اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139802303695211675

پیش ثبت نام مدارس شاهد 99-98

کد: 139802303695211675

http://bit.ly/2HtZSpi

، تهران , (اخبار رسمی): اگر ثبت نامی نیاز به نتیجه داشته باشد آن ثبت نام پیش ثبت نام گفته می‌شود. ثبت نام در مدارس شاهد نیاز به پیش ثبت نام دارد زیرا ممکن است دانش آموز قبول نشود.

پیش ثبت نام مدارس شاهد
پیش-ثبت-نام-مدارس-شاهد-98-99-300x200

پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99 چگونه است ؟

دانش آموزان می‌توانند برای پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99 از طریق سامانه سجا اقدام و فرم ثبت نام مدارس شاهد را در سایت تکمیل کنند. هزینه پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99 مبلغ 22000 هزار تومان است که از طریق کارت‌های شتاب بانکی و به صورت اینترنتی پرداخت می‌شود.

تنها افرادی مجاز به پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99 هستند که از شرایط عمومی و شرایط ایثارگری و شرایط علمی لازم در هر سه مقطع  بر خوردار باشند. یعنی در ابتدا داوطلبان باید اول سال تحصیلی در هر یک از مقاطع باشند. داشتن شرایط عمومی و ایثارگری و علمی نیز الزامی است.

آیا بدون سهمیه ایثارگری می‌توان پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99 انجام داد؟

بله، اگر دانش آموزان بخواهند بدون سهمیه ایثارگری پیش ثبت نام مدارس شاهد 98-99 را انجام دهند می‌توانند از طریق سهمیه آزاد شانس خود را امتحان کنند.

سهمیه‌های آزاد در پیش ثبت نام مدارس شاهد سامانه سجا 98-99 عبارتند از:

حافظان قرآن کریم: شامل تمام دانش آموزانی است که حافظ قرآن کریم (هر جزء 50 امتیاز) هستند.

کسب رتبه‌های استانی منطقه‌ای و کشوری: تمام دانش آموزانی که حائز رتبه اول تا سوم در مسابقات سالانه حفظ و مفاهیم و قرائت قرآن و نهج البلاغه آموزش و پرورش در سطح منطقه و استان و کشور و نیز مسابقات در سطح بین الملل هستند نیز می‌توانند از سهمیه آزاد استفاده کنند.

همچنین تمام دانش آموزانی که حائز رتبه اول تا سوم در مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی و علمی دانش آموزان در سطح منطقه و استان و کشور و نیز در سطح بین الملل باشند و یا این که دانش آموزانی که حائز رتبه اول تا سوم در مسابقات مطالعه و تحقیق طرح‌های شاهد و ایثارگران هستند می‌توانند از سهمیه آزاد در پیش ثبت نام مدارس شاهد تهران 98 استفاده کنند.

سایر سهمیه‌های آزاد شاهدی: شایان ذکر است که فرزند کارمند رسمی و پیمانی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شاغل در طرح شاهد و نیز دانش آموزان متقاضی ثبت نام در مدارس شاهد محل تدریس والدین و فرزندان کارکنان رسمی آموزش و پرورش شاغل در مدارس ایثارگران و فرزند فرهنگیان شاغل به تدریس در مدارس مناطق عملیاتی و فرزند کارمند رسمی آموزش و پرورش و بنیاد شهید شاغل یا بازنشسته (مامور با انتقالی به ادارات دیگر) و یا فرزند و نوه خیر مدرسه ساز و کلیه دانش آموزان نیز با توجه به امتیاز علمی خود می‌توانند متفاضی استفاده از سهمیه‌های آزاد در نحوه ثبت نام مدارس شاهد 98 باشند.

شرایط پیش ثبت نام مدارس شاهد سال تحصیلی 98-99

از آن جا که به فرزندان شهدا، آزادگان و جانبازان 50 درصد و بالاتر فرزندان شاهد می‌گویند می‌توان گفت الویت ثبت نام مدارس شاهد 98 به دانش آموزان شاهد بیشتر اختصاص دارد. دانش آموزانی که از این شرایط برخوردار باشند می‌توانند برای پیش ثبت نام مدرسه شاهد 98-99 اقدام کنند. البته داوطلبان باید شرایط عمومی و ایثارگری و علمی که در ادامه اشاره شده را داشته باشند.

شرایط عمومی پیش ثبت نام شاهد 98-99

شرایط عمومی پیش ثبت نام مدرسه شاهد 98 – 99 عبارتند از:

  • رعایت و مقررات انضباطی و تربیتی آموزش
  • سکونت در محدوده تعیین شده
  • دارا بودن صلاحیت اخلاقی و رفتار
  • رعایت احکام شرعی و پوشش مناسب (برای دانش آموزان دختر حجاب برتر)
  • التزام و پایبندی خانواده به حفظ شئونات و ارزش‌های اسلامی و تربیت دینی

شرایط ایثارگری پیش ثبت نام مدرسه شاهد 98-99

داوطلبانی که شرایط دانش آموزان شاهد و ایثارگر را دارند باید حتما مطابق با امتیاز بندی که مربوط به دانش آموزان شاهد و ایثارگر است، اقدام کنند.

سهمیه‌های ایثارگری پیش ثبت نام مدارس شاهد کدامند:

  • فرزندان جانبازان زیر 50 درصد
  • فرزند همسر شهید
  • فرزند جهادگر و رزمنده بسیجی
  • فرزند جانباز 25 تا49 درصد
  • نوه آزاده و جانباز50 تا69 درصد
  • و نیزامتیاز خواهر و برادر شهید و جانباز70 درصد و بالاتر هر مورد 500 امتیاز خواهد بود
  • و نیز به ازای حضور در مناطق عملیاتی از تاریخ اول مهر67 به بعد حداکثر 60 ماه به ازای هرماه یک امتیاز تعلق می‌گیرد
  • و نیز به ازای حضور در جبهه و مناطق جنگی در هشت سال دفاع مقدس(شهریور59 تا شهریور67) حداکثر 96 ماه هر ماه 15 امتیاز تعلق می‌گیرد
  • به ازای حضور در مناطق امنیتی از تاریخ اول مهر 67 به بعد حداکثر 90 ماه به ازای هر ماه2 امتیاز تعلق می گیرد
  • فرزند مدافعین حرم
  • فرزند جانباز با حداقل 20 درصد از کار افتادگی
  • دانش آموز جانباز
  • فرزند جانباز تا 25 درصد و خواهر و برادر شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر
  • نوه شهید و جانباز 70 درصد و بالاتر

امتیاز فرزند رزمنده جبهه، مقاومت مدافعین حرم هر ماه 30 امتیاز، در صورت جانبازی یا شهادت رزمندگان جبهه مقاومت تا زمانی که تحت پوشش بنیاد شهید قرار نگرفته‌‌اند فرزند آنها با گواهی صادره از سوی ایثارگران سپاه ثبت نام قطعی خواهد شد.

شرایط علمی پیش ثبت نام تمام مقاطع مدارس شاهد 98-99

برای مقاطع مختلف شرایط علمی با هم متفاوت است. برای ثبت نام مدارس شاهد مقطع اول ابتدایی 98-99 شرایط علمی وجود ندارد. در حقیقت برای پایه اول داوطلب در صورت کسب نمودن حد نصاب امتیاز و نیز دارا بودن شرایط عمومی می‌تواند در مدارس شاهد ثبت نام کند.

شرایط علمی پیش ثبت نام مدرسه شاهد 98-99 برای پایه هفتم شامل کسب حداکثر دو نمره خوب است ولی برای سایر داوطلبان پایه هفتم، کسب مقیاس خیلی خوب در تمامی دروس یا حداکثر در یک درس و کسب مقیاس خوب در سایر دروس در امتحانات خرداد ماه پایه ششم ابتدایی لازم است. داوطلب باید تابعیت ایران را داشته باشد.

شرایط علمی ثبت نام دانش آموزان شاهد درخت دانش برای پایه دهم نیز عبارتند از کسب حداقل نمره سالانه 14 در پایه نهم برای درس‌هایی که در نمونه برگ هدایت تحصیلی برای رشته انتخابی درج شده است و نیز داوطلب باید در پایه نهم قبولی خرداد با حداقل معدل کل 16 باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مشاوره تحصیلی درخت دانش

درخت دانش : سامانه مشاوره تحصیلی درخت دانش پشتیبان شما در طول فرآیند تحصیل می باشد، این مجموعه در نظر دارد با ارائه ی مستندات و بیان و بازتعریف مساله، مسائل و دغدغه های فکری تحصیلی شما را بررسی کرده و در مواجهه با آنها در کنار شما همچون درختی تنومند، با اقتدار ایستاده است و در امر ضرورت مشاوره انتخاب رشته، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد برنامه ریزی هدایت تحصیلی با هدف ارتقاء سطح علمی جامعه در کنار شما خواهد بود.

اطلاعات تماس
  • 021665*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش