اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139801213596911266

۱۴ اشتباه رایج سئو سایت و چگونگی رفع آن‌ها

کد: 139801213596911266

http://bit.ly/2GdPdP1

، تهران , (اخبار رسمی): بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) شیب ملایمی دارد. در طول سال‌ها، گوگل الگوریتم‌های جستجوی خود را چندین بار تغییر داده است. اخیراً در مارس 2019 بسیاری از کسب و کارها ممکن است روش‌های سئویی را به کار ببرند که قدیمی هستند و در نهایت منجر به نتیجه معکوس می‌شود.

۱۴ اشتباه رایج سئو سایت و چگونگی رفع آن ها
۱۴ اشتباه رایج سئو سایت و چگونگی رفع آن‌ها

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) شیب ملایمی دارد. در طول سال‌ها، گوگل الگوریتم‌های جستجوی خود را چندین بار تغییر داده است. اخیراً در مارس 2019. بسیاری از کسب و کارها ممکن است روش‌های سئویی را به کار ببرند که قدیمی هستند و در نهایت منجر به نتیجه معکوس می‌شود.

این در حالی است که لازم است افراد با ماهیت‌های جدید جستجوگرها همسو باشند. برخی از اشتباهات آن‌قدر رایج هستند که بتوان آن‌ها را به‌درستی شناسایی و اصلاح کرد. به منظور کمک به حل این مسئله، شایع‌ترین خطاهای سئو را شناسایی و چگونگی اصلاح آن‌ها و یا جلوگیری از تکرار آن‌ها در آینده توضیح داده می‌شود.

کمبود درک در سطح بالا

سئوی خوب نیازمند طراحی وب سایت جامع ، محتوای با کیفیت و بهینه شده (سئوی On-page) و وب سایتی است که در طول زمان از طریق لینک سازی در حال ارتقاء می‌باشد. اگر افراد بر روی این سه مورد تمرکز نکنند دچار مشکل می‌شوند، پس قبل از هر  چیزی، باید خود را ملزم به یادگیری مفاهیم سطح بالا کرد.

چاشنی کلمه ی کلیدی

یکی از بدترین اشتباهات در سئو، چاشنی کلمه‌ی کلیدی است. این اشتباه زمانی رخ می‌دهد که کلمات کلیدی صفحه به‌راحتی در متن یافت نمی‌شوند. مهم است شرکت‌ها به یاد داشته باشند که این استراتژی برای دهه ی 1990 کاربرد داشت و اکنون دیگر رایج نیست. کاری که باید انجام شود این است که کلمات کلیدی بررسی شوند و در زمان مناسب به کار گرفته شوند.

پردازش سئو به عنوان یک افزودنی (Add- On)

استفاده از منابع جعلی برای سئو اغلب منجر به مشکلاتی برای وب‌ سایت‌های یکپارچه می‌شود و تاثیر منفی بر عملکرد آن می‌گذارد. به جای این کار، کسب و کارها باید یک رویکرد کلی سئو که به بهترین شیوه در پروژه وب سایت ریشه دارد را ایجاد کنند. این کار در بلند مدت عملکرد وب سایت را بهبود می‌دهد و بنیاد قوی برای آن به وجود می‌آورد.

بهینه‌سازی برای ترافیک، به‌جای تغییر

سئو یک راه عالی برای ایجاد ترافیک رایگان در وب سایت است. اما اگر این ترافیک منجر به فروش نمی‌شود به‌خاطر این است که تلاش‌های سئویی در حد موفقیت تجاری است. در نتیجه، مهم است که افراد ردیابی درستی برای عبارت کلیدی وب سایت خود داشته باشند تا بتوانند ببینند چه چیزی خوب است و چه چیزی باید تغییر کند.

فراموش کردن چک پایانی کار

ممکن است فردی زمان و منابع خود را برای ارسال مطالب کامل و جذاب صرف کرده باشد با این حال، بدون بهینه سازی‌ صفحه، ممکن است کلمات کلیدی که به‌کار برده است برای گوگل آشنا نباشد. همیشه قبل از انتشار محتویات خود، عنوان، توضیحات متا و متن alt تصویر را باید چک کرد. از خود باید پرسید که آیا عنوان من جذاب است؟ آیا عنوان من بیش از حد طولانی است؟ آیا تمام این عوامل بر کلمه کلیدی من متمرکز هستند؟

استفاده ی نادرست از انکر تکست

یکی از ابزارهایی که کم‌ترین استفاده را در سئو دارد استفاده از انکر تکست و یا متن در داخل لینک است. به‌جای لینک دادن به صفحات دیگر وب سایت با عبارت عمومی مثل «اینجا کلیک کنید» بهتر است افراد متنی حاوی کلمات کلیدی خود انتخاب کنند. این کار برای سئو مفید است چون گوگل را به نوع محتوای آن‌هادر وب سایت هدایت می‌کند که بر رتبه بندی در جست‌وجو تاثیر می‌گذارد.

فراموش کردن انجام تحقیق قبل از شروع به نوشتن

افراد تمایل دارند محتوای خود را مبتنی بر کلمات کلیدی اشتباه بهینه‌سازی کنند. تحقیق، پایه سئوی موفق است. با مشتریان باید صحبت کرد تا فهمید کلمات کلیدی که استفاده می کنند چیست. سپس از ابزارهایی مانند Google Keyword Planner و SEMrush’s keyword generator برای رسیدن به نتایج بهترمی‌توان استفاده کرد.

محتوای تکراری یا اسپم

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که دیده می‌شود محتوای تکراری و یا اسپم است. در اغلب موارد مشتریان بیان می‌کنند که محتواها تکراری هستند و در سایت‌های دیگر نیز نوشته شده‌اند.  تمیزکاری و ادغام صفحات در یکدیگر راهی عالی برای بهبود رتبه وب سایت است.

نقل قول‌های نامناسب

یکی از اشتباهات رایج در سئو این است که اکثر کسب و کارهای محلی نقل قول‌های نامناسبی بیان می‌کنند. موتورهای جستجو از سیگنال‌های مستندی استفاده می‌کنند (مانند نام کسب و کار، آدرس و شماره تلفن در وب سایت‌های دیگر) تا رتبه تجاری‌شان را تخمین بزنند. اگر هر یک از صفحات آنلاین کسب و کار دقیقا مطابق با نام، آدرس و شماره تلفن افراد نباشد آن کسب و کار در گوگل جریمه می‌شود.

پایین بودن آگاهی اجتماعی

استراتژی‌های سئو کمبود نشان و جایگاه اجتماعی دارند. جایگاه اجتماعی برای تعیین مسئولیت بسیار مهم است و اقتدار آن منجر به سئوی عالی برای کلمه کلیدی می‌شود. باید تاثیرگذاران بر شبکه های اجتماعی را استخدام کرد و به مخاطبان هدف خود اعتماد کرد. باید اجازه داد که آن‌ها محتوای با کیفیت بالا را بسازند و بک لینک‌ها را در دامنه شما توزیع کنند. چنین عوامل اجتماعی تاثیر جدی بر رتبه‌بندی جستجو دارند.

تمرکز بر حجم و مقدار، نه کیفیت

محرک سئو اکنون کیفیت محتوا است. اما به اشتباه حجم محتوا را بر کیفیت آن ترجیح می‌دهند. افراد باید محتوایی تهیه کنند که خواننده متوجه ارزش آن بشود و چند کلمه‌ مرتبط که می‌خواهند به‌واسطه آن‌ها مطلبشان را پیدا کنند انتخاب کنند.

عدم بهینه سازی برای گوگل

بیشتر تلاش‌های سئو بر بهینه‌سازی سایت از طریق کلمات کلیدی و جستجوی بک لینک‌ها متمرکز هستند. آن‌چه که امروز فراموش کرده‌اند این است که، غالب جستجوها از طریق کلیک به یک وب سایت به پایان نمی‌رسد. بنابراین پنل کسب و کار را در گوگل، soliciting Google reviews و leveraging می‌توان بهینه سازی کرد.

تمرکز بر سئو بیش از محتوا

این رایج‌ترین اشتباهی است که افراد در ابتدای آشنا شدن با سئو مرتکب می‌شوند. در اینجا خرد بازاریابی دیجیتال حکم می‌کند که محتوای عالی بدون سئو می‌تواند زنده بماند اما سئو بدون محتوای عالی زنده نمی‌ماند.

کار بر روی سئو قبل از انتقال و مهاجرت

بزرگ‌ترین اشتباهی که توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها به‌طور یکسان انجام می‌شود این است که روی سئو سایت‌هایی کار می‌کنند که قصد انتقال پلتفرم یا دامنه از آنجا را دارند. آن‌ها نباید زمانشان را برای بهینه‌سازی سایت قدیمی هدر دهند بلکه باید مراحل را برای سایتی که قصد انتقال به آن را دارند انجام دهند. سایت‌هایی مشاهده شده است که همه رتبه ترافیک خود را به‌دلیل در نظر نگرفتن سئو در طول انتقال خود از دست داده‌اند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

جوان سئو

جوان سئو بروزترین و معتبرترین مرکز آموزش و مشاروه سئو و بهینه سازی سایت با جدید ترین روش های روز

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]