اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803113729911120

خدمات طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی

طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی یا مدرن با سبک منحصر به فرد

کد: 139803113729911120

http://bit.ly/2JYUIED

، تهران , (اخبار رسمی): سبک طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی هنوز هم بسیار محبوب و مورد پسند است. اما دکوراسیون ایرانی سنتی رستوران نیز همانند سایر سبک ها در معماری و دکوراسیون داخلی، تغییر و تحولات زیادی به همراه داشته است.

طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی یا مدرن با سبک منحصر به فرد
ارائه خدمات طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی و مدرن توسط نیکا چوب

همه مواردی که توضیح دادیم باید در هماهنگی کامل با یکدیگر طراحی و پیاده سازی شوند. هماهنگی بین سبک غذا، منو، خدمات و طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

زمانی که قصد سرو غذای ایرانی دارید، مسلما شکلی که از فضای داخلی دیزاین رستوران در ذهن شکل می‌گیرد، حال و هوایی مطابق فرهنگ و لوازم ایرانی دارد. یک رستوران مدرن که به سبک صنعتی تزئین شده است باید خدمات خود را به همان سبک و غذاهای مدرن و طراحی دکوراسیون فست فود را در منو خود قرار دهد. می‌توان غذای سنتی و اصیل ایرانی را در یک رستوران مدرن سرو کرد، اما همیشه زمانی که شخصی قصد سرو غذای ایرانی دارد، حتما تمایل خواهد داشت که در فضایی با این حال و هوا قرار بگیرد.

سبک طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی هنوز هم بسیار محبوب و مورد پسند است. اما دکوراسیون ایرانی سنتی رستوران نیز همانند سایر سبک‌ها در معماری و دکوراسیون داخلی، تغییر و تحولات زیادی به همراه داشته است. همه موارد از انتخاب میز و صندلی، رنگ، نورپردازی، متریال مصرفی، ظروف و موارد بسیار دیگر حتی سبک لباس پوشیدن کارکنان نیز متفاوت است.

اولین موردی که می‌توان به عنوان تفاوت در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی و مدرن مطرح کرد، متریال مصرفی است. تفاوت بسیار زیادی بین مصالح مصرفی در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی و مدرن وجود دارد. اهمیت طراحی دکوراسیون رستوران با ایده‌های مدرن و خلاقانه دیگر از موارد بسیار مهمی است که می‌تواند نتیجه‌ای منحصر به فرد و متمایز به همراه داشته باشد.

در این مقاله سعی شده است تفاوت‌ها و موارد مهم در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی و مدرن را توضیح داده شود.

طراحی نمای خارجی رستوران ایرانی سنتی و مدرن

اولین تفاوت بارز در طراحی رستوران سنتی و مدرن را می‌توان از دیزاین نمای خارجی آن‌ها متوجه شد. همه از اهمیت طراحی نمای خارجی رستوران برای جلب نظر مشتری و برقراری ارتباط با افراد آگاه هستند. دیزاین نمای خارجی با منطبق و هماهنگ با سبک طراحی دکوراسیون داخلی رستوران باشد. پس برای اولین قدم باید برای طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی نمای آجری به همراه طاق یکی از انتخاب‌ها باشد. زیرا می‌تواند به شکلی بارز حال و هوای فضای داخلی را به مشتری القا کند.

طراحی رستوران در فضای باز و وجود پنجره‌های بزرگ رو به فضای باز و سرسبز نیز از موارد بسیار محبوب و پرطرفدار است. اگر فضای کافی در اختیار است حتما برای دیزاین و چیدمان صندلی در این فضا برای سرو غذا باید برنامه ریزی کرد.

انتخاب متریال مصرفی در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی و مدرن

یکی از تفاوت‌های بارز و مشخص در دیزاین رستوران ایرانی و طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی مدرن انتخاب متریال‌های مصرفی است. نام رستوران سنتی بازگو کننده فضایی از معماری سنتی با سبک ایرانی برای ایجاد لحظه‌های آرامش بخش است. به طور مثال تخت‌های سنتی ایرانی در رستوران فضایی راحت را برای مهمانان فراهم می‌کند تا علاوه بر سرو غذا ساعاتی را نیز به استراحت بپردازند.

حال باید با دقت بسیار زیادی متریال‌ها را برای ایجاد فضای سنتی یا مدرن انتخاب کرد. آجر قزاقی از محبوب‌ترین مصالحی است که به وفور در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی استفاده می‌شود. باید دید که در معماری سنتی ایرانی چه مصالحی محبوبیت داشتند و آن‌ها را در اولویت لیست قرار داد. کاشی‌های با رنگ‌های متنوع همانند انواع ترکیب‌های آبی فیروزه‌ای و استفاده از شیشه‌های رنگی برای پنجره‌ها، پس از آجر، بارزترین و محبوب‌ترین بخش دکوراسیون سنتی ایرانی است.

انتخاب کفپوش مناسب نیز تا حد زیادی به سبک طراحی دکوراسیون بستگی دارد. ترکیب چوب تیره و روشن، لمینت، سرامیک یا سنگ فرش از مواردی هستند که می‌توان در دکوراسیون رستوران استفاده کرد. حتما مصالحی را باید انتخاب کردکه به راحتی قابلیت تمیز شدن دارند.

انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی ومدرن

انتخاب رنگ از مهمترین موضوعات در طراحی دکوراسیون داخلی است. روانشناسی رنگ‌ها، مد و سبک طراحی دکوراسیون همگی در انتخاب رنگ تاثیر به سزایی دارند.

استفاده از رنگ‌هایی همانند آبی روشن وترکیب آن با خاکستری و یا استفاده از رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی و قالب، محبوبیت زیادی در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی مدرن دارند.

زمانی که شخصی در یک فست فود حضور دارد قطعا تمایل به سرو سریع غذا و ترک محل خواهد داشت. همه این موارد به دلیل انتخاب رنگ‌های پرانرژی همانند قرمز و نارنجی است. پس باید رنگی را انتخاب کرد که علاوه بر ایجاد فضایی آرام بخش به هنگام سرو غذا، فضایی برای آرامش ذهنی مشتریان فراهم شود. اصول و قوانین زیادی برای انتخاب رنگ منطبق بر سبک طراحی دکوراسیون رستوران سنتی و مدرن وجود دارد.

حتما از ترکیب رنگ‌ها برای جلوگیری از ایجاد فضایی گرم یا سرد در محیط داخلی جلوگیری شود.

طراحی سقف و نورپردازی در طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی و مدرن

طراحی سقف و نورپردازی نیز تا حد زیادی به سبک طراحی دکوراسیون رستوران بستگی دارد.

طراحی ایوان بزرگ با ستون‌های بلند، طاق گنبدی شکل و قوس دار و طراحی ویترین‌های سنتی از ویژگی بارز و مشخص طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی است.

طراحی سقف با گچبری‌های خاص و یا با طرح‌های ستونی و منحنی نیز بسیار مناسب سبک طراحی دکوراسیون رستوران مدرن هستند. سقف کناف که یکی از بهترین و محبوب‌ترین انتخاب‌ها است که به وفور در دکوراسیون مدرن استفاده می‌شود، گزینه خوبی برای طراحی و دیزاین سقف رستوران ایرانی مدرن است.

اگر فضایی در محوطه باز وجود دارد، حتما باید از آن استفاده کرد. برای رستوران باید یک فضای نورگیر یا پنجره‌های بزرگ در نظر گرفت. فضایی که با نور طبیعی روشن می‌شود، حال و هوایی گرم به محیط می‌بخشد. سبک نورپردازی طراحی دکوراسیون رستوران ایرانی سنتی و مدرن با توجه به انتخاب رنگ، فضای موجود و خدماتی که قصد ارائه آن‌ها است متفاوت خواهد بود.

تزئینات و لوازم مصرفی در رستوران ایرانی سنتی و مدرن

استفاده از تابلوهای تزئیناتی در سرتاسر سالن و دیوارها مطابق با سبک طراحی سنتی و مدرن یکی از بهترین انتخاب‌ها است. انتخاب دیوارکوب به شکل سنتی و مدرن نیز زیبایی فضای داخلی را چند برابر می‌کند. تابلوهای قدیمی، سرامیک‌های نقاشی شده، کاشی کاری، استفاده از عتیقه‌جات و طراحی قفسه‌های سنتی از محبوب‌ترین تزئینات در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی هستند.

استفاده از آجر، اکسسوری‌های چوبی، سنگ‌های گران بها و قیمتی، علاوه بر ایجاد فضایی منحصر به فرد، فضایی شکوهمند را در رستوران ایجاد می‌کند.

فلز مس یکی از متریال‌های محبوب در سال ۲۰۱۹ و سبک طراحی دکوراسیون مدرن است. انتخاب ظروف مسی برای سرو غذا در رستوران‌های ایرانی سنتی و انتخاب ظروف چینی مدرن و مجلل، تاثیر به سزایی برای هماهنگی متریال‌های مصرفی در فضای رستوران دارند.

طراحی و انتخاب صندلی و طریقه چیدمان آن‌ها نیز از سبک طراحی دکوراسیون مدرن و سنتی تاثیر می‌بیند.

استفاده از چند نوع صندلی با ترکیب رنگ‌های سرد و گرم، ترکیب صندلی و چیدمان آن‌ها با کاناپه رستورانی و تغییر سبک چیدمان از مهمترین بخش‌هایی است که علاوه بر در نظر گرفتن فضای موجود، نیازه به ایده‌پردازی دارد. مشخصه بارز طراحی دکوراسیون رستوران سنتی ایرانی استفاده از تخت‌های قدیمی و صندلی‌های چوبی با میزهای کوچک است.

همه مواردی که توضیح داده شد باید در هماهنگی کامل با یکدیگر طراحی و پیاده‌سازی شوند. هماهنگی بین سبک غذا، منو، خدمات و طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت زیادی برخوردار است.

در نظر گرفتن میزان فضای موجود، به کارگیری ایده‌های خلاقانه و منحصر به فرد در نهایت بهترین نتیجه از طراحی و پیاده‌سازی را به همراه خواهد داشت. هر رستورانی می‌تواند مطابق با سبک طراحی دکوراسیون مدرن و جهانی یا به شکل موردپسند و محبوب از فرهنگ و اقلیم آن کشور دیزاین شود.

اما کاملا مشخص است که انجام تمامی این کارها نیاز به تجربه، تخصص و دانش و آگاهی دارد. گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه تمامی خدمات صفر تا صد در طراحی دکوراسیون رستوران و کافی شاپ است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت مشاوره رایگان، دریافت پاسخ سوالات و برآورد تقریبی هزینه‌های راه اندازی یا بازسازی رستوران، فست فود و کافی شاپ با نیکا چوب تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی دکوراسیون اداری، دکوراسیون تجاری، دکوراسیون منزل، دکوراسیون هتل، دکوراسیون رستوران و کافی شاپ به مخاطبین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل