کد: 139802223676311744

نگاهی ریزبینانه به اپلیکیشن جت سئو

بررسی اپلیکیشن جت سئو؛ دسترسی به آمار دقیق کلمات کلیدی یک سایت

کد: 139802223676311744

http://bit.ly/2HilfKo

، (اخبار رسمی): در ادامه اطلاعات کاملی در مورد اپلیکیشن جت سئو ارائه شده و نقاط ضعف و قوت آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است.

بررسی اپلیکیشن جت سئو : آمار دقیق کلمات کلیدی سایت شما!
بررسی اپلیکیشن جت سئو در کاوشا

با وارد کردن کلمات کلیدی مورد نظر و اسم سایت در اپلیکیشن جت سئو، جایگاه عبارات در گوگل، به سادگی قابل دسترسی است

سئو از جمله مهم‌ترین مسائلی است که هر مدیر سایتی باید در رابطه با آن بداند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو نیز کلمات کلیدی و یافتن جایگاه‌های بالاتر در گوگل است. اکنون که همه چیز به‌نوعی با تکنولوژی در ارتباط است داشتن یک اپلیکیشن سئو محور در گوشی به نظر مهم است.

اپلیکیشن جت سئو به همین منظور و برای مدیران وب‌سایت‌ها طراحی و تولید شده است تا بتوانند کنترل کاملی بر روی کلمات کلیدی داشته باشند و هر لحظه اطلاعات کاملی از آن به دست آورند. نقد و بررسی این اپلیکیشن که توسط کاوشا انجام شده در ادامه آمده است.

این نقد و بررسی بر روی نسخه اندرویدی ۲/۰/۹ اپلیکیشن جت سئو انجام گرفته است.

وظیفه اصلی اپلیکیشن سئو چیست؟

این اپلیکیشن در واقع ارتباطی با یک سایت ندارد و حتی شامل راه‌کارهایی برای افزایش سئو هم نیست! در واقع وظیفه اصلی اپلیکیشن جت سئو تمرکز بر روی کلمات کلیدی و جایگاه آن‌ها در گوگل است.

تقریبا سئو بر پایه کلمات کلیدی است. مدیران سایت‌ها کلمات کلیدی مرتبط با یک سایت را پیدا کرده و بر روی آن‌ها مانور می‌دهند. همچنین باید بررسی شود که جایگاه این کلیدواژه در گوگل به چه صورت است. افراد حرفه‌ای در این زمینه می‌دانند که این بخش سرچ کردن تا حدودی سخت و کسل‌کننده است ولی اپلیکیشن جت سئو می‌تواند این کار را آسان کند.

در اپلیکیشن جت سئو می‌توان کلمات کلیدی مورد نظر را وارد و اسم سایت را هم اضافه کرد. از این پس وظیفه یافتن جایگاه عبارت در گوگل، بر عهده این اپلیکیشن سئو محور است. انجام این کار شاید برای بعضی افراد راحت باشد اما در صورتی که کلمات کلیدی افزایش یابد انجام این کار سخت می‌شود.

چگونه با جت سئو کار کرد؟

نحوه کار با اپ بسیار ساده است. ابتدا از طریق منو و یا لمس گزینه به‌علاوه در بالای اپلیکشن جت سئو، می‌توان وب‌سایت مورد نظر را وارد کرد. یعنی آدرس اینترنتی سایتی که قرار است جایگاه کلمات کلیدی آن در گوگل پیدا شود. سپس نوبت به افزودن کلمات کلیدی مورد نظر است.

در انتخاب کلمات کلیدی محدودیتی وجود ندارد و حتی پس از ثبت سایت نیز می‌توان عبارات بیشتری را اضافه و یا حتی حذف کرد. بعد از اینکار، اپلیکیشن یک‌بار به‌صورت کامل تمام کلمات کلیدی را در گوگل جستجو کرده و در مقابل هر کدام رتبه آن را درج می‌کند.

از این پس تنها کافی‌ست که یک‌بار دکمه بروزرسانی را لمس تا دوباره همه چیز چک شود. هرچند که این وظیفه به‌صورت همیشگی در اپ دیده می‌شود و اکثر اوقات خود اپ کار بروزرسانی را انجام می‌دهد.

اپلیکیشن جت سئو برای رفاه حال استفاده کنندگان گزارش اختصاصی کلمات کلیدی را ارائه می‌دهد. یعنی بعد از چند روز استفاده، اپلیکیشن تغییرات جایگاه عبارات مورد نظر را گزارش می‌دهد. مثلا می‌گوید که یک کلمه کلیدی از رتبه ۵۰ گوگل به ۳۹ ارتقا یافته و یا اصلا از ۱۰ صفحه اول گوگل خارج شده است.

بنابراین همیشه می‌توان این آمار را دید و کنترل بسیار خوبی بر روی یک سایت‌ در گوگل داشت. این گزارشات حتی به‌صورت نمودار و لیست به تفکیک تاریخ نیز به نمایش در می‌آیند تا کاملا به وضعیت مسلط شد.

رابط کاربری اپلیکیشن جت سئو

این اپ رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و یکی از ویژگی‌های اصلی یک برنامه موبایلی، ظاهر آن است.

این برنامه به صورت بومی طراحی شده است و  فونت وآیکون‌ها، مطابق با سلیقه یوزرهای ایرانی است. یعنی فونت‌های خاص و متفاوت، در این برنامه جایی ندارند. در صفحه اصلی اعلان‌ها یا همان گزارش تغییرات کلمات کلیدی دیده می‌شود و کمی پایین‌تر از آن، لیست وب‌سایت‌ها نشان داده شده‌اند.

در زیر نام هر وب‌سایت، تعدادی آیکون وجود دارد که هرکدام کار خاصی را انجام می‌دهند. مثلا می‌توان رتبه سایت را در الکسا دید و یا کلمه جدیدی را به لیست بروزرسانی سایت اضافه کرد. 

در منوی اصلی که از طریق آیکون همبرگری بالا و سمت چپ و یا سوایپ کردن از سمت چپ برنامه، در دسترس است، تقریبا چیز جدیدی قابل مشاهده نیست. اکثر گزینه‌ها در دل برنامه نیز گنجانده شده‌اند و گزینه‌های این منو تکراری هستند. از طرفی، اکثر اپلیکیشن‌های امروزی منو اصلی را در سمت راست قرار می‌دهند؛ در حالی‌که جت سئو آن را در چپ گنجانده که همین موضوع، موجب سردرگمی کاربران شده است.

این اپ از لحاظ رنگ‌بندی ترکیب جالبی ندارد و اکثر المان‌ها یا سفید هستند یا آبی. عدم حضور حالت شب و یا نایت‌مود در اپلیکشن جت سئو نیز از جمله نقاط ضعف آن به‌شمار می‌رود، زیرا با توجه به بک‌گراند سفید در اکثر صفحات، کار با اپلیکیشن در محیط‌های تاریک به چشم آسیب می‌رساند.

نگاهی به منو اصلی اپلیکشن

در منو اصلی، به‌ترتیب از بالا به پایین گزینه‌های رتبه‌بندی، رتبه الکسا، کد HTML سایت، دریافت گزارش/پشتیبان و تنظیمات وجود دارد که به جز گزینه آخر، بقیه موارد در بخش اصلی در دسترس هستند.

تنظیمات برنامه، شامل گزینه‌هایی برای تنظیم زمان بروزرسانی کلیدواژه‌ها، فاصله زمانی بررسی کلمات و زمان نگهداری کل اطلاعات است. مثلا می‌توان مشخص کرد که این اپ، کلمات کلیدی را به‌صورت روزانه و با فاصله زیاد بروز کند و تمام این اطلاعات را تا ۲ ماه نگه‌دارد. این ویژگی‌ها بسیار کاربردی هستند اما بهتر بود که گزینه آخر که مربوط به ذخیره اطلاعات است، حالت نامحدود داشته باشد.

باقی گزینه‌های منو، به تبلیغات سایت سازنده و بخش‌های درباره ما و تماس با ما مربوط هستتند. البته در انتهای این منوی نسبتا طولانی، بخش راهنما وجود دارد که می‌تواند توضیحاتی در رابطه با این اپلیکیشن ارائه دهد. این بخش بیشتر به معرفی امکانات اپلیکیشن، به‌صورت تصویری می‌پردازد و طراحی آن نیز خیلی جالب و قابل توجه نیست.

قابلیت‌‌های خاص اپلیکیشن جت سئو

جت سئو برای راحتی کاربران از ویژگی‌های خاصی استفاده کرده است. مثلا می‌توان از میان کلمات کلیدی، برخی از آن‌ها را به لیست مورد علاقه اضافه کرد تا بعدا بتوان فقط کلمات این لیست را جستجو کرد. برای استفاده از این ویژگی، لازم است در کنار کلمات کلیدی آیکون ستاره را لمس و آن را به لیست مورد علاقه‌ اضافه کرد.

امکان نمایش نتایج گوگل نیز وجود دارد. یعنی می‌توان رقبای را دید و متوجه شد که کلمه کلیدی مورد نظر آنها چیست و با چه سایت‌هایی در حال رقابت هستند..

ویژگی اصلی دیگر، امکان دریافت اطلاعات الکسای یک سایت است؛ یعنی آدرس سایت را وارد کرده تا اطلاعات الکسای آن را در یک محیط بومی و فارسی شده دید.

لازم به ذکر است که می‌توان تمامی آمار و اطلاعات ثبت شده در جت سئو را در یک فایل اکسل در اختیار داشت و به اصطلاح نسخه پشتیبان تهیه کرد.

این اپلیکیشن از لحاظ میزان دسترسی و سطح دسترسی به قابلیت‌ها معقول و منطقی به‌نظر می‌رسد.

این برنامه بیش از ۴ مگابایت حجم داشته که میزان قابل قبول و یا حتی ناچیزی است. با این حال برنامه خیلی بهینه عمل نمی‌کند و در شرایط یکسان با سایر اپلیکیشن‌ها، بیش از ۱۷۰ میلی‌آمپر از حجم باتری را مصرف می‌کند. جت سئو گاهی اوقات کرش کرده و عملا غیرقابل استفاده می‌شود.

نقاط قوت اپلیکیشن جت سئو

  • فوق‌العاده کاربردی
  • امکان افزودن کلمات کلیدی بی‌شمار
  • نمایش آمار کلمات کلیدی به‌صورت نمودار
  • امکان افزودن سایت‌های بیشتر
  • مقایسه آمار
  • نمایش رتبه الکسا به‌صورت بومی و فارسی شده
  • تنظیمات کاربردی
  • گزارش‌های کامل و دقیق
  • رایگان و بدون تبلیغات آزاردهنده
  • امکان تهیه نسخه پشتیبان

نقاط ضعف اپلیکیشن جت سئو

  • مصرف بالای باتری
  • فاقد گزینه حالت شب
  • المان‌های تکراری بسیار زیاد در رابط کاربری

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

نقد و بررسی اپلیکیشن - کاوشا

وب‌سایت کاوشا به منظور افزایش آگاهی شما از دنیای اپلیکیشن و بازی موبایلی، در اسفندماه سال ۱۳۹۷ متولد شد. رسالت ما در این سایت، نقد و بررسی منصفانه اپلیکیشن‌های ایرانی و خارجی است تا بتوانید انتخاب دقیق‌تری داشته باشید. در کنار این مورد، ما اپ‌های مختلف و کاربردی را نیز به شما معرفی می‌کنیم و در بخشی دیگر سعی کرده‌ایم تا با آموزش بهترین ترفندها، شما را در استفاده از اپ و بازی‌های معروف یاری کنیم تا به صورت حرفه‌ای‌تری کار خود را دنبال کنید.