اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802173661011266

در مورد سئو محلی و اهمیت آن در جستجوی گوگل بیشتر بدانیم

کد: 139802173661011266

http://bit.ly/2YkITvB

، تهران , (اخبار رسمی): سئو بر روی بهینه سازی یک وب سایت تمرکز می‌کند تا وب سایت مورد نظر در نتایج جستجو یافت شود. جستجوی محلی شامل همه عبارت‌هایی است که فرد در اطراف خود جستجو می‌کند.

در مورد سئو محلی و اهمیت آن در جستجوی گوگل بیشتر بدانیم
در مورد سئو محلی و اهمیت آن در جستجوی گوگل بیشتر بدانیم

در جستجوی محلی فرد به دنبال رفع نیاز خود است به صورتی که نزدیک وی باشد. به عنوان مثال می‌توان به عبارت‌هایی چون وکیل نزدیک من، پزشک نزدیک من، وکیل در شهر تهران، پزشک در شهر شیراز و ... اشاره کرد. 

سئو محلی یک فرایند استراتژیک است که بر بهبود کسب و کار تاکید می‌کند. محتوا، بهینه سازی صفحه و ساخت لینک (link building) با هدف متمرکز و محلی بخشی از این تلاش هستند. با این حال زمانی که محلی سازی لینک مطرح می‌شود، تمرکز تغییر می‌کند.

تمرکز به این منظور تغییر می‌کند که اطمینان حاصل شود که همه سیگنا‌ل‌های محلی همراه با جستجوی محلی گوگل سازگار و صحیح هستند. اگر اینطور نباشد یا به طور تصادفی برای یک تجارت اطلاعات متفاوتی ایجاد شود، وضعیتی پیش می‌آید که نتایج محلی نمایش داده شده با آنچه هدف بوده است، متفاوت شوند.

چرا جستجوی محلی مهم است؟

در ادامه آماری ارائه می‌شود که ثابت می‌کند جستجوی محلی برای کسب و کار بسیار مهم هستند.

50 درصد افرادی که جستجوی محلی را با تلفن خود انجام دادند، ظرف یک روز به محل مورد نظر مراجعه کردند. 34 درصد افردی که جستجوی محلی را با کامپیوتر یا تبلت خود انجام دادند، ظرف یک روز به محل مورد نظر مراجعه کردند. 18 درصد از جستجوهای محلی با تلفن همراه ظرف یک روز به فروش منجر شده است. 60 درصد از بزرگسالان امریکایی برای خدمات محلی یا اطلاعات مربوط به محصولات در موبایل یا تبلت خود جستجو می‌کنند.

50 درصد جستجوهای محلی که در موبایل انجام می‌شوند، به دنبال مواردی مانند یک آدرس در یک محل هستند. 78 درصد جستجوهای محلی انجام شده در موبایل به خرید حضوری می‌انجامد. 71 درصد افراد نیز قبل از مراجعه به محل، در مورد آن از طریق وب سایت‌ها تحقیق می‌کنند. در هر 3 جستجو یک مورد قبل از ورود به فروشگاه یا محل کسب و کار انجام شده است.

در سال 2017 حدود 97 درصد از مصرف کنندگان به صورت آنلاین به دنبال فروشگاه‌های محلی بوده‌اند. اکنون سئو محلی به نفع چه کسانی است؟ و چرا؟

وکلا و شرکت های حقوقی

وکلا و شرکت‌های تجاری باید به سئوی وب سایت اهمیت دهند. یکی از بزرگترین مزایای سئو محلی برای وکلا (در سایر کشورهای جهان) این است که گوگل در جستجوهای محلی در موبایل یک دکمه تماس مستقیم برای کاربر قرار داده است. 

اگر سئو محلی به درستی انجام شده باشد و نتایج اول در جستجوی گوگل باشد، دکمه تماس برای کاربر نمایش داده شده و فرد می‌تواند به راحتی با وکیل تماس بگیرد. افراد بسیاری هستند که دچار مشکل شده‌اند و به کمک وکیل نیاز دارند و معمولا افراد از طریق تلفن یا کامپیوتر خود به دنبال وکیل می‌گردند. بنابراین با سئوی محلی می‌توان خود را به دیگران معرفی کرد.

پزشک‌ها و سایر مراکز خدمات درمانی

معمولا افرادی که به پزشک نیاز دارند، به دنبال نزدیک‌ترین پزشک به خود هستند. بسیاری از افراد تمایلی به دور شدن از خانه خود یا مسافرت‌های طولانی ندارند. یکی از مواردی که زیاد در گوگل سرچ می‌شود، عبارت “نزدیک ترین پزشک به من” است. در جستحوهای انجام شده فرد با نزدیک ترین پزشک به خود تماس می‌گیرد.

تعمیرکاران و لوله کش‌ها و خدمات

زمانی که فرد در خانه دچار یک مشکل فنی می‌شود، به عنوان مثال ترکیدن لوله یا خرابی یکی از وسایل، اگر نتواند مشکل ایجاد شده را حل کند، اولین کاری که می‌کند جستجو در گوگل برای پیدا کردن کمک است. نتایج جستجوی گوگل به سادگی فرد را راهنمایی می‌کنند تا با نزدیکترین شرکت خدماتی یا لوله کشی تماس بگیرد.

رستوران‌ها

رستوران‌ها بیشترین فایده را از سئو محلی می‌برند، زیرا وقتی افراد به دنبال رستوران هستند معمولا عجله دارند و به سرعت به جستجو در گوگل می‌پردازند تا بتوانند نزدیکترین رستوران را پیدا کنند. این مسئله باعث می‌شود مشتریان در کمترین زمان به رستوران مورد نظر خود مراجعه کنند. به علاوه این امکان را فراهم می‌کند که فرد امکانات و کیفیت رستوران را با سایر رستوران‌های اطراف مقایسه کند.

سئو برای چه کسانی مفید نیست؟

شاید تصور کنید سئوی محلی برای تمام کسب و کارها مفید است، اما برخی کسب و کارها نیازی به سئوی محلی ندارند. به عنوان مثال تجارت الکترونیک آنلاین، برخی نویسندگان محلی و برخی تجارت‌ها که نمیخواهند اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دهند، نیازی به سئو محلی ندارند.

بخش‌های مهم سئو محلی چه بخش‌هایی هستند؟

سئو محلی نیز خیلی متفاوت از سئو ارگانیک نیست و بخش‌های مهم آن عبارتند از کلمه کلیدی که جستجو می‌شود، محتوا، لینک‌ها و سئو on page. به هرحال در سئو محلی تمرکز تمام این بخش‌ها به صورت محلی است.

این بخش‌ها برای وب سایت و محصول و موفقیت در عرصه رقابت مهم است. زمانی که جستجوی محلی بهبود می‌یابد این بخش‌ها بر روی محله‌هایی تمرکز می‌کنند که توسط افراد جستجو می‌شود.

جستجوی کلمات کلیدی

کلمات کلیدی نیز در سئو محلی خیلی متفاوت نیستند، اما از برخی جنبه‌ها کمی تفاوت دارند. آمارها نشان می‌دهند امروزه مردم بیشتر به گوشی‌های هوشمند، گوگل، آمازون و سایر تجهیزات جستجو دسترسی دارند. این دسترسی‌ها اهمیت لوکال سئو را افزایش داده است.

بنابراین اگر تجارت و کسب و کار و خدمت رسانی در یک منطقه یا محله خاص است، توصیه می‌شود از سئو محلی استفاده شود. در این مسیر از کلمات کلیدی که دارای تن محاوره‌ای و زبان ساده هستند استفاده شود.

اهمیت محتوا در سئو محلی

محتوا با تمرکز محلی اهمیت بالایی در سئو محلی دارد. بسته به نوع تجارت باید محتوای عمیق و مناسب ایجاد شود.

همیشه یک محتوای طولانی بهترین نتیجه را در پی نخواهد داشت. نتیجه به دست آمده به ماهیت عبارت جستجو و اینکه این محتوا با نیاز کاربر سازگار است یا خیر، بستگی دارد. رعایت این اصول در نوشتن محتوا برای رسیدن به نتیجه مورد نظر در گوگل کمک می‌کند.

چه کاری را نباید در مورد محتوا انجام دهید؟

تایپ کردن محتوای ویکی پدیا بدترین نوع محتوایی است که می‌توان وارد سایت شود. این محتوا نه تنها یک محتوای عمیق محسوب نمی‌شود، بلکه ارزش آن و همچنن ارزش جستجوی آن نیز مانند یک محتوای کپی نشده عمیق نیست. محتوای سطحی به سئو سایت آسیب می‌زند.

لینک‌های سئو محلی

در سئو محلی لینک‌ها کمی با ارگانیک سئو متفاوت هستند. ابتدا لازم است که راهنمایی‌های وب مستر در گوگل را مد نظر قرار داد و اگر لینگی ایجاد شد که بر خلاف دستورالعمل‌ها و قوانین وب مستر در گوگل بود، در نهایت گوگل آنها را کشف می‌کند. در این شرایط وب سایت به طور کل از نتایج جستجوی ارگانیک خارج می‌شود.

مقدمه مختصر در مورد مولفه‌های لینک سئو محلی

در سئو محلی مولفه‌های مختلفی در مورد لینک‌ها وجود دارد که این مولفه‌ها یک لینک با کیفیت در سئو محلی تشکیل می‌دهند. این مولفه‌ها عبارتند از:

  • سایت‌های نقل قول و NAP
  • سایت‌های دایرکتوری محلی
  • سایت‌های محلی مرتبط با صنعت
  • سایت‌های محلی شریک
  • سایت روزنامه‌های محلی
  • سایت‌های نقل قول و NAP

سایت‌های نقل قول و NAP

سایت‌های نقل قول معمولا دارای تمرکز NAP هستند. NAP همان نام، آدرس و شماره تلفن است که در سایت نقل قول به نمایش گذاشته می‌شود.

وب سایت‌های دایرکتوری محلی

توصیه می‌شود بر روی دایرکتوری‌های محلی به عنوان مولفه‌های لینک‌ها تمرکز شود. ساخت دایرکتوری محلی قدرت پیوند یک وب سایت برای افزایش جستجوی محلی را تقویت می‌کند.

سایت‌های مرتبط با صنعت

هر سایت محلی را که می‌تواند فرصت لینک محلی فراهم کند را باید در نظر داشت. این سایت‌های محلی عبارتند از، روزنامه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و انجمن‌های دولتی.

این سایت‌های محلی مرتبط با صنعت معمولا کمک می‌کنند لینک محلی سایت ارزش پیدا کند.

وب سایت‌های محلی شریک

این سایت‌ها معمولا شرکای محلی کسب و کار محسوب می‌شوند. گوگل تبادل پیوندهای بیش از حد را ممنوع کرده است، اما در نظر گرفتن کمک شرکای تجاری برای به دست آوردن لینک بد نیست. در این روند نباید در تبادلات لینک زیاده روی شود.

آمار فعلی نشان می‌دهند که سئو محلی به سمت بهبود و درک بیشتر پیش می‌رود. گسترش دستگاه‌های هوشمند، مانند تلفن‌های همراه، کامپیوترها و صفحات گوگل نشان می‌دهند تمایل به سمت ایجاد دستگاه‌هایی که دارای هوش انسانی هستند در حال افزایش است.
حتی می‌توان ادعا کرد این دستگاه‌ها الگوریتم هایی با کیفیت بالاتر، سریعتر و پیشرفته‌تر را می‌توانند اجرا کنند تا به این ترتیب جستجو برای کاربران بیش از پیش راحت شود.
گوگل همیشه در حال تنظیم و به روز رسانی الگوریتم‌های خود است. اینکه چه اتفاقی در به روز رسانی الگوریتم‌ها می‌افتد، کسی اطلاع ندارد، اما مطمئنا نتایج جستجو بهبود پیدا خواهند کرد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سئو محلی و اهمیت آن در جستجوی گوگل به سایت جوان سئو مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جوان سئو

جوان سئو بروزترین و معتبرترین مرکز آموزش و مشاروه سئو و بهینه سازی سایت با جدید ترین روش های روز

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]