اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13971220355278679

ثبت شرکت استارت آپ چیست؟

کد: 13971220355278679

https://goo.gl/sHNTqb

، (اخبار رسمی): ثبت شرکت استارت‌آپ موضوعی است که در این مطلب به آن پرداخته می‌شود اما پیش از هر چیزی باید مفهوم استارت آپ روشن شود. Startup company یا شرکت‌های استارت‌آپ به شرکت‌هایی گفته می‌شود که قدمت زیادی ندارند، شرکت های استارت‌آپ به تازگی شکل گرفته‌اند و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند.

ثبت شرکت استارت آپ چیست؟
ثبت شرکت استارت آپ چیست؟

ثبت شرکت استارت‌آپ موضوعی است که در این مطلب به آن پرداخته می‌شود اما پیش از هر چیزی باید مفهوم استارت‌آپ روشن شود. Startup company یا شرکت‌های استارت‌آپ به شرکت‌هایی گفته می‌شود که قدمت زیادی ندارند، شرکت‌های استارت‌آپ به تازگی شکل گرفته‌اند و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند .شرکت‌های استارت آپ به هر شکلی می‌توانند به وجود بیایند. در حقیقت فعالیت شرکت‌های استارت آپ، در زمینه تکنولوژی است و در اکثر موارد دارای رشد سریعی هستند و به همین دلیل با استقبال رو به رشدی مواجه شده‌اند.

توضیح آن که سرمایه گذارها به طور کلی به سوی آن دسته از شرکت‌های جدیدی جلب می‌شوند که پروفایل ریسک ( پروفایل پاداش ) متمایزی دارند و مقیاس پذیرتر هستند. بنابراین هزینه راه‌اندازی کمتر، ریسک زیاد و پتانسیل بالایی برای برگرداندن سرمایه دارند. معمولا یک شرکت استارت‌آپ موفق، مقیاس پذیری بیشتری نسبت به سایر شرکت‌ها دارد، بنابراین می‌تواند با سرمایه‌‌گذاری کم، نیروی کار و یا رشد بیشتری نسبت به شرکت‌های قدیمی‌تر داشته باشد.

یکی از نکاتی که پیش از ثبت شرکت استارت آپ باید دانست این است که شرکت‌های مذکور دارای گزینه‌های متفاوتی جهت یافتن سرمایه مورد نیاز خود هستند. شرکت‌های سرمایه گذار (venture capital) می‌توانند با تبادل پول نقد در برابر سهام به شرکت‌های استارت آپ کمک کنند تا فعالیت خود را آغاز نمایند، عملا بسیاری از شرکت‌های استارت آپ به واسطه بنیان‌گذارها سرمایه‌‌گذاری خواهند شد.

وظیفه مهم در راه‌اندازی یک کسب و کار، در حقیقت تحقیق برای اعتبار، ارزیابی و توسعه ایده یا مفاهیم کسب و کار و مضاف بر این موارد، مشخص کردن موقعیت‌ها جهت پیشبرد اهداف و دستیابی به پتانسیل‌های تجاری می‌باشد؛ اگر ارزش یک شرکت بر اساس تکنولوژی آن شرکت باشد، حفاظت بنیان گذاران از مالکیت معنوی ایده‌های خود یکی از اساسی‌ترین نکات به شمار می آید. در برخی از زمان‌ها شرکت‌های استارت آپ علی الخصوص شرکت‌های استارت آپی که با تکنولوژی‌های جدیدی مرتبط هستند، سود بسیار بالایی به موسسان یا سرمایه گذاران خود باز می‌گردانند. یکی از مشهودترین مثال‌ها در مورد شرکت استارت‌آپ شرکت گوگل است که موسسان آن این روزها بیلیونر هستند.

افراد در صورتی که قصد ثبت شرکت استارت آپ را دارند باید به طور کامل با ویژگی‌های این شرکت آشنایی داشته باشند.

ویژگی‌های شرکت استارت‌آپ:

ثبت شرکت استارت‌آپ به نیت پدید آمدن یک کلاس جهانی شکل می‌گیرد هر چند که ممکن است در ابتدا کوچک باشد.

شرکت استارت آپ برای بازارهای جدید هستند و روی محصولات جدید متمرکز می‌شوند.

در فرآیند شرکت استارت‌آپ بازارهای جهانی به عنوان هدف اصلی در نظر گرفته می‌شود.

در زمان بلوغ، شرکت‌های استارت‌آپ روی تولید هزاران شغل تمرکز خواهند نمود.

آینده و نیازهای آینده محور تمرکز شرکت استارت‌آپ بر روی خلق ارزش و تامین نیاز است.

ابزار اصلی هویت بخشی و توسعه و رشد شرکت استارت‌آپ تکنولوژی‌ها و دانش‌های نو است.

محور توسعه شرکت استارت‌آپ ، استعداد و خلاقیت است به همین جهت روی جذب کارکنانی با ظرفیت بالای استعداد و خلاقیت تمرکز خواهند کرد.

ثبت شرکت استارت آپ دارای حجم سرمایه‌بری بالایی است اما ممکن است در ابتدا با سرمایه محدودی آغاز شود.

با اینکه ثبت شرکت استارت‌آپ می‌تواند صرفاَ در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بنا شود ولی در صورتی که فناوری‌های دیگری عنصر اصلی و بنیادی و هسته مقاوم آن باشد، الزاما باید از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده مناسب و شایسته ای داشته باشند.

لازم به ذکر است، یک ایده خوب برای تشکیل و ثبت شرکت استارت آپ باید ایده زمان، مکان، تیم، تأمین مالی، پایش و مراقبت مستمر را در چارچوب مدل کسب و کاری خود نهادینه کرده باشد تا بتواند موفق شود.

در ادامه موسسه ثبت شرکت کریم خان لازم دانسته تا تفاوت استارت آپ و سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دهد.

تفاوت استارت آپ و سرمایه‌گذاری

مبنای شروع کسب و کار شرکت استارت آپ، یک ایده خلاقانه و نوآورانه است و به موجب این خلاقیت، معمولا شرکت‌های استارت آپ با یک‌دیگر رقابتی ندارند، در واقع در هنگام ثبت شرکت استارت‌آپ باید به این نکته توجه داشته باشید که این شرکت‌ها در حقیقت روی آگاه کردن و اجرای درست ایده‌های خود تمرکز می کنند اما تاکید خاصی بر روی رقابت با رقبای خود ندارند. همچنین لازم به ذکر است که بنیانگذاران شرکت استارت‌آپ سرمایه اولیه خود را با وام، قرض و یا پس اندازی اندک تهیه می‌کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ثبت آی تی | SabtIT

ثبت برند تجاری تخصص ماست

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ