اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803223757710972

بررسی دلایل بیماری کیست مویی

کد: 139803223757710972

http://bit.ly/2Ri3bDr

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از مهمترین مولفه‌های پیدایش بیماری سینوس مویی مولفه هورمونال است که غالباً در دوران نوجوانی و جوانی رخ می‌دهد که غدد ترشحی آن قسمت مقداری فعال‌تر می‌شود.

علت بیماری کیست مویی
بررسی دلایل بیماری کیست مویی

علت کیست مویی معمولا ژنتیک است. این مشکل که در مردان رایج‌تر از زنان است بیشتر برای نخستین بار در زمان بلوغ و هنگامی که رشد مو و فعالیت غدد چربی زیاد میشود افزایش می‌یابد.

سینوس مویی در اشخاصی که چاقی، پرمویی و کسانی که زیادتر از دیگران عرق می‌کنند و یا کارهای نشسته دارند یا لباس‌های تنگ می‌پوشند، بیشتر مشاهده می‌شود. اما می‌توان گفت علت اصلی کیست مویی، فرو رفتن موهای این ناحیه به داخل پوست است به همین علت این بیماری در افراد پرمو و افرادی که شغل نشسته دارند بیشتر دیده می‌شود.

عوامل موثر دیگر که سبب کیست مویی می‌شوند

قطعا عامل ژنتیک یکی از مهمترین عامل‌های ایجاد کیست مویی است و اگر شخصی از اعضای خانواده قبلا مبتلا به کیست مویی شده باشد احتمال اینکه این شخص نیز مبتلا شود افزایش می‌یابد.

در کسانی که مشغول به شغل‌های کم تحرکی هستند که سبب نشستن طولانی شخص می‌شود بیشتر دیده می‌شود. 

پر مو بودن نیز یکی از عوامل تاثیر گذار بر ایجاد کیست مویی در انتهای دنبالچه است.

نتیجه اضافه وزن نیز سبب  کم تحرکی فرد می‌شود که همین امر می‌تواند سب عرق کردن گودی باسن شده و احتمال مبتلا شدن به کیست مویی افزایش می‌یابد.

ضربه خوردن به ناحیه نشیمنگاه از هر طریقی می‌تواند سبب پیدایش کیست در این ناحیه شود.

پوشیدن لباس تنگ چه لباس زیر و چه سایر لباس‌هایی که این ناحیه را تحت فشار قرار می‌دهند سبب این بیماری خواهند شد بهتر هست که لباس‌های تنگی که مانع رسیدن هوا می‌شوند را نپوشید.

عدم رعایت بهداشت نیز از سوی فرد می‌تواند نقش تاثیرگذاری در این بیماری داشته باشد.

معمولا مردان بدلیل داشتن موی زیاد در سنین نزدیک به 20 الی 40 سال بیشتر درگیر این بیماری خواهند شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر شفا

این کلینیک تحت نظر و با مدیریت مستقیم دکتر داود تاج بخش می باشد، ایشان حدود 10 سال در نقاط مختلف ایران مشغول کار عملی وبودند و سال 1380 به تهران بازگشته و بیشتر تمرکز کاری خودشان را در ارتباط با درمان بیماریهای ناحیه مقعد با لیزر گذاشته و طی این مدت دوره های متعددی توسط مرکز لیرز دانشگاه تهران و مرکز لیزر انجمن لیزر ایران که با همکاری انجمن لیزر سوئد بوده شرکت نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان