اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980405380559522

هر آنچه درباره وکیل چک برگشتی باید بدانید

کد: 13980405380559522

http://bit.ly/2LupTHy

، تهران , (اخبار رسمی): امور چک و سفته و به طور کلی اسناد تجاری با توجه به شرایط خاص این اسناد بر چرخه اقتصاد دارای اهمیتی خاص بوده و در این خصوص قانون‌گزار با تصویب قانون خاص از اسناد تجاری حمایت کرده که در صورت اشراف به این قوانین می‌توان تا حدودی از حقوق حقه خویش بهره‌مند شد.

وکیل چک برگشتی
وکیل چک در تهران
وکیل چک برگشتی
وکیل چک در تهران

وکیل چک باید با داشتن تجربه و علم کافی اقدام به کمک به موکل خود کرده و براساس شواهدی که از یک پرونده چک به دست می‌آید بتواند به راحتی مشکلات این پرونده را یکی یکی حل کند

یکی از اسناد معتبر مالی و تجاری در ایران، چک است که توانسته با بهره‌گیری از خدمات دولتی مختلف همانند پول برای افراد مختلف، مورد استفاده قرار گیرد. به همین منظور وجود مشکلات مختلف در آن نیازمند یک وکیل چک برگشتی است تا افراد بتوانند مشکلات چک برگشتی خود را رفع کنند، از این رو استفاده از یک وکیل چک حاذق در این زمینه بسیار مهم است و یک وکیل چک برگشتی خوب باید ویژگی‌ها و خصیصه‌های مختلفی را به همراه داشته باشد تا بتواند در دادگاه در پرونده‌های چک برگشتی موفق باشد. تنوع در قوانین وصول چک برگشتی بسیار زیاد و متنوع است. از این رو افراد قبل از انجام کاری در ابتدا با یک وکیل چک برگشتی گفت‌و‌گو کرده و بعد اقدام به انجام کارهای قانونی کنند.

وجود یک سری از ویژگی‌های خاص در یک وکیل چک برگشتی کاملا الزامی است و معیارهای مختلف بسیاری برای انتخاب یک وکیل مناسب وجود دارد. یک وکیل چک برگشتی می‌تواند از اطلاعات کسب شده در کارهای قبلی خود به راحتی مشکلات موجود در یک پرونده را شناخته و با استفاده از روش‌های خود این موضوعات را مرتفع می‌سازد. البته باید عنوان شود که موسسه حقوقی ثمین عدالت با همکاری وکلای پایه یک دادگستری می‌توانند بهترین نتیجه را در پرونده‌های چک برگشتی به دست آورند. به همین منظور می‌توان هم اکنون با مشاوران این مجموعه به شماره 02126711309 تماس حاصل کرد.

یک وکیل خوب باید رازدار باشد

وجود اطلاعات محرمانه در پرونده‌های چکی بسیار زیاد است، از این رو یک وکیل چک برگشتی باید بتواند تمام اطلاعات مربوط به پرونده و تمام جزئیات مهم و یا ساده را در نزد خود محفوظ نگه دارد و اسرار کاری پرونده را به هیچ عنوان به بیرون منتقل نکند. به دلیل وجود اطلاعات شخصی در دعاوی چک‌های برگشتی، یک وکیل چک برگشتی باید تمام اطلاعات پرونده را نگهداری کرده و با بررسی اطلاعات موجود در آن به روشن شدن آن کمک کند. همچنین با شناسایی موارد خاص و حفظ آنها نزد خود، در دادگاه می‌تواند به راحتی از حق و حقوق موکل خود در پرونده‌های چک برگشتی استفاده کند.

یک وکیل چک برگشتی باید مسائل ریز یک پرونده را به خوبی بشناسد

در پرونده‌های چک برگشتی، مسائل بسیار پیچیده می‌شود و یک وکیل چک برگشتی خوب باید بتواند به راحتی جزئیات یک پرونده را مانند پازل در کنار یکدیگر چیده و آنها را به صورت دقیق و با جزئیات کامل و بدون هیچ گونه کم و کاستی به قاضی دادگاه مطرح کند. این موضوع می‌تواند بسیار کمک کننده باشد و قاضی‌ها می‌توانند با تیزبینی‌های دقیق یک وکیل چک برگشتی اقدامات مناسبی را در پرونده صورت دهند.

تقسیم بندی کردن پرونده‌های چک برگشتی، راه حل پیروزی

در پرونده‌های چک برگشتی، مسائل زیادی وجود دارد که یک وکیل چک برگشتی باید این مسائل را با جداسازی و ساده‌سازی هر چه بهتر، شناسایی کرده و با شفاف‌سازی مسائل موجود در دادگاه به رای قاضی کمک کند. همچنین یک وکیل چک برگشتی باید بتواند مسائل را به راحتی روشن ساخته و از طرفین دعوی کاملا اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کند تا بتواند مطالبات هر دو طرف را بررسی کرده و بر اساس شواهد موجود به دادگاه برای تصمیم‌گیری کمک کند. شناسایی و جزء به جزء کردن پرونده از ویژگی‌های یک وکیل چک برگشتی است.

رعایت قوانین دادگاه، ویژگی اصلی یک وکیل خوب

یک وکیل چک برگشتی خوب و بسیار باتجربه می‌تواند با صراحت تمام و بدون هیچ‌گونه شیرین زبانی و یا چرب زبانی در دادگاه حاضر شود و یا بدون اینکه از احساسات اضافه در دادگاه استفاده کند، بر اساس مدارک و شواهد موجود در دادگاه اقدام به کار کند و از این طریق بتواند پرونده‌های قانونی خود را پیش گیرد تا موکلان خود را بتواند به راحتی در دادگاه و در شرایط موجود راهنمایی و همراهی سازد. از این رو وجود یک وکیل چک برگشتی قانون‌مند بسیار مهم و یکی از اصول اخلاقی آنها در دادگاه است، زیرا منحرف کردن دادگاه به هیچ عنوان به سود یک پرونده نخواهد بود. 

داشتن تجربه کافی برای پیشبرد پرونده های چکی

یک وکیل چک برگشتی باید با داشتن ویژگی‌های مختلف اقدام به دفاع از موکلان خود کند، اما داشتن تجربه و سواد علمی کامل برای پیروزی در یک دادگاه کاملا واجب است. با شناسایی مشخصات و اطلاعات لازم و همچنین وجود ماده ها و قوانین مختلف دولتی در پرونده‌های دادگاهی، یک وکیل خوب باید به راحتی تمام قوانین موجود در یک پرونده را بررسی کرده و با استناد به قوانین موجود اقدام به حل مشکلات کند و یا با شناسایی مدارک معتبری در پرونده به ساده‌سازی آن در دادگاه کمک بسیاری کند.

وجود یک وکیل چک برگشتی می‌تواند به همه در شناسایی مشکل و حل آن کمک بسیاری کرده و افراد مختلف موظف هستند برای شناسایی مجرمین در پرونده‌های خود به خوبی با دادگاه همکاری کرده تا افراد بتوانند به حق و حقوق واقعی خود در دادگاه برسند.

انواع چک و حالت‌های مختلف چک

  1. چک‌های عادی: این مدل از چک‌ها بسیار رایج بوده و در کارهای تجارتی استفاده می‌شود.
  2. چک‌های تایید شده: این چک‌ها ابتدا توسط بانک‌ها تایید شده و با مهر و امضای بانک، مبلغ مورد نظر آن در حساب فرد صادرکننده چک نگهداری می‌شود تا دارنده چک به راحتی آن را پاس کند.
  3. چک تضمین شده یا رمزدار: این مدل از چک‌ها توسط بانک‌ها و با بررسی آنها صادر می‌شود و برای زمان‌هایی کاربرد دارد که فرد چک دهنده در بانک مورد نظر دارای حساب نیست و پرداخت آن توسط بانک تضمین شده است.
  4. چک‌های مسافرتی: این مدل چک‌ها که به اسم تراول هم شناخته می‌شود می‌تواند توسط تمام شعب همان بانک صادر شده و یا پاس شود.

دارنده چک چه کارهایی می‌تواند بعد از وصول نشدن آن انجام دهد؟

  1. درخواست صدور گواهی عدم پرداخت در صورت پرداخت نشدن کل مبلغ چک:  با توجه به قوانین جدید دولتی یک فرد می‌تواند در صورت وجود چک برگشتی و یا مشورت با وکیل چک برگشتی به راحتی به بانک رفته و در صورت نبود کل مبلغ در حساب صاحب چک، از بانک بخواهد تا چک مورد نظر در سامانه یکپارچه بانک مرکزی ثبت شود و با ایجاد یک برگه شکایت نامه از صاحب چک به راحتی اقدامات اولیه برای طرح شکایت را انجام دهد و بعد به کمک وکیل چک برگشتی مراحل قانونی آن را طی کند، تا بتواند به حق و حقوق خود دست یابد.
  2. در صورتی که میزانی از مبلغ چک مورد نظر کسری باشد: در صورتی که مبلغ داخل حساب کمتر از میزان دقیق چک باشد، دارنده چک می‌تواند به راحتی این مبلغ را دریافت کرده و اقدام به دریافت نامه از سوی بانک کند، بانک با پشت نویسی چک مورد نظر و وارد کردن چک در سامانه یکپارچه همانند قانون بالا، می‌تواند درخواست دارنده چک را با ایجاد یک فرم به همراه کد رهگیری برای انجام مراحل قانونی تسلیم کرده و یک نسخه از آن را برای صاحب اصلی چک ارسال کند.

شرایطی که یک فرد می‌تواند از طریق یک وکیل چک برگشتی اقدام کیفری انجام دهد

طرح شکایت کیفری علیه صادرکننده چک باید دارای شرایطی همانند شرایط زیر باشد تا بتوان آن را در دادگاه مطرح کرد. 

  1. وعده دار نبودن چک: یک وکیل چک خوب می‌تواند به راحتی با مشخص کردن وعده‌دار نبودن چک در داده از موکل خود دفاع کند، به دلیل وجود چک‌هایی با رسیدن به تاریخ سررسید قابل پاس شدن نیست فرد می‌تواند همانند یکی از دو روش بالا اقدام به دریافت گواهی از بانک کرده و از طریق وکیل چک وعده‌دار نبودن آن را در دادگاه مشخص کند.
  2. هرگاه چکی بابت انجام یک کار و یا یک تعهد صادر شود: مبنای اصلی صدور یک چک وجود دین است، حال این دین می‌تواند به هر نحوی مانند مبلغ مانده از یک خرید ماشین، خرید خانه و یا موارد دیگر میژ‌شود، به همین دلیل داشتن چکی به صورت تضمینی برای تخلیه ملک و یا وجود گواهی بر امانتی بودن چک مانع از طرح یک دعوی حقوق توسط وکیل چک می‌شود و این امر که یک چک به صورت تعهد است باعث برائت شخص از دادگاه می‌شود، پس قبل از انجام هر کاری می‌توان با یک وکیل چک آگاه به موارد قانونی مشورت کرد.
  3. در صورتی که چک مورد نظر تاریخ نداشته باشد: اگر یک چک را بدون تاریخ در اختیار داشته باشید، فرد در ابتدا باید به بانک مراجعه کرده و با دریافت رسید و گواهی به همراه کد رهگیری اقدام به ایجاد دعوی کیفری کند و در دادگاه اگر بی تاریخ بودن چک مشخص و تایید شود این چک از حالت کیفری در خواهد آمد. پس یک دارنده چک قبل از اقدام به انجام کاری ابتدا با یک وکیل چک مشاوره کرده و از طریق آن اقدامات لازم را به عمل آورد.
  4. در صورتی که چک سفید امضاء باشد: این نوع چک‌ها که فقط امضا دارد می‌تواند از طریق یک وکیل چک خوب و با باتجربه در دادگاه راحت پیگیری شود.
  5. هرگاه چکی به دلیل کار نامشروع و معاملات نامشروع باشد.
  6. هر وقت دارنده چک تا ۶ ماه بعد از صدور چک به بانک مراجعه نکند و یا در صورت صدور گواهی عدم پرداخت شکایت خود را اعلام نکند نیز می‌تواند از طریق یک وکیل چک خوب قابل پیگیری باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه حقوقی و داوری ثمین عدالت

موسسه حقوقی ثمین عدالت به شما کمک می کند تا مشکلات حقوقی خود را در قالب دریافت مشاوره حقوقی ” اینترنتی – حضوری – تلفنی “، قبول وکالت و ارائه دانش حقوقی و انجام کار حقوقی در موضوعات مختلف برطرف سازید.

اطلاعات تماس
  • 021267*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | شهر و جامعه