اطلاعات تماس
  • 091597*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712253567811391

اهمیت بازاریابی محتوا بر سئو وب سایت

بازاریابی محتوا چیست؟

کد: 139712253567811391

https://goo.gl/t53KjY

، (اخبار رسمی): مردم دیگر از تکنیک‌های بازاریابی سنتی خسته شده‌ و اغلب با چشم پوشی از بنرها و داد و بیدادهای تبلیغاتی، تبدیل به افراد ماهری در کسب اطلاعات شده‌اند. به همین دلیل امروزه کسب و کارهای آنلاین نیازمند ارائه‌ی چیزی فراتر از یک سری شعار تبلیغاتی هستند. نام این نوع بازاریابی را بازاریابی محتوا می‌گذارند.

 بازاریابی محتوا چیست؟ اهمیت بازاریابی محتوا بر سئو وب سایت
بازاریابی محتوا و سئو سایت

مهم نیست که چه نوع کسب و کاری روی وب است، شرکت فعال یک شرکت بزرگ نرم‌افزاری است و یا وب سایت یک رستوران غذای ایتالیایی را مدیریت می‌کند، همه کسانی که با کسب و کار ارتباط دارند به دنبال گرفتن یک حس خوب از برند هستند تا در نهایت زندگی بهتری داشته باشند. جادوی ایجاد چنین حسی در بازاریابی محتوا است.

هر کسب و کار آنلاینی، بسته به نوع خود باید دلایل مناسبی را به خوانندگانش بدهد که دوباره به آن سر بزنند و یا اینکه آن را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این دلیل می‌تواند یک محتوای آموزشی، یک مطلب طنز، یک تحلیل دقیق و یا هر محتوای دیگری باشد که قادر است گفتگو ایجاد کند.

بازاریابی محتوایی چیست؟

بازاریابی محتوایی با اطلاعات سروکار دارد.

این نوع از بازاریابیِ کسب‌و‌کار یا برند می‌کوشد تا با به‌اشتراک‌گذاری محتوای آموزشی، سرگرم‌کننده یا آگاهی‌بخش، به خوانندگان کمک کوچکی کند. نتیجه این کار می‌تواند در قالب تغییر رفتار مخاطبان و یا آن‌گونه که بازاریابان مایلند، به شکل تصمیم‌گیری برای خرید خود را نشان دهد. در حقیقت در این نوع بازاریابی، مردم به خرید مجبور نمی‌شوند؛ بلکه به آنها کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرند و شاید بهترین تصمیم آنها در این میان، خریداری باشد.

به تعریفی که «مؤسسه‌ی بازاریابی محتوایی» (Content Marketing Institute) ارائه داده است، در ادامه توجه کنید: «هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگهداری مشتریان به‌وسیله‌ی تولید و سازماندهی محتوای ارزشمند و مناسب به نیتِ تغییر یا تقویت رفتار مشتری است. این نوع بازاریابی، فرایندی مستمر است که در راهبرد کلی بازاریابی به بهترین نحو جای می‌گیرد و بر مالکیت رسانه متمرکز است نه اجاره‌ی‌ آن.»

در سال ۲۰۱۶، تعداد اندکی از کسب‌وکارها به نیروی معجزه‌آسای بازاریابی محتوایی تردید داشتند؛ اما واقعیت آن است که تنها معدودی از شرکت‌ها از این نوع بازاریابی، با مهارت و تخصصی که واقعا نیازمند آن است، بهره می‌گیرند.

این راهنما، نشان خواهد داد که چگونه می‌توان برند خود را پیروزمندانه تبلیغ و ترویج کرد و مشتریان باکیفیت‌تری دریافت کرد و روابط میان خود و مشتری را از طریق بازاریابی محتوایی ارتقا داد.

فسلفه بازاریابی محتوایی چیست؟

پس از اینکه پاسخ پرسش « بازاریابی محتوایی چیست ؟» دریافت شد، باید پرسید چرا باید از این نوع بازاریابی بهره گرفت؟

بازدهی سرمایه برای بازاریابی محتوایی می‌تواند بسیار شگفت‌انگیز باشد. این بازگشت سرمایه شخص را قادر می‌سازد تا محتوایی تکمیلی برای بازاریابی در شبکه‌ها‌ی اجتماعی فراهم کند و با تولید محتوای مطلوب روی وب‌سایت، به رتبه‌ی خوبی در موتورهای جست‌وجو دست یابد و سئوی خود را تقویت کند.

مزایای بازاریابی محتوایی برای سئو چیست؟

برای بهبود سئو، کارهای زیادی می‌توان انجام داد، اما برای افزایش قدرت سئوی وبسایت، هیچ‌چیز بهتر از بازاریابی محتوایی نیست و کاملا هم درست است. محتوا، به بیان ساده، یعنی اطلاعات.

هدف گوگل این است که متناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین اطلاعات را با جست‌وجوهای کاربران تطبیق دهد. اما اگر محتوایی با چنین ویژگی‌هایی تولید و توزیع نشود، شانسی برای رتبه‌یابی نخواهد داشت و از چشم کاربران دور خواهد ماند.

در موتورهای جست‌وجو، به خاطر واژگان مشخصی که در محتوای نوشتاری وجود دارد، می‌توان رتبه کسب کرد. محتوای بیشتر به معنی کلمات کلیدی بیشتر است؛ بدین‌ترتیب، فرصت بیشتری برای رتبه‌یابی در گوکل می‌توان پیدا کرد. از این رو است که برای بازاریابی محتوایی موفق، پژوهشِ کلیدواژه‌ها از اهمیت اساسی برخوردار است.

دیگر عامل مهم در بهبود سئو، دریافت لینک است. هنگامی که وبسایت‌های دیگر به سایت لینک می‌دهند، گوگل آن سایت را به عنوان منبعی معتبر به شمار آورده و در نتیجه آن را در رتبه‌بندی لحاظ می‌کند. بهترین راه دریافت بک‌لینک که در مطلب تولید محتوای عالی که مردم را سرگرم کرده و به آنها آموزش می‌دهد و در نتیجه، آنها هم این مطالب را به اشتراک گذاشته و به آن لینک می‌دهند.

دیگر اینکه، گوگل وبسایت‌ها و منابعی را ترجیح می‌دهد که پیوسته به‌روزرسانی می‌‌شوند. ازاین رو، وقتی به شکلی مرتب محتوا منتشر شود، وبسایت رتبه‌ بالاتری کسب خواهد کرد. از سوی دیگر، اگر از تولید محتوا دست کشیده شود، گوگل چنین می‌پندارد که وبسایت تعطیل و غیرفعال است و از این رو، رتبه‌ را کاهش می‌دهد تا از دسترسی مردم به محتوای دستِ چندم جلوگیری کند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئو گاید

آموزش سئو

اطلاعات تماس
  • 091597*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی