اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980231369746450

ابزارهای رهبری موثر مدیران واحدهای منابع انسانی کدامند؟

کد: 13980231369746450

http://bit.ly/2YMp5Bx

، تهران , (اخبار رسمی): ابزارهای کارآمد و موفقیت‌ساز به ویژه در حوزه مدیریت منابع انسانی، اندوخته متخصصان و کارشناسان سازمان‌های کوچک و بزرگ است که زمینه بهبود و تقویت بزرگترین مهارت مدیران؛ یعنی تعامل موثر و بهینه با کارکنان را به ارمغان آورده‌اند.

ابزارهای رهبری موثر مدیران واحدهای منابع انسانی کدامند؟
ابزارهای رهبری موثر مدیران واحدهای منابع انسانی

مدیریت و رهبری، توانمندی و استعدادی است که برخی از افراد به طور ذاتی از آن برخوردارند و برخی دیگر با استفاده از ابزارها و روش‌های علمی آن را کسب می‌کنند؛ دانستن اینکه مدیران موفق برای رهبری موثر چه ابزارهایی بکار می‌برند به دانش اکتسابی هنر مدیریت بستگی دارد.

ابزارهایی برای مدیریت پروژه و کارها

ابزارهایی برای مدیریت پروژه و کارها استفاده می‌شود. در فضای کسب و کار برخلاف بسیاری از شرکت‌ها و تیم‌های کوچک‌ که برای تعامل بهینه و کارآمد مشکلات زیادی دارند؛ شرکت‌های بزرگ و پروژه محور از نرم‌افزارهای تخصصی مدیریت پروژه توسط اعضای تیم‌های تخصصی، این مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند.

استفاده از نرم‌افزار کارها متناسب با سبک مدیریت تیم‌های چابک (Agile) به مدیران امکان می‌دهد تا وظایف افراد تیم را شفاف و مشخص به آنها واگذار کنند و برنتایج اجرای پروژه‌ها،‌ اشراف کامل داشته باشند.

اجرای مطلوب و موثر پروژه‌های بزرگ برون‌سپاری شده نشان می‌دهند که نرم‌افزارهای تحت وب که امکان مدیریت کارها را در تیم فراهم می‌کنند در دستیابی به نتیجه دلخواه و اثربخش مدیران، بسیار موثر بوده‌اند.

ترویج مدیریت مشارکتی با ابزارهای ثبت پیشنهادات

بدیهی است که مدیریت مشارکتی در سازمان‌ها باید از طریق ترغیب کارکنان برای مشارکت در تصمیمات مدیریتی سازمان و در قالب نظام پیشنهادات و با انتقال احساس مفید و موثر بودن در فعالیت‌های جاری مجموعه، صورت گیرد.

بهره‌گیری از ابزارهای ثبت پیشنهادات، روحیه و فرهنگ مدیریت مشارکتی را در بین کارکنان سازمان تقویت می‌کند، بستر ارتباطی و تعامل بین افراد را فراهم می‌سازد و رویکرد بهبود مداوم و نظرسنجی را در مدیران سازمان نهادینه می‌‌کند.

اختصاص بودجه رفاهی و نظام جبران خدمات

اختصاص تسهیلات مالی از سوی واحد مدیریت منابع انسانی، در قالب انواع وام‌های کارمندی که به آسانی و با تضمین‌های مناسب در اختیار کارکنان سازمان قرار گیرد از فرآیندهای محبوب خدمات رفاهی است که سطح رضایتمندی کارکنان و وفاداری آنها را به دنبال دارد.

از سوی دیگر نظام جبران خدمات با مجموعه‌ای از پرداخت‌های ثابت و متغیر به همراه خدمات رفاهی امتیازی ویژه و هیجان‌انگیز است که در نهایت همگرایی و روحیه همکاری بین کارکنان را تقویت می‌کند؛ مثلا وجود خاطره خوب دوستی‌های یک سفر دسته‌جمعی تا مدت‌ها از تعارضات و درگیری‌ها تیمی می‌کاهد.

برگزاری دوره‌های آموزشی متناسب با نیازهای سازمانی

راهبردها و اهداف سازمانی معمولا تحت تاثیر شرایط مختلف، متحول می‌شوند؛ به طوریکه سازمان برای حفظ کیفیت خدمات و محصولات خود باید دانش و مهارت کارکنان را تحلیل کند و متناسب با کمبودهای موجود به آموزش آنها بپردازد.

بهره‌مندی از ابزارهایی مانند نرم‌افزار آموزش کارکنان، تضمیمنی برای اجرای درست و مطلوب فرآیند افزایش مهارت و دانش کارکنان سازمان است و با دربرگیری نیازسنجی آموزشی، برنامه‌ریزی آموزشی، اجرای برنامه، ارزیابی اثربخشی دوره‌ها، فرآیند آموزش را از آغاز تا پایان پوشش می‌دهد.

ارزیابی عملکرد ابزاری برای ترغیب کارکنان

سیستم‌های ارزیابی عملکرد، انگیزه قوی برای کارکنان فراهم می‌آورند تا برای دستیابی به اهداف سازمانی به صورت خلاقانه، تلاش کنند. نرم‌افزار ارزیابی عملکرد با قابلیت‌ تهیه دستورالعمل ارزیابی، تعریف دوره‌ها و شاخص‌های ارزیابی و تعیین امتیازها و … زمینه انجام ارزیابی عملکرد شفاف و دقیق از کارکنان را به مدیران اعطا می‌کند.

تا زمانیکه مدیریت منابع انسانی یا سازمان، سیستم ارزیابی عملکرد را به طور مناسب مورد استفاده قرار دهد نه تنها به کارکنان اجازه می‌دهد تا کیفیت عملکرد فعلی‌ را بدانند؛ بلکه اقداماتی را که باید برای بهبود عملکرد انجام دهند را نیز مشخص می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چارگون

ما به سازمان‌ها در بهینه‌کردن بهره‌وری به منظور افزایش کارآیی یاری می‌رسانیم.در طول حیات شرکت، بر روی نیازمندی‌های آشکار و پنهان بازار هدف متمرکز شده‌ایم و به این ترتیب با ارائه راهکارهای خلاق و بومی‌سازی شده، پاسخگوی مشکلات سازمان‌های ایرانی هستیم. راهکارهای ما شامل بستر ارتباطی یکپارچه اتوماسیون اداری و نیز راهکارهای برنامه‌ریزی و مدیریت منابع سازمانی در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و لجستیک است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید