در چه زمینه‌ای استعداد دارید تا با پرورش آن زندگی شاد و حال خوبی را تجربه کنید.

حالا وقت این است که این  3 راه حل بررسی شود:

1-استعداد را در کودکی خود جستجو کنید

افراد باید سفری به دوران کودکی خود بکنند و ببینند در آن زمان چه کاری را بهتر از بقیه هم سن‌های خود انجام می‌دادند؟ چه کاری بود که آن‌ها را هیجان زده می‌کرد؟ بهترین سرگرمی دوران کودکی چه بود؟

با کندوکاو در دوران کودکی احتمالا هر شخصی کشف می‌کند که درون او چه استعدادی نهفته است، چرا که در آن زمان است که افراد بیش‌ترین وقت را صرف انجام کاری می‌کردند که از آن لذت می‌بردند.

2-استعداد را باید از صدای قلب خود متوجه شد

 احتمالا هم‌اکنون و در زمان بزرگسالی هم وقتی صحبت از انجام  کارهایی که فرد در کودکی علاقه داشته می‌شود، قلبش بلندتر و یا تندتر می‌زند. چه کاری است که وقتی به پیشنهاد آن داده می‌شود آدرنالین در خون وی جریان پیدا می‌کند و مشتاق انجام آن است. البته شاید عین آن کاری نباشد که در کودکی انجام داده است، بلکه آن کار در وسعت بزرگ‌تر است.

3- از اطرافیان راجع به استعداد خود باید پرسید

حتما در اطراف هرکسی، کسانی هستند که حاضراند که لحظاتی با نادیده گرفتن نقاط ضعف فرد صادقانه به او بگویند که چه کاری را با علاقه و مهارت بالاتری نسبت به دیگران انجام می‌دهد. بیشتر اوقات دیگران چیزهایی را در او می‌بینند که شاید خود فرد لحظه‌ای هم به آن‌ها فکر یا توجه نکرده باشد.

البته باید این سوال را از چندین نفر پرسید و به یک نفر اکتفا نکرد. بعد از این‌کار باید جواب‌ها را با هم مقایسه و نقاط مشترکش را در نظر گرفت. احتمالا این نقطه مشترک همان استعداد او باشد.

نکته پایانی: از استعداد کش‌ها باید فرار کرد

افراد باید سعی کنند تا جایی که می‌توانند از محیط‌ها و یا افرادی که استعداد او را نادیده می‌گیرند و یا با آن منافات دارند، فاصله بگیرد چرا که متاسفانه در جامعه کم نیستند افرادی که چون خودشان نتوانستند از استعدادشان بهره‌مند شوند، به دیگران هم توصیه میکنند که زیاد پیگیر این مسئله نباشند.

اما وقتی شما زندگی افراد موفق را بررسی میکنید، یک نکته است که تقریبا در تمامی آن‌ها مشترک است و آن استعداد و علاقه شدیدشان  نسبت به کارشان بوده است. پس افراد باید سعی کنند هیچ وقت رویاهایشان را فراموش نکنند و هر روز به فکر پیدا کردن یک راه بهتر برای شکوفا کردن استعدادشان باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون فرهنگی گام برتر

موسسه رشد فردی و مهارت های موفقیت گام برتر

منتشر شده در سرویس:

روانشناسی و موفقیت