اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139803283779211120

روش‌هایی برای داشتن خلاقیت در طراحی کابینت آشپزخانه

کد: 139803283779211120

http://bit.ly/2xbaoMi

، تهران , (اخبار رسمی): در طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه دیوار یا جداکننده‌های کشو، قوطی‌های سطل زباله زیر کابینت ظرفشویی یا طبقه بندی کشوها و طراحی جای لیوان و سایر ظروف در آنها، از اهمیت زیادی برخوردار است.

https://virgool.io/posts/drafts
خلاقیت در طراحی کابینت و دکوراسیون داخلی آشپزخانه با نیکا چوب

در طراحی تخصصی دکوراسیون داخلی منزل می‌توان پیشنهادها و ایده‌های سفارشی زیادی را دقیقا مطابق با سبک زندگی و لایف استایل مشتری و اصول زیباشناسی مطرح کرد تا سبک درستی برای پیاده سازی انتخاب شود.

با تغییر در سبک زندگی علیرغم تفاوت سبک طراحی دکوراسیون داخلی منطبق بر شرایط زندگی هر فرد، می‌توان گفت که ایده‌های خلاقانه و هوشمند در سبک دکوراسیون داخلی مدرن، برای همگی کارآمد و مفید هستند.

در ادامه ۶ ایده برای طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه جهت نظم بخشیدن به فضا و استفاده بهینه مطرح شده است. جالبی طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه در این موضوع است که تمامی افراد به آن علاقه زیادی دارند و همیشه مورد استقبال قرار می‌گیرد.

استفاده از جعبه‌های دو قسمتی با یک سینی برای چیدمان

در طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه یکی از مهمترین مواردی که باید به آن توجه کرد، نظم و ترتیب چیدمان تمامی لوازم است. این نظم باید در چیدمان مواد غذایی، ادویه جات، ظروف، لیوان‌ها تا سایر موارد به شکلی خلاقانه و هوشمند، رعایت شود.

به طور مثال می‌توان برای چیدمان مرتب ظروف ادویه، نمکدان‌ها و دمنوش‌ها که از همه آنها در طول روز استفاده می‌کنند، از جعبه‌های دو قسمتی استفاده کرد و با یک سینی کوچک همه آن‌ها را از هم تفکیک کرد. البته این کار برای زمانی است که قصد تغییر در طرح کابینت آشپزخانه وجود داشته باشد.

اما افرادی که به دنبال ایده‌های جدید برای خلاقیت در کابینت سازی هستند، باید در همان طرح اولیه برای تمامی موارد قسمت‌های جداگانه ای در نظر بگیرند.

می‌توان این طبقه بندی را در قفسه‌های یخچال و فریزر نیز انجام داد.

طبقه بندی کشوها و قفسه‌ها

زمانی که قصد چیدمان لوازم آشپزی وجود دارد، اصولا افراد مجبور هستند تا قابلمه، ماهیتابه و درب ظروف را بر روی هم قرار دهند به همین دلیل چیدمان ظروف و کابینت آشپزخانه خیلی سریع نامرتب و بی نظم می‌شود.

با طبقه بندی کشوها و قفسه‌ها می‌توان به راحتی در زمان چیدمان یا استفاده از ظروف، بدون اتلاف وقت علاوه بر نظم بخشیدن به فضای داخلی شلف‌ها، تمامی ظروف را یافت.

طبقه بندی قفسه‌ها همچنین در طراحی کمد دیواری، اتاق لباس، لاندری روم نیز باعث افزایش نظم و جداسازی راحت تمامی لباس‌ها از هم می‌شود. می‌توان این طبقه بندی را در یخچال یا محل نگهداری مواد غذایی نیز انجام داد.

استفاده از قفسه یا سبدهای کشویی در طبقه‌های زیر سینک کابینت

افراد تمایل به تمیزی کفپوش آشپزخانه از اشیا، ظروف آشپزی، سطل زباله و سایر لوازم مصرفی در فضای داخلی آشپزخانه دارند. زمانی که قصد نوسازی یا تغییر طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک وجود داشته باشد باید حتما یک قسمت مناسب در طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه برای قرار دادن سطل زباله در نظر گرفت. نمی‌توان در طراحی کابینت آشپزخانه کوچک فضایی را که باید برای نگهداری سایر لوازم اختصاص داد برای یک سطل زباله در نظر گرفت.

برای حل این مشکل می‌توان از یک سطل زباله کشویی در فضای خالی زیر سینک استفاده کرد. برای ایجاد نظم در فضای طراحی دکوراسیون آشپزخانه می‌توان یک سطل زباله کشویی دو طبقه و برای جلوگیری از دیده شدن، در قسمت زیرین سینک ظرفشویی استفاده کرد. همچنین می‌توان از یک سطل زباله کوچک که قابل آویزان کردن در قسمت داخلی پشت درب کابینت است استفاده کرد.

حتما از سطل زباله درب دار استفاده شود تا از پخش بوی نامطبوع مواد غذایی دور ریز در آشپزخانه جلوگیری شود.

می توان از ایده‌های قفسه بندی در طراحی دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده کرد. با اینکار علاوه بر ایجاد نظم در فضای حمام می‌توان تمامی موارد مورد نیاز خود را به راحتی در اختیار داشت.

طراحی قفسه‌های کشویی برای کابینت آشپزخانه

برای استفاده بهینه از تمامی فضای موجود در طراحی کابینت آشپزخانه خلاقانه می‌توان برای تمامی طبقه‌ها از قفسه‌های کشویی که هر یک به صورت جداگانه قابلیت بازشدن دارند، استفاده کرد. با باز کردن کشو می‌توان به راحتی تمامی لوازم داخل قفسه و کشو را دید و به این ترتیب با دسترسی بسیار آسان، وسیله مورد نظر خود را انتخاب کرد.

این روش کمک زیادی برای جلوگیری از گم شدن لوازم یا دور بودن از دسترس در مواقع ضروری می‌کند.

ساخت قفسه دسته بندی شده برای ظروف غذا

در چیدمان ظروف غذایی پلاستیکی یا دارای درب داخل کابینت آشپزخانه و یافتن راحت آنها مشکلاتی وجود دارد.

افرادی که زیاد از ظروف غذایی پلاستیکی استفاده می‌کنند، می‌توانند یک قفسه زیبا و منحصر به فرد برای نگهداری از آنها طراحی کنید. به این ترتیب علاوه بر زیبایی، شکل مرتب و استفاده مناسب از فضا، به راحتی می توانید از ظروف استفاده کنید.

یکی از دلایل نظم و ترتیب در فضای داخلی آشپزخانه به ظروفی که مواد غذایی در آنها نگه داری می‌شود، بستگی دارد. به همین دلیل در اختیار داشتن ظروف کافی و استفاده درست از آنها برای نگهداری مواد خوراکی اهمیت پیدا می‌کند.

به طور مثال اگر یک فضای کوچک در فضای داخل آشپزخانه در اختیار باشد که دیگران نتوانند به راحتی آن را ببینند می‌توان با ایده‌های مدرن در طراحی کابینت خلاقانه آشپزخانه از این فضا نیز به بهترین شکل استفاده کرد.

قفسه بندی این فضا و در نظر گرفتن فضای کافی برای تمامی مواد اولیه لازم به صورت جداگانه علاوه بر نظم و زیبایی، دسترسی را آسان می‌کند. طراحی قفسه‌ای جداگانه برای روغن‌ها، شکر، نمک، برنج، مواد غذایی، ادویه‌ها و کتاب‌ها و سایر موارد می‌تواند سبکی منحصر به فرد در طراحی دکوراسیون آشپزخانه ایجاد کند.

می‌توان این قفسه‌ها را بدون ویترین، درب یا شیشه طراحی کرد تا جلوه‌ای متفاوت ایجاد کند.

در اینجا تنها تعدادی از ایده‌های ساده که به راحتی قابل اجرا شدن در هر سبک از طراحی دکوراسیون آشپزخانه هستند معرفی شدند.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و دیدن نمونه پروژه های طراحی کابینت و پروژه‌های طراحی دکوراسیون آشپزخانه می‌توانند به سایت نیکا چوب به آدرس nikachoob.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب

گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی دکوراسیون اداری، دکوراسیون تجاری، دکوراسیون منزل، دکوراسیون هتل، دکوراسیون رستوران و کافی شاپ به مخاطبین است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل