اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139712283573311266

۷ ابزار کاربردی برای کمک به بهبود رتبه وب سایت در گوگل

کد: 139712283573311266

https://goo.gl/dK9gKU

، تهران , (اخبار رسمی): مهم نیست که یک متخصص بهینه‌سازی موتور جستجو هستید یا به تازگی نحوه کار با گوگل را یاد گرفته‌اید. بهترین ابزارهای کلیدی برای جستجوهای کلیدی، لینک سازی، آنالیز ترافیک و درک رقابت است.

۷ ابزار کاربردی برای کمک به بهبود رتبه وب سایت شما در گوگل
۷ ابزار کاربردی برای کمک به بهبود رتبه وب سایت در گوگل

بهترین راهکار برای ساخت و ایجاد ترافیک طبیعی و ارگانیک گوگل شناخت بهترین ابزارهای سئو برای استفاده است. امروزه چک کننده‌های سئو بسیار زیادی در بازار وجود دارند اما مشکل این است که از کجا باید شروع شود. آیا باید روی نرم افزار سرمایه گذاری کرد یا اینکه از یک برنامه رایگان استفاده کرد و آنالیز سئو را خود انجام داد؟ در این مقاله از جوان سئو به صورت کامل به این موضوع پراخته می‌شود.

مهم نیست که شخصی یک متخصص بهینه سازی موتور جستجو باشد یا به تازگی نحوه کار با گوگل را یاد گرفته باشد. بهترین ابزارهای کلیدی برای جستجوهای کلیدی، لینک سازی، آنالیز ترافیک و درک رقابت است.

بهترین ابزارهای سئو برای جستجوی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی اساس ترافیک روی وب سایت هستند. مهم نیست چه مطلبی نوشته می‌شود، مهم این است که مخاطب را درک کرد، به این معنا که دقیقا دانست مخاطب چه کلمه‌ای را در گوگل تایپ و سرچ می‌کنند.

ابزارهای سئو مختلفی برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی وجود دارند. خواه در حال اجرای یک استارتاپ تک نفره باشید و یا در حال راه اندازی سئو برای یک شرکت ابزارهای زیر برخی از مهم ترین اطلاعات قابل اجرا را مهیا می کنند.

SEMrush

SEMrush یکی از محبوب‌ترین گزینه‌های آنالیز سئو در بازار است. این ابزار، امکان بررسی ترافیک پرداخت، ترافیک رسانه‌های اجتماعی و البته ترافیک دسکتاپ و تلفن همراه را می‌دهد. همچنین ابزاری برای جستجوی کلمات کلیدی محبوب است. کلمه یا عبارتی را باید وارد کرد، این چک کننده سئو، حجم جستجو، پتانسیل، مشکلات و شرکت‌های رقابتی را مشخص می‌کند.

SEMrush همچنین کلمات کلیدی مرتبط را پیشنهاد می‌دهد و در ایجاد استراتژی کلمه کلیدی کمک می‌کند. این تنها یکی از ویژگی‌های SEMrush است. این ابزار همچنین می‌تواند حسابرسی وب سایت را انجام دهد، به این شکل که کیفیت و کمیت لینک‌ها را بررسی می‌کند.

Google Keyword Planner

با اینکه آنالیز سئو به طور قابل مشاهده‌ای برای یوتیوب، آمازون و فروشگاه اپلیکیشن مهم شده است، اما اکثر کارآفرینان عمدتاً به نحوه ظاهر شدن محتوا در گوگل توجه می‌کنند.

برای دستیابی به همه قابلیت‌های Google Keyword Planner نیاز به Google AdWords است. با این حال Google’s Keyword Planner برای همه کاربرانی که در گوگل اکانت دارند رایگان است.

این ابزار سئو دو ویژگی اصلی دارد: کشف کلمات کلیدی و جستجوی معیارهای کلمات کلیدی.

در مورد اول، کلمات مرتبط با صنعت خود را باید وارد کنید و گوگل یک لیست از کلمات کلیدی پیشنهادی را می‌دهد. این نتایج شامل  جستجوی تقریبا ماهیانه، تخمین هزینه برای هر کلیک و رقابت است.

در مرحله دوم، می‌توان از Google’s Keyword Planner استفاده کرد تا آنالیز کلمات کلیدی را مقایسه کرد. که تعداد نشانه گذاری‌ها و کلیک‌ها برای یک کلمه کلیدی، طی یک دوره سی روزه نشان داده می‌شود. همچنین نشان می‌دهد که همه این‌ها چقدر هزینه دارد.

البته هدف اصلی بهینه سازی موتور جستجو این است که از پرداخت هزینه برای جستجو پرهیز شود، اما آگاهی از هزینه این تبلیغات و مقایسه میزان سود حاصله با استفاده از راهکارهای موفق می‌تواند مفید باشد.

Ubersuggest

برای دریافت کلمات کلیدی بدون هزینه با ابزارهای سئو،  Ubersuggest که یک برنامه رایگان است پیشنهاد می‌شود که اجازه می‌دهد در مورد کلمه کلیدی یا نام دامنه اطلاعات جمع‌آوری کرد.

به ویژه Ubersuggest در مورد هزینه به ازای هر کلیک و چگونگی رتبه بندی آن اطلاعات می‌دهد. همچنین کلمات کلیدی طولانی را پیشنهاد می‌دهد و رتبه سایت عالی برای کلمه وارد شده را نشان می‌دهد.

اگر URL را در Ubersuggest وارد کنید، کلمات کلیدی و ترافیک ارگانیک سایت را نشان می‌دهد. این چک کننده سئو همچنین تعدادی از بک لینک‌های وب سایت را به لحاظ کیفیت ارزیابی می‌کند و می‌تواند تکامل موتورهای جستجوی وب سایت را بهینه سازی کند.

Keyword.io

Keyword.io یک چک کننده سئو است برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی روی تعدادی از سیستم عامل‌ها از جمله گوگل، آمازون، یوتیوب، علی بابا و ویکیدیا. افرادی که دنبال کلمات کلیدی فراتر از گوگل هستند، Keyword.io نقطه شروع خوبی است.

وقتی یک کلمه کلیدی وارد می‌شود و منطقه خود را مشخص می‌کند، Keyword.io یک لیست از صدها کلمه کلیدی را ارائه می‌کند که می‌توان آنها را فیلتر کرد. به عنوان مثال، می‌توان به طور ویژه کلمات کلیدی در ویکیپدیا را مشاهده کرد، یا هر یک از پلتفرم‌های دیگر را جستجو کرد.

آنالیز سئو برای ایجاد لینک

یکی دیگر از مولفه‌های بهینه سازی وب سایت، ساختن دامنه off-page است. به عبارت دیگر اینکه چگونه سایر وب سایت‌ها لینک می‌دهند، بر نحوه نمایش وب سایت در گوگل تاثیر می‌گذارد. هر چه بک لینک‌های سایت بیشتر باشد، گوگل  آن سایت را به عنوان منبع بهتر در نظر می‌گیرد. اما باید به یاد داشت که لینک‌ها همه چیز نیستند.

هر چه که رنک دامنه پیج دیگر بالاتر باشد، بک لینک‌شان به سایت با ارزش‌تر است.

Moz Link Explorer

Moz علاوه بر اجرای یک وبلاگ، نرم افزار بهینه سازی موتور جستجو را نیز ارائه می‌دهد.

Moz یک جعبه ابزار سئو دارد که با آن وب سایت می‌تواند ابزار جستجوی کلمه کلیدی را داشته باشد. شامل معیارهای کلمات کلیدی ضروری است مانند حجم جستجوی ماهیانه و آنالیز SERP است، به این معنی که رنک یه وب سایت برتر در زمینه کلمه کلیدی را بررسی می‌کند.

Moz همچنین یک ابزار جستجوگر لینک دارد که مشکلات موجود در ساختار وب سایت را بررسی می‌کند. آیا گوگل همه لینک‌ها را ایندکس می‌کند؟ چگونه لینک‌ها بر روی نمره دامنه تاثیر می‌گذارند؟ چه چیزی می‌توان از ساختار لینک خود در رقابت‌ها یاد گرفت؟ چک کننده سئو Moz می‌تواند تمام این داده‌ها را فراهم کند.

سنجش ترافیک با چک کننده سئو

سنجش ترافیک ارگانیک– تعداد افرادی که سایت را با جستجو پیدا می‌کنند نه با تبلیغات- تنها راه درک این مسئله است که چگونه موتور جستجو بهینه می‌‌شود.

کنسول جستجوی گوگل

بهترین راه برای شناختن اینکه آیا سئو در گوگل کار می‌کند این است که این اطلاعات را به طور مستقیم از خود گوگل دریافت کرد. کنسول جستجوی گوگل هر چیزی که نیاز است در مورد نحوه نمایش یک وب سایت در جستجوی گوگل دانست را نشان می‌دهد. به این معنا که چقدر در گوگل نمایش داده می‌شود و کدامیک از کلمات کلیدی آن رنک شده‌اند. همچنین نرخ کلیک را نشان می‌دهد.

علاوه بر این کنسول جستجوی گوگل، آنالیز بالقوه سایت، مشکلات اسپم و سایت‌هایی که به شما لینک می‌کنند را آنالیز می‌کند. همه این قابلیت‌ها رایگان هستند.

بهترین ابزار سئو برای ارزیابی وب سایت 

اگر مطمئن نیستید که برای بهینه سازی موتورهای جستجو یا آنچه که بعدا باید انجام شود، از کجا باید شروع شود؟ تنها راه بهبود جستجوگرها در وب سایت این است که بدانید چه چیزی را می‌خواهید بهبود دهید. که این با ارزیابی وب سایت آغاز می‌شود.

یک حسابرسی به طور معمول فاکتورهایی همچون سرعت بارگذاری صفحه، کیفیت محتوا و تگ‌های HTML را در نظر می‌گیرد.

اکثر ابزارهای موجود در این لیست دارای قابلیت ارزیابی به عنوان بخشی از چک کننده سئویشان هستند. اما نرم افزارهای مختلف می‌توانند اطلاعات متضادی ارائه کنند. این بدین معنی است که انجام آنالیز سئو با برنامه‌های متعدد ارزش دارد، اما این اطلاعات به یک اندازه ارزشمند نیستند.

Ahrefs

Ahrefs یکی از جامع‌ترین ابزارها برای ارزیابی وب سایت شما است. Ahrefs در طی چند ساعت، در میان پیج‌های وب سایت جستجو می‌کند و یک گزارش در مورد آن ارائه می‌کند. چک کننده سئو Ahrefs شامل ویژگی‌های متنوعی است، که با یک رنک کلی از سلامت سایت شروع می‌کند و با یک ارزیابی گرافیکی وب سایت را نسبت به قبل ارزیابی می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم آن این است که ارزیابی می‌کند که چگونه لینک‌های داخلی و خارجی وب سایت کار می‌کنند.

Ahrefs صفحه 404، صفحه بارگذاری آهسته، صفحات Orphan و صفحات شکسته را پیدا می‌کنند. همچنین به مسائل وب سایت داخلی، از جمله کیفیت محتوا توجه می‌کند. آیا تعداد کلمات به اندازه ی کافی زیاد است؟ آیا وب سایت دارای محتوای تکراری است؟ Ahrefs می‌تواند این مسائل را نیز ارزیابی کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جوان سئو

جوان سئو بروزترین و معتبرترین مرکز آموزش و مشاروه سئو و بهینه سازی سایت با جدید ترین روش های روز

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی