اطلاعات تماس
  • 091597*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802313697511391

فریم ورک گوگل AMP چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

کد: 139802313697511391

http://bit.ly/2HvqK8I

، (اخبار رسمی): هدف اصلی الگوریتم موبایل گدون، بررسی سایت‌ها به جهت هم راستا شدن و هم خوانی با سیستم مرورگرهای موبایل و تبلت است؛ یا به اصطلاح موبایل فرندلی بودن. امسال تمرکز گوگل بر روی فریم ورک Accelerated Mobile Pages یا AMP است. در ادامه 6 نکته در مورد گوگل AMP که بسیار مهم است بررسی شده است.

 فریم ورک گوگل AMP چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟
فریم ورک گوگل AMP چیست و چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟

گوگل با درک اهمیت سرچ موبایل و فرایندهای بهینه‌سازی سایت‌ها برای موبایل فریم ورکی به نام AMP را ارائه داده است که برنامه‌نویسان سراسر دنیا می‌توانند به کمک آن سایت‌های بهینه‌سازی شده‌ای را برای موبایل طراحی کنند که سرعت بارگذاری بسیار بالایی داشته باشد.

بر اساس متن رسمی منتشرشده در وبلاگ گوگل: AMP طراحی شده است تا کاربران بتوانند صفحات سایت شامل متن و عکس و فیلم را به صورت آنی مشاهده‌کنند و تأخیری در نمایش سایت نداشته باشند و از طرفی این سایت‌ها باید با تمامی دستگاه‌های هوشمند هماهنگی داشته باشند.

گوگل AMP چگونه کار می‌کند؟

اساس کار این فریم ورک بر پایه html5 است که با توابع خود صفحات سایت‌ها را تا حد ممکن سبک می‌کند و با کش کردن اطلاعات می‌تواند سرعت لود سایت را تا حد زیادی بهبود دهد.

اکثر مدیران سایت‌ها AMP را با نسخه موبایل (حالت رسپانسیو) اشتباه می‌گیرند در صورتی که اگر دقت کرد برای سایت‌ها سه نسخه مختلف قرار خواهد گرفت که شامل موارد زیر است:

  • اول نسخه دسکتاپ که مخصوص رایانه‌های خانگی است و نسخه اصلی سایت است
  • دوم نسخه موبایل که برای سایزهای مختلف صفحه نمایش بهینه‌سازی شده
  • سوم نسخه AMP که کاملاً کم حجم و بهینه‌شده و از تکنیک کش کردن استفاده می‌کند

چه سایت‌هایی باید از فریم ورک AMP استفاده کنند؟

در مرحله اول تمرکز اصلی این فریم ورک بر روی سایت‌های خبری است که به طور پیوسته اخبار جدید منتشر می‌کنند و بالا بودن سرعت آنها برای کاربران بسیار مهم است ولی می‌توان از این فریم ورک جدید در هر سایتی استفاده کرد.

از جهاتی دیگر سایت‌هایی که با AMP بهینه‌شده‌اند قابلیت نمایش تبلیغات را دارند بنابراین وبمسترها بهتر است اقدام به بهینه‌سازی سایت با این فریم ورک کنند؛ چون سایت آن‌ها در صدر نتایج جستجو ظاهر خواهد شد و در نتیجه درامد سایت‌ها از نمایش تبلیغات تا حد زیادی افزایش خواهد یافت.

گوگل با چه هدفی فریم ورک AMP  را ارائه داده است؟

با توجه به استفاده فراگیر از تلفن‌های همراه و انجام کارهای اینترنتی با همین گوشی‌های هوشمند این نیاز وجود دارد که سرعت مشاهده صفحات تا حد زیادی بهبود پیدا کند به همین سبب گوگل AMP را معرفی کرد تا بتواند سرعت سایت‌ها را برای موبایل بهینه‌سازی کند.

آیا استفاده از  AMP در سئو موثر است؟

به صورت رسمی هیچ منبع موثقی از جانب گوگل اعلام نکرده است که سایت‌هایی که بر پایه AMP  بهینه‌سازی شده‌اند در نتایج جستجو رتبه بالاتری خواهند داشت؛ ولی به چیزی که در این میان می‌توان پی برد، بهبود رتبه سایت‌های AMP در نتایج است زیرا از گذشته یکی از مهم‌ترین فاکتورهای رتبه‌بندی سایت‌ها مربوط به سرعت سایت بوده است و این مورد نمود بیشتری در جستجوی موبایل پیدا کرده است و طبیعی است که سایت‌های AMP چون سرعت بالایی دارند در نتایج جستجو بالاتر نمایش داده می‌شوند.

از جهت دیگر سایت‌های AMP نرخ پرش کمتری دارند چون سرعت بارگذاری آن‌ها بسیار زیاد است و برای همین کاربر خروجی کمتری هم دارند که نکته مثبتی از نظر سئو است.

آیا آینده وب در گرو AMP است؟

با توجه به این که دنیای وب به سمت موبایلی شدن سوق پیدا کرده است و امروزه اکثر افراد تمامی کارها را با موبایل انجام می‌دهند از چک کردن ایمیل‌ها خرید،   فروش، سفاش غذا و حتی تاکسی، پس با این نقشی که موبایل در آینده اینترنت خواهد داشت سایت‌ها باید بتوانند هر چه سریع‌تر خود را با شرایط موجود تطبیق دهند و برای این کار استفاده از AMP بهترین راه است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئو گاید

آموزش سئو

اطلاعات تماس
  • 091597*****
[نمایش اطلاعات]