اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804033794411120

چند نکته ساده برای دلچسب کردن محیط اداری در زمان کار

تبدیل دکوراسیون محیط ادرای با چند ایده ساده به محیطی ایده آل

کد: 139804033794411120

http://bit.ly/2RBiFm2

، تهران , (اخبار رسمی): بر اساس مطالعات انجام شده در محل کار و بهره وری از آن، طراحی دکوراسیون اداری مدرن مهمترین عامل تعیین کننده توانایی کارکنان و افزایش تمرکز آنها است.

دکوراسیون محیط ادرای را با چند ایده ساده به محیطی ایده آل تبدیل کنید
دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی دکوراسیون اداری
نورپردازی در دکوراسیون محیط اداری

نورپردازی یکی از فاکتورهای مهم برای افزایش تمرکز و ایجاد حس انگیزشی و انرژی در طراحی دکوراسیون محیط اداری است. اما اصولا کارفرمایان برای این موضوع سرمایه گذاری نمی‌کنند. نور بد محیط می‌تواند باعث افزایش خستگی، خستگی چشم، سر درد و تحریک پذیری کلی به همراه استرس شود. محیط تاریک با نور کم نیز باعث ایجاد حس و حال افسردگی خواهد شد.

به احتمال بسیار زیاد هیچ توجه و کنترلی در نور دکوراسیون محیط اداری وجود ندارد به جز زمان‌هایی که به نور بیشتری احتیاج است. افرادی که قصد تغییر در دکوراسیون محیط اداری را ندارند حداقل بهتر است با استفاده از لامپ‌ها یا دستگاه‌های روشنی، تغییری در نور محیط ایجاد کنند.

میز و صندلی در دکوراسیون محیط اداری

حتما زمان نشستن پشت میز و صندلی اداری، محل صندلی، تکیه گاه و پشتی آن را باید جابه جا کرد تا بتوان در بهترین حالت و با تمرکز بیشتر پشت میز قرار گرفت و کارها را آسانتر انجام داد. همین موضوع اهمیت راهنمای انتخاب و طراحی میز اداری را مشخص می‌کند. در سبک کاری امروزی مدرن که افراد زمان زیادی را مجبور به نشستن پشت میز و صندلی هستند، موقعیت درست و راحتی میز و صندلی اهمیت زیادی پیدا کرده است.

این بررسی‌ها بهتر است برای میز و صندلی اداری انجام شود

مانیتور باید حداقل در فاصله ۳۰ سانتی متری از چشم ها و بالاترین قسمت مانیتور باید پایین تر از سطح چشم‌ها قرار داشته باشد.

پاها باید روی یک زیرپایی یا به حالت ریلکس روی سطح زمین قرار گیرند.

یک مقدار شیب در پشتی صندلی بهترین حالت برای کاهش فشار روی ستون فقرات و کاهش درد پشت است.

حتما یک صندلی با قابلیت تنظیم کردن ارتفاع و قسمت پشتی تهیه شود. می‌توان از بالش‌های طبی برای قسمت تکیه گاه صندلی استفاده کرد. می‌توان در صورت امکان برای تنظیم ارتفاع مناسب مانیتور آن را روی دیوار یا صفحه روبرویی میز نصب کرد. ساده ترین راه در یک هوم آفیس برای تنظیم ارتفاع مانیتور، استفاده از چند کتاب است.

بهداشت و نظم در دکوراسیون محیط اداری

تمیز کردن اتاقی که در آن کار انجام می‌شود و رعایت نظم در چیدمان، موضوع بسیار مهمی در افزایش تمرکز ذهنی است. این موضوع در افزایش بهره وری و ایجاد حس خوب در محیط کار بسیار تاثیرگذار است.

اگر امکان تمیز کردن و ایجاد نظم در تمامی قسمت‌های دکوراسیون محیط اداری وجود ندارد، حداقل نظم و بهداشت را باید در محیط اطراف و میز و صندلی که استفاده می‌شود رعایت کرد. حتما پس از پایان روز کاری تمامی لوازمی که از آن ها استفاده شده را به شکلی منظم در جایگاه خود قرار داد.

انتخاب رنگ دکوراسیون محیط اداری

رنگ‌هایی که روزانه در محیط اطراف دیده می‌شود روی احساسات درونی، انرژی و فعالیت ذهنی تاثیرگذار هستند. رنگ‌ها هم روی حس و حال ذهنی و هم بر انرژی جسمانی اثراتی را به جای می‌گذارند. پس به همین ترتیب انتخاب رنگ مناسب در دکوراسیون محیط اداری تاثیر بسزایی در توانایی‌ها و بهبود بهره وری از نتایج کاری دارد.

به عنوان مثال رنگ آبی حس و حالی سرد و فضایی غیرقانونی در دکوراسیون محیط اداری ایجاد می‌کند. پس به این موضوع توجه کنید که انتخاب رنگ یک موضوع بسیار مهم است. افرادی که در یک شرکت بزرگ مشغول به کار هستند باید در دکوراسیون محیط اداری رنگ‌هایی را انتخاب کنند که باعث افزایش تمرکز و افزایش قدرت ذهنی افراد شود. از کارت پستال‌ها، کاغذ دیواری، برش‌های مجلات برای تزئین دیوار در رنگ‌های مختلف استفاده شود.

دمای اتاق در محیط دکوراسیون اداری

اصولا درجه حرارت یک سالن باید در حد نرمال و با توجه به فصول به بهترین شکل خود کنترل شود. زیرا گرما یا سردی بیش از حد هوا می‌تواند به راحتی کارآیی کارکنان را کاهش دهد. اصولا در طراحی محیط دکوراسیون اداری سیستم گرمایشی و سرمایشی در نظر گرفته می‌شود. اما اگر برای خنک کردن یا گرم کردن هوا نیاز به امکانات بیشتری است، حتما به این موضوع باید توجه شود.

عطر فضای داخلی محیط دکوراسیون اداری

همانند انتخاب رنگ در دکوراسیون محیط اداری، عطر و بویی که استشمام می‌شود، تاثیر بسیار زیادی روی حس و حال، تمرکز ذهنی و افزایش کارآیی افراد دارد. استفاده از عطر در دکوراسیون محیط اداری برای ایجاد هوایی با رایحه مناسب، باعث افزایش تمرکز ذهنی روی کار می‌شود. 

می‌توان برای افزایش تمرکز از این رایحه‌ها در دکوراسیون محیط اداری استفاده کرد:

  • عطر کاج: افزایش سطح هوشیاری
  • عطر دارچین: افزایش تمرکز
  • عطر لاوندر (اسطخودوس): باعث افزایش آرامش در روزهایی پر از تنش و استرس کاری
  • عطر نعنا تند: بهبود خلق و خو
  • عطر میوه ها و مرکبات: افزایش انرژی و بهبود روحیه
  • بسیاری از افراد تمایلی به پخش بو در محیط دکوراسیون اداری ندارند به همین دلیل در یک شرکت بزرگ می‌توان از رایحه‌هایی با بوی ملایم و لطیف‌تر استفاده کرد. شیشه عطر را در کشو میز یا کیف خود قرار داد و در زمان نیاز مقداری از آن را روی دستمال کاغذی برای تغییر حس و حال روحی استفاده کرد.

    میزان صدا در دکوراسیون محیط اداری

    میزان صدا در دکوراسیون محیط اداری تا حد زیادی به تعداد افراد گروه‌هایی که با هم مشغول به کار هستند، اندازه سالن و محیط و فرهنگ کاری شرکت بستگی دارد. مسلما صدای محیط تاثیر زیادی روی تمرکز افراد بر مباحث کاری دارد.

    اگر تحمل صدای زیاد در محیط کاری برای افراد سخت است، می‌توان از هندفون و موزیک‌های مورد علاقه کمک گرفت. بسیاری از موزیک‌ها سبب افزایش تمرکز بر مسائل و موضوعات کاری می‌شوند. می‌توان برای زمان‌هایی که نیاز به تمرکز روی کار و فکر کردن است، ساکت‌ترین بخش از محیط را انتخاب کرد. به هر حال بهترین راه حل باید هنگام طراحی دکوراسیون محیط ادرای انجام شود. یعنی سالن و فضا به شکلی مناسب و با متریال‌های ضد صدا طراحی و پیاده سازی شود.

    تهویه هوای مطبوع در دکوراسیون محیط اداری

    هوای مطبوع و تازه بر ایجاد حس و حالی پر انرژی و تمرکز روی کار تاثیر زیادی دارد. هوای مطبوع و پاکیزه در محیط دکوراسیون اداری مانع از انتقال بیماری‌ها، خواب آلودگی، استرس و بی تحرکی کارکنان می‌شود.

    به هنگام طراحی محیط دکوراسیون اداری حتما علاوه بر سیستم تنظیم دما سالن به گزینه‌هایی که برای تهویه هوا پیش رو است باید دقت شود.

    می‌توان با کارفرما برای نصب فیلتر تسویه هوا در سالن صبحت کرد. ساده ترین و بی هزینه ترین راه هماهنگی برای باز کردن درب و پنجره‌ها برای گردش هوا در سالن است. در نهایت می‌تواند از یک فیلتر هوای کوچک در کنار میز یا صندلی استفاده کرد.

    در همین راستا و برای ایجاد هوای مطبوع در سالن می‌توان از گیاهان استفاده کرد. از کارفرما خواسته شود تا در بخش‌های مختلف دکوراسیون محیط اداری از گیاهان استفاده کنند. گیاهان به تهویه هوا، ایجاد حس و حالی مطبوع و افزایش اکسیژن در سالن کمک شایانی می‌کنند.

    مشخص کردن فضاهای مختلف در دکوراسیون محیط اداری

    حتما در طراحی دکوراسیون محیط اداری فضاهای مختلف را در نظر داشت. تغییر اتاق یا فضایی که در آن افراد مشغول به کار هستند باعث ایجاد تنوع و تمرکز در مسائل کاری می‌شود.

    در طراحی دکوراسیون محیط اداری فضاهای مختلفی همچون اتاق شخصی کارمندان، لابی، فضای استراحت، سالن غذاخوری، اتاق کنفرانس، آشپزخانه، اتاق مدیریت و سایر قسمت‌ها پیاده سازی شوند. اگر سالن بزرگی در اختیار است می‌توان با پارتیشن بندی قسمت‌های مجزایی را برای ایجاد سالن‌های متنوع در نظر گرفت. به صورت روتین در طول روز در بین این مکان‌ها تردد وجود دارد و همین موضوع باعث ایجاد تنوع زیادی در روحیه و ذهن می‌شود.

    پارتیشن بندی دکوراسیون محیط اداری

    بیشتر کارفرمایان افرادی را برای انجام کارهای مختلف و برای بخش‌های متفاوت استخدام می‌کنند. تجربه ثابت کرده است زمانی که تعدادی همکار با یک هدف مشخص و در یک زمینه کاری در یک سالن با یکدیگر تبادل نظر دارند می‌توانند اهداف سازمان را با کیفیت و تمرکز بهتری دنبال کنند.

    زمانی که کارکنان یک بخش یا واحد در یک سالن و نزدیک به هم مشغول کار هستند می‌توانند به راحتی برای مشکلات پیش آمده به دنبال راه حل باشند. پس پارتیشن بندی دکوراسیون محیط اداری برای ایجاد بخش‌های مختلف با اهداف متفاوت از اهمیت زیادی برخوردار است.

    می‌توان برای ایجاد تنوع طراحی یک اتاق کنفرانس را در دکوراسیون محیط اداری قرار داد، زیرا با این کار گروه‌های مختلف می‌توانند زمانی را برای تبادل نظر با هم اختصاص دهند.

    همچنین طراحی سالن بزرگ یا در نظر گرفتن اتاق مشارکت در دکوراسیون محیط اداری می‌تواند فضایی را برای صحبت کارکنان ایجاد کند.در اینجا سعی شد تا با معرفی چند ایده ساده و رعایت آنها در دکوراسیون محیط اداری زمینه‌ای برای ایجاد تغییرات بزرگ برای کارفرمایان و کارمندان فراهم شود. . طراحی دکوراسیون اداری به سبک مدرن نسبت به سال‌های گذشته با تغییرات بسیار زیاد و چشمگیری همراه بوده است.

    علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی، تولید، نصب و اجرا در زمینه دکوراسیون محیط اداری و مشاوره رایگان می‌توانند به سایت گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب به آدرس nikachoob.com مراجعه کنند.

    ### پایان خبر رسمی

    اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

    پروفایل ناشر گزارش تخلف
    درباره منتشر کننده:

    گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب

    گروه طراحی دکوراسیون داخلی نیکا چوب آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی دکوراسیون اداری، دکوراسیون تجاری، دکوراسیون منزل، دکوراسیون هتل، دکوراسیون رستوران و کافی شاپ به مخاطبین است.

    اطلاعات تماس
    [نمایش اطلاعات]
    منتشر شده در سرویس:

    دکوراسیون و منزل