اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712103523711095

چت‌بات چیست و چرا این‌قدر مهم است؟

کد: 139712103523711095

https://goo.gl/sABQ3f

، تهران , (اخبار رسمی): انقلاب هوش مصنوعی روز به روز در حال گسترش است. تا جایی که امروزه تعداد کاربران پیام رسان‌هایی مانند skype و whatsapp به سرعت در حال افزایش است. به عنوان مثال تنها facebook Messenger بیش از 1.2 میلیارد کاربر ماهانه دارد. در این روند، توسعه چت بات‌ها و استفاده از آنها افزایش چشمگیری داشته است.

چت‌بات چیست و چرا این‌قدر مهم است؟
چت‌بات چیست و چرا این‌قدر مهم است؟

براساس پیش‌بینی شرکت تحقیقاتی و مشاوره جهانی Gartner، در سال 2020 بیش از 85% خدمات کاربری، بدون حضور اپراتور انسانی کنترل و هدایت می‌شود

به تازگی، ابزارهای جدیدی که برای ساده سازی تعامل بین کاربران و کسب و کارها طراحی شده اند، به بازار رسیده است: چت بات‌ها یا دستیاران مجازی برای مثال در بانکداری، چت بات‌ها یکی از جدیدترین ابزارهایی است که برای ساده‌سازی تعامل بین مشتریان و بانک‌ها طراحی شده‌اند. در ادامه این مطلب کوتاه اجمالا به چیستی «چت بات‌ها » و اهمیتی که برای کسب‌و‌کارها دارند، پرداخته می‌شود.

چت بات چیست؟

چت بات، نرم افزاری است که با شبیه سازی روابط و تعاملات انسانی (از طریق فرآیند پردازش زبان طبیعی یا NLP) به مکالمه با مشتریان و کاربران می‌پردازد. چت بات‌ها عمدتا به عنوان پیشرفته‌ترین و امیدوارکننده‌ترین شیوه تعامل بین انسان و ماشین، شناخته می‌شوند. البته کاربرد اصلی چت‌بات‌ها تنها محدود به برقراری مکالمات ساده با مشتریان نیست و با استفاده از آن‌ها می‌توان کارهایی نظیر برنامه‌ریزی یک ملاقات، اطلاع از وضعیت آب و هوا، کمک به مشتریان برای خرید و … را نام برد.

چرا چت بات این‌قدر مهم است؟

چت بات‌ها با ایجاد تحول در شکل تعاملات بین مشتریان و کسب‌وکارها، تجربه مشتری را بهبود می‌بخشند و در عین حال، فرص‌های جدیدی را جهت تقویت فرآیند جذب مشتری و بهره‌وری عملیاتی، با کاهش هزینه معمول پشتیبانی، فراهم می‌کند.

مزیت اصلی استفاده از چت بات‌ها صرفه جویی در زمان و هزینه‌ها و هم چنین تلاش در پشتیبانی خودکار از کاربران است. بر اساس پیش‌بینی شرکت تحقیقاتی و مشاوره جهانی Gartner، در سال 2020 بیش از 85% خدمات کاربری، بدون حضور اپراتور انسانی کنترل و هدایت می‌شود. البته لازم به ذکر است، صرف نظر از نوع رویکرد و نوع پلتفرم مورد استفاده، مداخله انسان در زمینه تنظیم، آموزش و بهینه سازی چت بات‌ها بسیار مهم و اجتناب ناپذیر است.

کلام آخر

چت بات‌ها با روش‌های جدیدی که در زمینه شیوه بازاریابی و پشتیبانی کسب و کارها به ارمغان آورده‌اند، در حال به دست آوردن محبوبیت روز افزون هستند. برآیند مطالعه ظرفیت‌های متنوع چت بات‌ها از هر منظر، گویای اهمیت فوق العاده و حیاتی چت بات‌ها در عصر تکنولوژی است. چت بات‌ها نمایان‌گر فرصتی بسیار بزرگ برای برقراری ارتباط کسب‌وکارها با مشتریان از طریق برنامه‌های پیام رسانی هستند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دیالوگ

اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ، به شما این امکان را می‌دهد که به طور رایگان و در کمتر از ۱۰ دقیقه، یک چت‌بات پشتیبانی مختص کسب‌وکار خود بسازید. کافیست یک حساب کاربری بسازید تا بصورت رایگان از خدمات دیالوگ بهره‌مند شوید. در ناحیه کاربری دیالوگ می‌توانید، با وارد کردن نمونه پیام‌های کاربران و پاسخ‌های متناظر خود چت‌بات را آموزش دهید و آن را به کانال‌های مکالماتی خود متصل نمایید. پس از آموزش، اگر پیامی از سوی یکی از کاربران ارسال شود، اپراتور مجازی هوشمند دیالوگ بهترین پاسخ ممکن برای این پیام را پیدا کرده و با کاربران به طور خودکار مکالمه می‌نماید. برای ساخت چت‌بات‌ها می‌توانید سری به diaalog.ir بزنید و در کمتر از ۱۰دقیقه به طور رایگان چت‌بات خود را بسازید و فعال کنید.برای مطالعه بیشتر در این خصوص می‌توانید به blog.diaalog.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]