کد: 139802173663011744

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام با ۴ روش ساده و بسیار کاربردی

کد: 139802173663011744

http://bit.ly/2Yd8PsI

، (اخبار رسمی): در این مقاله به روش‌هایی برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام اشاره شده تا با انجام آن‌ها از حجم مصرفی اینترنت هنگام استفاده از اینستاگرام کاسته شود

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام با ۴ روش ساده و بسیار کاربردی
کاهش مصرف حجم اینترنت اینستاگرام

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی دنیاست که در ایران نیز طرفداران بسیار زیادی دارد. با توجه به محوریت اصلی این شبکه اجتماعی که بر پایه عکس و ویدئو بنا شده، خیلی عجیب نیست که بخش زیادی از حجم اینترنت‌ را اینستاگرام مصرف کند! در ادامه کاوشا روش‌هایی برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام ارائه کرده است.

کم کردن مصرف حجم اینستاگرام با غیرفعال کردن اعلان‌ها

اعلان‌ها بخش مهمی از اینستاگرام هستند و به واسطه آن‌ها می‌توان متوجه دایرکت‌ها، لایوها و بخش‌های دیگر شد. البته هیچکس هنگامی که کار واجبی با فرد دیگری داشته باشد از اینستاگرام برای پیدا کردن وی استفاده نمی‌کند. بنابراین دلیلی ندارد که به آن‌ها وابسته شد و بهتر است که اعلان‌ها را به طور کامل برای اینستاگرام غیرفعال کرد؛ چرا که برای دریافت نوتیفیکیشن، باید به اینترنت دسترسی داشت.

برای اینکار ابتدا باید وارد اکانت شد و تنظیمات را باز کرد. در بخش مربوط به نوتیفیکیشن‌ها، می‌تواند تک به تک وارد گزینه‌ها شد و نوتیفیکیشن‌ را بر روی آف قرار داد. اینستاگرام یک گزینه کلی برای غیرفعال کردن دریافت اعلان‌ها هم در نظر گرفته که البته مدت زمان آن محدود بوده و نمی‌توان برای همیشه از آن استفاده کرد. راه دیگر غیرفعال کردن نوتیفیکیشن در اکثر گوشی‌های امروزی از طریق تنظیمات خود گوشی است. می‌توان اینستاگرام را در تنظیمات پیدا کرده و دسترسی آن به اعلانات را بست.

کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام با غیرفعال کردن لود اتوماتیک پست‌ها

اینستاگرام همیشه در حال فعالیت بوده و تصاویر و ویدئوها را لود می‌کند. می‌توان مانع این وضعیت شد و کاری کرد تا فقط زمانی که خود برنامه باز می‌شود، به روز شوند.

برای این‌کار باید از بخش تنظیمات از میان گزینه‌های موجود اکانت را انتخاب کرده و گزینه Mobile Data Use (در برخی گوشی‌ها Cellular Data Use) را پیدا کرد. اکنون باید تنها  آپشن موجود در صفحه جدید، یعنی Use Less Data را فعال کرد. البته این حالت تنها برای زمانی است که از دیتای گوشی استفاده می‌شود و ربطی به وای‌فای ندارد.

جلوگیری از مصرف حجم اینترنت توسط اینستاگرام با خاموش کردن دیتا در زمان استراحت

بخش زیادی از حجم اینترنت برای برنامه‌هایی مصرف می‌شود که در پس‌زمینه گوشی فعالیت می‌کنند. این موضوع برای اپلیکیشن‌هایی همچون اینستاگرام که کاملا برای اجرا به اینترنت نیاز دارند، بیش از بقیه خودنمایی می‌کند. یعنی ممکن است افراد مشغول کار دیگری با گوشی باشند (یا اصلا از آن استفاده نکنید) اما اینستاگرام به فعالیت خود و مصرف اینترنت ادامه دهد. بنابراین بهتر است که فعالیت این برنامه را در پس‌زمینه متوقف کرد (از طریق تنظیمات گوشی) و یا زمانی که از گوشی استفاده نمی‌شود دیتا را خاموش کرد.

غیرفعال کردن ذخیره تصاویر اصلی در حافظه گوشی برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام

زمانی‌ که از طریق اپلیکیشن اینستاگرام ثبت عکس و ویدئو انجام می‌شود، این اپلیکیشن نسخه اصلی آن را در گوشی ذخیره می‌کند. این ویژگی خیلی هم ساده نیست و با مصرف اینترنت همراه است. در ضمن در اکثر مواقع، فیلم‌ها و تصاویر گرفته شده با اپلیکیشن اختصاصی دوربین گوشی، کیفیت به مراتب بهتری از اینستاگرام دارد؛ بنابراین بهتر است که با اپ دوربین محتوای خود را ثبت کرد و سپس آن را در اینستاگرام قرار داد. در نتیجه برای کاهش مصرف اینترنت اینستاگرام، بهتر است که ویژگی گفته شده را غیرفعال کرد.

برای این‌کار باید از بخش تنظیمات، بخش اکانت، گزینه Original Posts را انتخاب و تیک گزینه Save Original Posts را برداشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نقد و بررسی اپلیکیشن - کاوشا

وب‌سایت کاوشا به منظور افزایش آگاهی شما از دنیای اپلیکیشن و بازی موبایلی، در اسفندماه سال ۱۳۹۷ متولد شد. رسالت ما در این سایت، نقد و بررسی منصفانه اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی است تا بتوانید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید. در کنار این مورد، ما اپ‌های مختلف و کاربردی را نیز به شما معرفی می‌کنیم و در بخشی دیگر سعی کرده‌ایم تا با آموزش بهترین ترفندها، شما را در استفاده از اپ و بازی‌های معروف یاری کنیم تا به صورت حرفه‌ای‌تری کار خود را دنبال کنید.