اطلاعات تماس
  • 091597*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802063632011391

سئو معنایی چیست و تاثیر آن در رتبه سایت

کد: 139802063632011391

http://bit.ly/2J3Ejxk

، (اخبار رسمی): سئو معنایی با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به موتور جست‌وجو کمک می‌کند تا بفهمد کاربر دقیقا به دنبال چه می‌گردد. در واقع گوگل با کمک جست‌وجو معنایی یا Semantic Search سعی می‌کند بفهمد جستجوگر دقیقا به دنبال چه است و نتایجی به او نمایش داده شود که دقیقا پاسخگوی نیاز او باشد.

 سئو معنایی چیست و تاثیر آن در رتبه سایت
سئو معنایی چیست و تاثیر آن در رتبه سایت

جست‌و‌جوی معنایی به سرعت در حال کنار زدن الگوریتم‌های گوگل در نمایش نتایج است و به زودی جایگزین آنها خواهد شد و تمامی موتورهای جست‌وجو مطرح در سطح اینترنت در حال حرکت به سمت جست‌وجوی معنایی هستند. در واقع این هوشمندی و دقت در نمایش بهتر نتایج جست‌وجو به کامپیوترها و انسان کمک می‌کند بهتر با هم تعامل داشته باشند و رضایت بیشتری برای کاربران به همراه خواهد داشت.

شرکت گوگل در این زمینه پیشتاز است و با اضافه کردن بخش‌هایی نظیر «?did you mean» (که اگر در نوشتن متن جست‌وجو اشتباه یا غلط املایی باشد حالت درست آن جمله را به شخص نمایش می‌دهد) و همچنین حالت کامل کردن اتوماتیک (که همزمان با تایپ کردن کلمات بعدی مورد نظر را پیش بینی می‌کند و نمایش می‌دهد) در اپدیت الگوریتم مرغ مگس خوار سال 2013 گام نخست خود را در هوشمندسازی نتایج جست‌وجو برداشت.

در گذشته جست‌وجو کاربران در گوگل به صورت کلمه به کلمه بود برای مثال برای اقامت در تهران عبارت «هتل‌های تهران» یا شبیه این جست‌و‌جو می‌شد اما امروزه دیگر کلمه جست‌وجو نمی‌شود بلکه کاربر خواسته کلی خود را وارد می‌کند که برای مثال قبل می‌شود «بهترین هتل‌های ارزان در تهران» و همانطور که مشاهده می‌شود روش جست‌وجو بسیار تغییر کرده است. وقتی در گذشته کاربران کلمات را جست‌وجو می‌‌کردند نتایج فراوانی برای آنان نمایش داده می‌شد اما دقت کافی وجود نداشت و بسیاری از نتایج نامربوط به خواسته کاربر بودند و همین باعث می‌شد بسیاری از سئو کارهای کلاه سیاه بتوانند به صورت جعلی خود را به صدر نتایج برسانند. شرکت گوگل برای افزایش محبوبیت خود نزد کاربران همواره تلاش می‌کند تا نتایج جست‌وجو دقیق‌تر و به خواسته کاربر نزدیکتر باشند؛ که یکی از راه‌های رسیدن به این هدف ایجاد تغییرات اساسی در الگوریتم‌های جست‌وجو بود.

گراف اطلاعاتی

جست‌وجوی معنایی توسط گراف اطلاعاتی گوگل پشتیبانی می‌شود. این گراف مجموعه عظیمی از اطلاعات است که از منابع مختلفی جمع‌آوری می‌شود و همیشه در حال به روزرسانی است و به گوگل کمک می‌کند به سوالات کاربر، دقیق‌ترین و کاربردی‌ترین پاسخ ممکن را بدهد و سایت‌هایی به کاربر نمایش داده شود که حتما خواسته کاربر در آن سایت‌ها وجود داشته باشد.

چطور جست‌وجوی معنایی بر سئو تاثیر می‌گذارد:

دیگر زمان انتشار مقالات بر اساس کلمه کلیدی گذشته است. چون کلمات کلیدی به  راحتی قابل دستکاری هستند اما هدف و نیت از انتشار مقاله را نمی‌توان دستکاری کرد. امروز وب مستر‌ها باید دقیقا بدانند در مورد چه چیزی مطلب می‌نویسند و مقالاتی در سایت خود منتشر کنند که بار معنایی و مفهوم کاربردی داشته باشد. این کار باعث شده کیفیت مطالب سایت‌ها بسیار بالاتر برود. وقتی شخصی می‌خواهد در مورد یک کلمه کلیدی مطلب بنویسد باید معانی آن را بداند و طبق آن معانی مقالات خود را منتشر کند. برای مثال وقتی یک کاربر در گوگل کلمه «ورزش» را جست‌وجو می‌کند ممکن است به دنبال یکی از معانی زیر باشد:
ورزش‌های روزانه
ویدئوهای آموزش ورزشی
تغذیه مناسب بعد از تمرین ورزشی

و مطالب دیگری که می‌تواند با ورزش مرتبط باشد و این بستگی به نظر مدیران سایت دارد که هدف خود را بر روی کدام بخش از معنی ورزش بگذارند و مطالب خود را در آن موضوع منتشر کنند.

سئو معنایی هم همین مفهوم را دنبال می‌کند. بر خلاف گذشته که سئو کارها سعی می‌کردند سایت‌ها و مطالب آن را بر اساس کلمات کلیدی سئو کنند، امروزه باید مطالب سایت را براساس هدف کاربر و جست‌وجوهای احتمالی او بهینه‌سازی کنند. باید سعی شود در انتخاب عنوان مقاله برای سئو پاسخ یک سوال داده شود و طوری عنوان متن نوشته شود که یک مفهوم واضح و روشن را بیان کند و در واقع پاسخ یک سوال باشد.

مدیران سایت‌ها باید چکار کنند:

مدیران سایت‌ها باید بدانند که گوگل می‌تواند تعدادی از سوالات را پاسخ بدهد اما پاسخ تمامی سوالات در گراف اطلاعاتی گوگل وجود ندارد. برای مثال اگر کاربری عبارت «طول رودخانه آمازون» را جست‌وجو کند بدون اینکه به سایت خاصی هدایت شود پاسخ سوال خود را در همان سایت گوگل می‌بیند. اما اگر کاربری عبارت «روش‌های پس انداز پول با درآمد کم» را جست‌وجو کند، جواب این سوال در گراف اطلاعاتی گوگل وجود ندارد و بنابراین گوگل ناچار است سایت‌هایی که پاسخ این سوال را داده‌اند را به کاربر نمایش دهد و کاربر با مراجعه به آن سایت‌ها مشکل خود را حل کند.

بنابراین امروزه مدیران سایت‌ها قبل از انتشار مطالب باید تحقیق بیشتری در مورد کلمات کلیدی زمینه تخصصی خود داشته باشند و تمام معانی آن کلمات کلیدی را بررسی کنند و مطالبی در سایت منتشر کنند که پاسخگوی تمامی معانی آن کلمات کلیدی باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

سئو گاید

آموزش سئو

اطلاعات تماس
  • 091597*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی