راهکار قانونی صدور بارنامه برای مبادی ثبت نشده در سامانه جامع انبارها

کد: 13980419383988370

http://bit.ly/2ljCDFT

، اصفهان , (اخبار رسمی): سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های شدیدی را برای جلوگیری از صدور بارنامه‌های قانونی برای بارگیری بار از مکان‌ها و انبارهای ثبت نشده در سامانه جامع انبارهای کشور وضع کرده است.

راهکار قانونی صدور بارنامه برای مبادی ثبت نشده در سامانه جامع انبارها
راهکار قانونی صدور بارنامه برای مبادی ثبت نشده در سامانه جامع انبارها

طبق ماده 13 آیین‌نامه اجرایی مواد پنج و شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان راهداری موظف است از صدور بارنامه برای مبادی و مقاصدی که در سامانه جامع انبارها ثبت نشده‌اند، جلوگیری به عمل آورد

سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا در راستای اجرای بند ث ماده 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده است. این سامانه علاوه بر هدف شناسایی کالاهای قاچاق که قانون مشخص کرده است، اهدافی نظیر ساماندهی کلیه فعالین تجاری، رصد جریان و مدیریت موجودی کالایی، ایجاد شفافیت اقتصادی، توسعه زنجیره اسناد لجستیکی و تسهیل تجارت برای انبارداران را دنبال می‌کند. امکان مدیریت بر لحظه موجودی انواع کالاها و برنامه‌ریزی صحیح تامین و توزیع آنها در کشور، تامین به موقع نیازهای هر استان، برنامه‌ریزی صحیح عملیات توزیع محصولات مهم نظیر آرد، گوشت، مرغ و کالاهای ضروری، امکان پیش بینی‌های صحیح به منظور ارائه به تولیدکنندگان کشور و ... بخشی از کارکردهای این سامانه است.

این طرح از ابتدای آبان ماه سال ۱۳۹۵ به صورت سراسری ابلاغ شد و همه اشخاص حقیقی و حقوقی که کالا خرید و فروش و انبار می‌کنند باید آدرس و مشخصات دقیق انبارهای خود را در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ثبت کنند.

طبق ماده 13 آیین نامه اجرایی مواد پنج و شش قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای موظف است از صدور بارنامه برای مبادی و مقاصدی که در سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت نشده‌اند، جلوگیری به عمل آورد.

در همین راستا و در آخرین ماه سال 97 تغییراتی شایان در کنترل و نظارت بر حمل کالا از انبارهای رسمی ایجاد شده است. در این راستا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های شدیدی را برای جلوگیری از صدور بارنامه‌های قانونی برای بارگیری بار از مکان‌ها و انبارهای ثبت نشده در سامانه جامع انبارهای کشور وضع کرده است.

پیش از این شرکت‌های حمل و نقل می‌توانستند از کدهای پستی دلخواه بارنامه صادر کنند ولی در چند مرحله این امکان محدود و محدودتر شده است. در اولین مرحله تعداد استفاده از کدپستی 1111111111 محدود شد، در مرحله‌ای دیگر تعداد مجاز ثبت کدهای ثبت نشده در سامانه انبارها محدود شد، در مرحله بعد امکان ثبت آدرس دلخواه و غیر رسمی برای کدپستی ممنوع شد و در این مرحله امکان استفاده از کدهای مربوط به انبارهای دامپزشکی غیرفعال شد.

در این میان شرکت‌هایی که از ابتدا مسیر قانونی ثبت انبارهای خود در سامانه جامع انبارها را دنبال کرده‌اند، اکنون به راحتی در حال صدور بارنامه‌های قانونی هستند ولی شرکت‌های حمل و نقلی و صاحبان کالا که در هر مرحله از اعمال محدودیت به دنبال دور زدن غیر قانونی و غیر فنی آن محدودیت بوده‌اند، این روزها به شدت دچار مشکل شده‌اند و این مشکل تا حدی جدی است که برخی بارها به علت عدم امکان صدور بارنامه، امکان بارگیری و حمل ندارند.

راهکار قانونی چیست؟

صاحبان کالا و شرکت‌های حمل و نقل باید از طریق وبسایت اینترنتی سامانه جامع انبارها به آدرس www.nwms.ir مراجعه کرده و با توجه به راهنمای منتشر شده برای ثبت نام در آدرس www.nwms.ir/help.pdf اقدام به ثبت واحد خود کنند.

بررسی تایید یا عدم تایید انبار ثبت شده

پس از اتمام ثبت نام به سایت اصلی مراجعه کرده و سپس از طریق لینک ورود به سامانه و درج کد ملی و رمز عبور ثبت نام، به سامانه وارد شوید. در ادامه از منوی سمت راست صفحه، گزینه واحدهای نگهداری کالا را انتخاب کنند.

اگر وضعیت واحد در انتظار تایید است، ضروری است جهت تایید اطلاعات به همراه اسناد مثبت به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان خود مراجعه کنند.

اگر وضعیت واحد تایید شده است، جهت ویرایش اطلاعات نیاز است به اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان مراجعه شود.

پس از تایید نهایی اطلاعات می‌توان با استفاده از کد مورد نظر، بارنامه قانونی صادر کرد.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باروان بازارگاه الکترونیکی هوشمند حمل بار

باروان بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل جاده ای کالاست، در این سامانه هوشمند حمل بار مشتری یا کاربر بارِ خـود را به نزدیک ترین و مجهزترین کامیون یا تریلرِ ثبت شده در سامانه ی باروان معرفی می کند، باروان؛ بازارگاه الکترونیکی هوشمند حمل بار به صورت خودکار در زمانی کوتاه نیاز شما را در بهترین شکلِ ممکن برطرف می سازد. باروان با سایر خدمات حمل و نقلِ موجود، متمایز است. با باروان بارتان بار می شود

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار