پاسخ یک راننده به ادعای سازمان راهداری درباره تن بر کیلومتر

کد: 13980707408388370

http://bit.ly/2ocEeif

، اصفهان , (اخبار رسمی): مسئولیت سازمان تا مرحله درج قیمت در بارنامه تعریف شده و در بیش از 90 درصد بارنامه‌های صادر شده، نرخ تن کیلومتر اعمال شده است و از این رهاورد این نتیجه را به ذهن جامعه القاء کرد که طرح تن بر کیلومتر بطور صحیح در سراسر کشور در حال اجرا است؛ اما آیا واقعیت‌های میدانی صحت این ادعا را تأیید می‌کند؟

پاسخ یک راننده به ادعای سازمان راهداری درباره تن بر کیلومتر
پاسخ یک راننده به ادعای سازمان راهداری درباره تن بر کیلومتر

چندی پیش مطلبی از سوی روابط عمومی سازمان راهداری کل کشور در رسانه‌ها منتشر و در آن ادعا شد: «مسئولیت سازمان تا مرحله درج قیمت در بارنامه تعریف شده است و در بیش از 90 درصد بارنامه‌های صادر شده، نرخ تن کیلومتر اعمال شده است» و از این رهاورد این نتیجه به ذهن جامعه القاء می‌شود که طرح تن بر کیلومتر بطور صحیح در سراسر کشور در حال اجرا است. اما آیا واقعیت‌های میدانی صحت این ادعا را تأیید می‌کند؟

این راننده ابتدا از تلاش سازمان راهدرای به عنوان نماینده دولت در شنیدن صدای مطالبات رانندگان و کامیونداران کشور و پیگیری و بسترسازی تدوین طرح تن بر کیلومتر و تغییر روال ظالمانه نرخ توافقی حمل بار کمال قدردانی و سپاس را داشت و توجه مسئولان سازمان را به نکات ذیل جلب کرد:

1-این راننده به عنوان عضوی از نمایندگان فعالان صنعت حمل و نقل جاده‌ای کشور، از سازمان محترم راهداری خواست تمامی معیارها، جدول‌ها و مستندات خود را در «میزان نرخ تن بر کیلومتر ادعا شده» و «اجرای 90 درصدی تن بر کیلومتر در بارنامه‌های صادره» را بطور شفاف منتشر کند تا اولاً برای همگان مشخص شود تصور سازمان راهداری از «نرخ تن بر کیلومتر» چیست و ثانیاً واضح شود که این سنجش و ارزیابی 90 درصدی چقدر صحت داشته و چه میزان با واقعیت‌های فرمول تن بر کیلومتر همخوانی دارد.

2- مطابق مصوبه شماره 209 شورای عالی هماهنگی ترابری کشور و تأکیدات جناب حسن نیا ریاست سازمان راهداری، تصمیم بر این بود که پس از مصوبه فوق، به منظور رفع نقایص احتمالی در اجرای مصوبه تن کیلومتر جلسات تخصصی هر ماه در محل سازمان برگزار و با توجه به تغییرات قیمت، اقلام هزینه‌ای ناوگان، مبلغ نرخ تن کیلومتر به صورت دوره‌ای به روز شود. آیا سازمان به این تعهد خود عمل کرد؟ تا کنون 5 جلسه رسمی تخصصی باید تشکیل می‌شد ولی نشد.

3-وی از سازمان راهداری استدعا داشت از این تاریخ به بعد از ایفای نقش قیّم مآبانه در اجرای طرح تن بر کیلومتر به شکل فعلی و همچنین اظهار نظرهای غیر کارشناسانه و غیر مستند که نتیجه آن تشویش اذهان و آزرده خاطر شدن فعالان حمل و نقل جاده‌ای کالاست خودداری کنند.

4- کانون سراسری کارفرمایی کامیونداران کل کشور به همراه کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل بار جاده‌ای کشور به عنوان بزرگترین نهادهای بخش خصوصی و خودمالک که وظیفه اصلی حمل و نقل جاده‌ای کالا در کشور را بر دوش دارند، بنابراین به عنوان عضوی کوچک از این جامعه بزرگ و خدوم از سازمان متبوع تقاضا داشت همچنان که در مصوبه 209 شورای عالی ترابری تصریح شده است مسئولیت تعیین و توافق نرخ تن بر کیلومتر حمل بار و نیز بررسی و به روزرسانی طرح مذکور را که بر عهده دو کانون سراسری کامیونداران و رانندگان و نماینده فنی آنان گذاشته شده به رسمیت بشناسد و حمایت لازم را به منصه ظهور برساند.

این توانایی و آمادگی وجود دارد که در چارچوب قوانین بالادستی و نیز هماهنگی و همکاری و توافق دو کانون فوق با کانون انجمن‌های شرکت‌های حمل و نقلی و نیز نمایندگان صاحبان کالای کشور، طرح ملی تن بر کیلومتر با استفاده از فناوری‌های IT بطور کامل توسعه و در دسترس قرار داده شود. این مجموعه و این فرایند ظرفیت این را دارد که با تکیه بر تخصص شرکت­‌های دانش بنیان و استفاده از ابزارهای نوین تحلیل داده­‌های کلان، قیمت‌ها را بر اساس تورم جاری کشور بصورت لحظه‌ای بروز رسانی کند و حتی ابزار سنجش و محاسبه تن کیلومتر را به سادگی در اختیار و دسترس همه رانندگان و فعالان حمل بار در کشور قرار داد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باروان بازارگاه الکترونیکی هوشمند حمل بار

باروان بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل جاده ای کالاست، در این سامانه هوشمند حمل بار مشتری یا کاربر بارِ خـود را به نزدیک ترین و مجهزترین کامیون یا تریلرِ ثبت شده در سامانه ی باروان معرفی می کند، باروان؛ بازارگاه الکترونیکی هوشمند حمل بار به صورت خودکار در زمانی کوتاه نیاز شما را در بهترین شکلِ ممکن برطرف می سازد. باروان با سایر خدمات حمل و نقلِ موجود، متمایز است. با باروان بارتان بار می شود

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | شهر و جامعه