اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803113727211120

با اصول معماری در طراحی هتل آشنا شوید

بررسی استانداردها و اصول معماری در طراحی هتل

کد: 139803113727211120

http://bit.ly/2K6b6ms

، تهران , (اخبار رسمی): برای طراحی هتل‌های داخل شهر، طراحی دکوراسیون هتل آپارتمان‌ها، طراحی دکوراسیون متل و کلوپ‌ها با توجه به خدمات و نیازهای مخاطبان، باید استانداردها و اصول خاصی را طراحی، اجرا و پیاده سازی کرد.

با اصول معماری در طراحی هتل آشنا شوید
طراحی نمای خارجی هتل

استاندارهای جهانی طراحی دکوراسیون هتل هماهنگ با تغییر نیازها و خواسته‌های مسافران دائما در حال تغییر و به روز رسانی است

استانداردها و اصول معماری متنوعی با توجه به کیفیت و سطح خدمات برای انواع طراحی هتل وجود دارد. به طور مثال می‌توان تفاوت در شرایط خاص و ویژه هتل‌های زنجیره‌ای را با هتل‌های مستقل در نظر گرفت. برای طراحی هتل‌های داخل شهر، طراحی دکوراسیون هتل آپارتمان‌ها، طراحی دکوراسیون متل و کلوپ‌ها با توجه به خدمات و نیازهای مخاطبان، باید استانداردها و اصول خاصی را طراحی، اجرا و پیاده سازی کرد.

باید درصد مشخص و خاصی از فضای موجود را به هر یک از قسمت‌ها اختصاص داد. قوانین و استانداردهایی در طراحی داخلی هتل وجود دارد که باید قسمت‌های مشخصی را حتما در طراحی داخلی هتل داشت. به طور مثال طراحی بخش‌های خاصی مثل دکوراسیون اتاق سمینار، پله فرار، مراکز بهداشتی و خدمات اسپا و امکاناتی در فضای باز هتل از جمله مواردی هستند که با توجه به سبک هتل و خدمات آن باید یا نباید در طراحی آنها وجود دارد.

این اصول و قواعد طراحی دکوراسیون هتل بر اساس الگوی سازمان جهانی جهانگردی بیشتر از ۱۰۰ سیستم برای طبقه بندی هتل‌ها در نظر گرفته است.

بررسی قسمت‌های مختلف که باید در طراحی هتل در نظر گرفته شود

طراحی هر یک از این قسمت‌ها به امکانات و خدمات هر هتل و فضای داخلی و خارجی موجود، بستگی دارد. با توجه به اصول و قوانین طراحی دکوراسیون هتل می‌توان تنها تعدادی از این موارد را پیاده سازی کرد.

طراحی انواع اتاق مسافران هتل به صورت یک تخته، دو تخته به همراه تخت فرزند، طراحی داخلی لابی هتل، طراحی راه پله‌های داخلی هتل، طراحی سرویس بهداشتی، طراحی حمام هتل، طراحی اتاقک مخصوص دوش، طراحی تالار ورودی هتل، طراحی فضاهایی برای پذیرایی عمومی در هتل، طراحی کانتر پذیرش هتل، طراحی محل استراحت مسافران در فضای بیرونی هتل، طراحی راه روها و پاگردهای هتل، طراحی اتاق مهمان، اتاق جلسه، اتاق کنفرانس و قسمت مخصوص مهمانی، طراحی بخش‌های داخلی هتل، طراحی آشپزخانه هتل، طراحی اتاق کارکنان هتل، طراحی انباری هتل، طراحی قسمت اداری، طراحی اتاق مدیریت و منشی، طراحی اتاق تعمیرات، طراحی اتاق خشکشویی، طراحی فضاهای تفریحی و ورزشی، طراحی استخر، سونا، اتاق ماساژ، طراحی مغازه هتل، طراحی دکوراسیون رستوران در هتل، طراحی کافی شاپ در هتل، طراحی مراکز بهداشتی، طراحی سالن آرایش در هتل، طراحی امکانات خارج از هتل، شرایط و قوانین کلی در طراحی هتل و ...

امکانات هتل و خدمات آن به تعداد ستاره ‌های آن بستگی دارد. به همین دلیل در طراحی دکوراسیون هتل باید حداقل استاندارها رعایت شود.

به طور مثال وجود حداقل ۸ اتاق خواب از شرایط اولیه در طراحی دکوراسیون هتل است. سیستم تهویه مطلوب هوا، سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی با امکان تنظیم دما توسط مسافر، وجود امکانات سرویس بهداشتی به صورت مجزا در هر اتاق و طراحی رستوران در هتل از موارد پایه در طراحی دکوراسیون هتل است.

برای طراحی هر یک از این قسمت‌ها باید حداقل سطح کیفیت و استاندارد آن ها در طراحی و اجرا، رعایت شود.

اصول طراحی هتل ۵ ستاره

زمانی که قصد طراحی داخلی هتل ۵ ستاره وجود دارد، باید به این موضوع توجه کرد که استاندارها و قوانین این هتل شامل ارائه خدمات زیادی است. ارائه مجموعه بزرگی از تسهیلات، فضای بزرگ، طراحی سالن‌های مجلل، طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ لوکس و مدرن، از پایه‌ترین موارد طراحی دکوراسیون هتل ۵ ستاره است. باید توجه داشت که برای دریافت ۵ ستاره قوانین و اصول طراحی و خدمات باید در سطح استاندارهای بین المللی طراحی، اجرا و پیاده سازی شود.

زمانی که ۵ ستاره به طراحی دکوراسیون هتل و امکانات آن تعلق می‌گیرد، نشانی جز از رعایت استاندارها و اصول طراحی دکوراسیون نیست.

اصول طراحی هتل ۴ ستاره

مسلما در هتل ۴ ستاره خدمات و امکانات بیشتری نسبت به هتل‌های دیگر ارائه می‌شود. طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ با کیفیت خدمات زیاد، طراحی اتاق‌های لوکس، مراکز بهداشتی، طراحی قسمت‌های ورزشی و تفریحی، مرکز تجاری، طراحی سالن کنفرانس و ضیافت و فضاهایی برای استراحت مسافران و سرو غذا و نوشیدنی از جمله امکاناتی هستند که باید حتما در طراحی داخلی هتل ۴ ستاره وجود داشته باشد.

نیاز مشتری و تقاضای آنها اولین گزینه در ارائه خدمات هتل ۴ ستاره است. زمانی که طراحی دکوراسیون هتل و خدمات آن ۴ ستاره را دریافت می‌کند، مسلما مدیریت برای افزایش کیفیت و امکانات برای دریافت ستاره پنجم اقداماتی را انجام می‌دهد.

اصول طراحی هتل ۳ ستاره

امکانات، خدمات، تسهیلات و کیفیت همه این موارد در طراحی هتل ۳ ستاره شرایط بهتری نسبت به هتل ۱ ستاره و هتل ۲ ستاره دارند. بیشتر برای طراحی دکوراسیون هتل در حاشیه شهرها و مناطق خارج شهر، هتل‌های ۳ ستاره در نظر گرفته می‌شود. در هتل ۳ ستاره نیز بر راحتی مسافران و خدماتی که ارائه می‌شود تمرکز وجود دارد. به همین دلیل دسترسی عمومی و راحت به بخش‌های داخلی هتل و وجود بیش از ۲۰ اتاق خواب با رعایت اصول آرامش مسافران، جز حداقل مواردی هستند که باید در طراحی داخلی هتل ۳ ستاره رعایت شود.

اصول طراحی هتل ۲ ستاره

معمولا در فضاهای کوچک که تنها امکان طراحی تا ۳۰ اتاق خواب در آنها وجود دارد، اصول و قوانین طراحی دکوراسیون هتل ۲ ستاره رعایت می‌شود. اصول طراحی این هتل‌ها تنها موارد ساده‌ای از جمله امکاناتی برای سرو غذا و آشامیدنی، طراحی اتاق‌هایی با خدمات و وسایل لازم و ضروری را شامل می‌شود.

اصول طراحی هتل ۱ ستاره

طراحی دکوراسیون هتل کوچک تنها با چند اتاق خواب با یک محوطه عمومی ساده به همراه خدمات و تسهیلات محدود، از ویژگی‌های هتل ۱ ستاره است. در زمان طراحی تنها می‌توان فضای داخل هتل‌ها را با وسایل ضروری و لازم در نظر گرفت.

مواردی که به آن ها اشاره شد تنها تعدادی از چند اصول ساده در طراحی دکوراسیون هتل هستند. مسلما زمانی که قصد راه اندازی یا بازسازی هتل وجود داشته باشد، باید از ابتدای کار با رعایت استانداردها و قوانین پیش رفت.

استاندارهای جهانی طراحی دکوراسیون هتل هماهنگ با تغییر نیازها خواسته‌های مسافران دائما در حال تغییر و به روز رسانی هستند. شروع کار با متخصصان و کارشناسان فعال دراین زمینه از مهمترین مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

لازم به ذکر است که طراحی دکوراسیون هتل نیاز به تخصص، دانش، تجربه و آگاهی کامل از نیازها، تسهیلات و خدمات در سطح استاندارهای جهانی دارد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانند به سایت گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی دکوراسیون اداری، دکوراسیون تجاری، دکوراسیون منزل، دکوراسیون هتل، دکوراسیون رستوران و کافی شاپ به مخاطبین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل