کد: 139801053576310651

حفظ موفقیت، مهم‌تر از کسب موفقیت

کد: 139801053576310651

http://bit.ly/2IDzlHj

، اسلامشهر , (اخبار رسمی): رسیدن به موفقیت دارای فراز و نشیب‌های فراوانی است، اما شاید حفظ موفقیت، از رسیدن به موفقیت مهم‌تر باشد. چرا که خیلی از مواقع شده است که بعد از رسیدن به موفقیتی (هر چند کوچک)در زندگی، تا چند روز آتش و حرارت آن در وجود فرد است اما کم کم احساس می‌کند که آن حرارت جای خودش را به سردی و تاریکی می‌دهد.

حفظ موفقیت،مهم تر از کسب موفقیت
حفظ موفقیت، مهم‌تر از کسب موفقیت

هدف‌گذاری برای حفظ موفقیت

اکثر افراد فکر می‌کنند وقتی به هدفی که در ذهن‌شان است برسند به موفقیت دست پیدا کرده‌اند و دیگر غمی ندارند. اما شاید هر کسی تجربه این مسئله را داشته باشد که حتی بعد از سپری شدن مدتی از رسیدن به هدفی که داشته است، دیگر احساس موفقیت نمی‌کند.

راه حل چیست؟

وقتی در زندگی افراد موفق کندوکاو شود، دیده می‌شود که آن‌ها همیشه اهداف متعددی را دنبال می‌کردند، یعنی وقتی به هدف اولشان می‌رسیدند سریعا شروع به برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف دوم، سوم و تا بی‌نهایت می‌کردند. چرا که انسان موجودی بی‌نهایت طلب است.

پس هیچ‌وقت به چند هدف محدود در زندگی نباید بسنده کرد و باید سعی شود اهداف بزرگی برای خود در نظر گرفت.

افراد باید برای حفظ موفقیت یاری دهنده باشند

یکی از مهم‌ترین مسائلی که به افراد کمک می‌کند حس و حال خوب موفقیت در وجودشان زنده باشد این است که دست خیر داشته باشند. اگر نگاهی به زندگی افراد بزرگ شود حتما مشاهده خواهد شد که بخشی از زندگی آنان وقف کمک به هم‌نوعان و حتی غیرنوعان خود بوده است. اغلب، بزرگ‌ترین خیریه‌ها برای بزرگ‌دل‌ترین انسان‌ها بوده است.

احتمالا الان افراد می‌گویند که پولی ندارند که به کسی کمک کنند، هدف، خوب کردن حال دیگران است. این موضوع گاهی با یک هدیه کوچک، یک لبخند و حتی یک آموزش به کسی میسر می‌شود.

یادگیری مداوم، راه حفظ موفقیت

آلبرت انیشتین می‌گوید: «روزی که دست از یادگیری بردارید، روز مرگ شما خواهد بود.» هیچ فرد موفقی نیست که روزی دست از یادگیری و مطالعه برداشته باشد.

یادگیری، ذهن افراد را  به روز نگه می‌دارد و هر وقت که فرد چیز جدیدی یاد می‌گیرد، یک قدم به سوی موفقیت طی می‌کند و انگار باید گفت که موفقیت مساوی با یادگیری است و این دو هیچ وقت از هم جدا نخواهند شد.

هم نشینی با افراد موفق

فراموش نشود که هر شخص میانگین پنج نفری است که بیشترین وقت را با آن‌ها سپری می‌کند، پس تا جایی که می‌شود باید سعی کرد دور و اطراف را با افراد موفق و شاد پر کرد.

افراد موفق به شخص ایده‌های نو، حس و حال تازه و روحیه‌ی بالایی هدیه می‌کنند، او بدون این‌که متوجه بشود کم‌کم شبیه آن‌ها می‌شود و هم فرد دارای روحیه بالا و حس و حال خوب خواهد شد.

این موضوع در معکوس قضیه هم صدق می‌کند. یعنی اگر اطراف شخص از افراد بی‌حوصله و منفی‌باف پر شده باشد، نباید شک کرد که او هم یکی مثل آن‌ها خواهد شد و حتی حس و حال موفقیت در فکرش هم وجود نخواهد داشت.

سخن پایانی

حفط حس و حال موفقیت به بسیاری از مسائل مرتبط است که در این مقاله سعی شد مهم‌ترین مسائل در میان گذاشته شود. اما می‌شود به مسائل دیگری همچون توجه به سلامت جسمی، سلامت روانی، سبک زندگی، استراحت به‌موقع و خیلی مسائل دیگر اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کانون فرهنگی گام برتر

موسسه رشد فردی و مهارت های موفقیت گام برتر

منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش