اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139809044236010972

روغن زیتون و کولیت‌های روده‌ای

کد: 139809044236010972

http://bit.ly/2KXBIFk

، تهران , (اخبار رسمی): اسید اولئیک موجود در روغن زیتون نوعی اسید چرب غیر اشباع مونو است. در روغن زیتون، کره بادام زمینی، روغن هسته انگور، کره و مارگارین یافت می‌‌شود.

روغن زیتون و کولیت ‌های روده ای
روغن زیتون و کولیت‌های روده‌ای

تحقیقات جدید نشان داد افزایش مصرف روغن زیتون در رژیم غذایی می‌تواند یکی از راه‌‌های پیشگیری از ابتلا به کولیت اولسرو (ulcerative colitis) باشد.

در منطقه کرمانشاه، کولیت اولسرو یک بیماری التهابی روده‌ای است که منجر به شکل گیری آفت‌هایی در جداره روده می‌شود و با درد شدید در ناحیه شکم و کاهش وزن همراه است.

نتایج تحقیقات به عمل آمده در این خصوص بیانگر این واقعیت بود که مصرف روغن زیتون از بروز چنین نابهنجاری در ناحیه روده تا 90 درصد جلوگیری می‌کند.

این پدیده ناشی از خواص درمانی اسید اولئیک موجود در روغن زیتون است که نوعی اسید چرب غیر اشباع مونو است که در روغن زیتون، کره بادام زمینی، روغن هسته انگور، کره و مارگارین یافت می‌‌شود.

اسید اولئیک با بلوکه کردن مواد شیمیایی در روده که تحریک کننده التهاب‌های روده‌ای هستند چنین خاصیتی را از خود نشان می‌دهد.

پژوهشگران عقیده دارند با مصرف دو تا سه قاشق غذا خوری از روغن زیتون به طور روزانه، می‌توان از بروز چنین کولیت‌‌هایی جلوگیری کرد.

گفتنی است، نتایج این تحقیق در کنفرانس هفتگی بیماری‌های گوارشی در نیواورلئان ارائه شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر شفا

این کلینیک تحت نظر و با مدیریت مستقیم دکتر داود تاج بخش می باشد، ایشان حدود 10 سال در نقاط مختلف ایران مشغول کار عملی وبودند و سال 1380 به تهران بازگشته و بیشتر تمرکز کاری خودشان را در ارتباط با درمان بیماریهای ناحیه مقعد با لیزر گذاشته و طی این مدت دوره های متعددی توسط مرکز لیرز دانشگاه تهران و مرکز لیزر انجمن لیزر ایران که با همکاری انجمن لیزر سوئد بوده شرکت نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | بهداشت و درمان