اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802243682011675

بررسی فاکتورهای مهم انتخاب رشته کنکور سراسری 98

کد: 139802243682011675

http://bit.ly/2YF0Iph

، تهران , (اخبار رسمی): انتخاب رشته کنکور سراسری 98 مهمترین مرحله و انتخاب در زندگی تحصیلی یک دانش آموز است که پس از 12 سال درس خواندن می‌تواند نتیجه آن را در آزمون ببیند. از این رو مشاوره انتخاب رشته کنکور 98 از اهمیت بالایی برخوردار است.

8 فاکتور مهم انتخاب رشته کنکور سراسری 98
انتخاب رشته کنکور سراسری 98

انتخاب رشته کنکور 98 آخرین قطعه پازل و معمای کنکور سراسری 98 است

ملاک‌های انتخاب رشته کنکور سراسری 98 و دانشگاه آزاد متفاوت هستند اما از فاکتورهای اصلی انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی 98 می‌توان علاقه، توانایی، بازار کار، دانشگاه، رتبه و تراز، رتبه و تراز آخرین نفر قبولی سال گذشته(بدون استفاده از نرم افزار انتخاب رشته)، ظرفیت دانشگاه و رشته و شناخت دوره‌های روزانه و شبانه و پردیس، آزاد و غیر انتفاعی و رتبه های لازم قبولی را در نظر گرفت.

اهمیت علاقه و توانایی در انتخاب رشته کنکور تجربی 98

مهم‌ترین فاکتور، شناخت علاقه و توانایی داوطلب در انتخاب رشته آزمون سراسری تجربی است؛ زیرا معمولا در انتخاب رشته دو موقعیت پیش خواهد آمد یا اینکه داوطلب علاقه و توانمندی‌های خود را نمی‌شناسد یا اینکه با توجه به تقاضای بالا در رشته‌هایی که داوطلب علاقه خود را در نظر نمی‌گیرد، وارد رشته‌ای می‌شود که نه علاقه دارد ادامه دهد و نه توانایی لازم را در آن رشته دارد. بنابراین مشاور تخصصی برای شناخت توانایی و علاقه داوطلب از ضرورت بالایی برخوردار است.

اهمیت بازار کار در انتخاب رشته کنکور تجربی 98

از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار بر انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری، بازار کار و آینده شغلی است؛ زیرا با توجه به وضع کنونی در بسیاری از رشته‌ها هنوز زیرساخت‌های درآمدزایی در کشور وجود ندارد. همواره علاقه و توانایی منجر به بازار کار خواهد شد اما صرفا بازار کار همیشه منجر به ایجاد علاقه نمی‌شود.

اهمیت دانشگاه در انتخاب رشته تجربی کنکور 98

این حقیقت بر کسی پوشیده نیست که همیشه سطح دانشگاه و شهری که دانشجو در آن قرار است به تحصیل مشغول شود از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا اولا بسیاری از داوطلبان به دلیل بعد مسافت یا هر دلیلی حاضر نیستند در هر شهری درس بخوانند و دوم اینکه هزینه‌های دانشگاه‌ها نیز مهم هستند که بهتر است داوطلبان در مورد آنها اطلاعاتی داشته باشند:

  • هزینه پردیس خودگردان برای رشته‌های پزشکی در دانشگاه‌های سطح بالا بین 12 تا 16 ملیون و سطح پایین بین 10 الی 12 ملیون است.
  • هزینه دانشگاه‌های شبانه حدودا از 800 شروع تا 1.500 هزار تومان است. 
  • هزینه تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی حدودا از 700 تا 900 هزار تومان است.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه پیام نور از 400 تا 800 تومان است.


راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی 98

تمامی داوطلبانی که در کنکور سراسری سال 98 شرکت کرده‌اند و برای آنها کارنامه صادر شده است می‌توانند به صورت رایگان و از طریق سایت سنجش نسبت به انتخاب رشته آزمون سراسری خود اقدام کنند. اما آنچه در انتخاب رشته کنکور علوم تجربی 98 باید مورد توجه قرار گیرد آمار قبول شدگان سال‌های قبل، فاکتورهای انتخاب رشته کنکور گروه تجربی 98، ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها، شناخت سهمیه‌های پذیرش در انتخاب رشته و... است.

درصد پذیرفته شدگان انتخاب رشته تجربی سال‌های گذشته

از زیر گروه‌های اصلی به دلیل تعداد زیاد شرکت کنندگان و ظرفیت محدود دانشگاه‌ها، کم‌ترین آمار قبول شدگان مربوط به قبولی در انتخاب رشته کنکور تجربی است که شانس قبولی برای زیر گروه تجربی 30 درصد، برای ریاضی 176 درصد و برای انسانی 164 درصد است.

همچنین چون در انتخاب رشته سراسری تجربی 1398 بیشتر داوطلبان متقاضی رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی هستند اما ظرفیت پذیرش دانشگاه‌ها فقط 9 هزار نفر است که 6 هزار نفر ظرفیت دانشگاه‌های روزانه هستند، شانس قبولی پایین است.

از هر 30 نفر یک نفر شانس قبولی در رشته‌های پزشکی با آزمون را دارد.

آمار شرکت کنندگان کنکور سراسری 98 تجربی و ریاضی و انسانی

در انتخاب رشته سراسری 98 تعداد شرکت کنندگان 1.118.793 نفر هستند که 51.59 درصد از این شرکت کنندگان از نظام آموزشی 3-3-6 و تعداد شرکت کنندگان گروه‌های اصلی کنکور 98 به شرح زیر است:

  • تعداد شرکت کنندگان کنکور ریاضی 98 : تعداد 164 هزار و 278 داوطلب
  • تعداد شرکت کنندگان کنکور تجربی 98 : تعداد 637 هزار و 94 داوطلب
  • تعداد شرکت کنندگان کنکور انسانی 98 : تعداد 282 هزار و 151 داوطلب

علاقه مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوره تحصیلی تلفنی درخت دانش در ارتباط باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشاوره تحصیلی درخت دانش

درخت دانش : سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش پشتیبان شما در طول فرآیند تحصیل می باشد، این مجموعه در نظر دارد با ارائه ی مستندات و بیان و بازتعریف مساله، مسائل و دغدغه های فکری تحصیلی شما را بررسی کرده و در مواجهه با آنها در کنار شما همچون درختی تنومند، با اقتدار ایستاده است و در امر ضرورت مشاوره انتخاب رشته، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برنامه ریزی هدایت تحصیلی با هدف ارتقاء سطح علمی جامعه در کنار شما خواهد بود.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش