سامانه استعلام رایگان قیمت تن بر کیلومتر

کد: 13980625404908370

http://bit.ly/2myWIJ9

، اصفهان , (اخبار رسمی): سامانه رسمی استعلام رایگان قیمت تن بر کیلومتر که بر اساس هوشمند سازی فرآیندهای محاسبه حمل بار و با در نظر گرفتن تمامی شاخصها و فاکتورهای دخیل در حمل بار توسعه یافته تا با دسترسی آسان و سرعت بالا ارزیابی دقیقی را برای نرخ حمل بار ارائه دهد.

سامانه استعلام رایگان قیمت تن بر کیلومتر
سامانه استعلام رایگان قیمت تن بر کیلومتر

سامانه رسمی استعلام رایگان قیمت تن بر کیلومتر مورد تأیید سازمان راهداری و کانون کامیونداران کل کشور به همت و تلاش متخصصین باروان راه اندازی شد.

یکی از آرزوهای دیرینه قشر زحمت کش رانندگان حمل و نقل جادهای کشور، حذف روال توافقی و مناقصهای قیمت گذاری و محاسبه نرخ حمل بار با استفاده از شاخصهای علمی و به عبارت دیگر «تن بر کیلومتر» بود.

پیرو این درخواست، پروژه ملی تن بر کیلومتر به همت مسئولان سازمان راهداری، کانون کامیونداران کل کشور، متخصصان و نخبگان حمل و نقل کشور و تلاش و دانش فنی متخصصین شرکت ایده آوران ارتباطات فهام ایرانیان به عنوان نماینده ویژه کانون کامیونداران کل کشور، پس از ماهها همکاری مشترک و گروهی در شاخههای تخصصی مختلف، طراحی، تصویب و به مرحله اجرا رسید.

اصطلاح تن بر کیلومتر یعنی محاسبه کرایه جابجایی یک تن بار به ازای یک کیلومتر مسیر با احتساب کلیه هزینه‌های مشتمل بر آن. هر چند این مفهوم به تازگی فراگیر شده است اما سوابقی بر اجرای تن بر کیلومتر در کشور به همت برخی نخبگان رانندگان و کانونهای انجمنهای صنفی در ادوار گذشته وجود دارد. اجرای تن بر کیلومتر در سال 1392 در صنایع سیمان و در سال 1390 در شرکت پخش و پالایش نفت نمونههایی از آن است. ولی ماهیت این طرح جدید، عملیاتی شدن سیستم تن بر کیلومتر برای همه انواع بارگیر در تمامی مسیرها در کشور است که در حال حاضر انجام پذیرفته است.

در راستای دسترس پذیر کردن این خدمت، سامانه رسمی استعلام رایگان قیمت تن بر کیلومتر به صورت وب اپلیکیشن از طریق آدرس (satak.bar1.ir) در دسترس همه جامعه حمل و نقل جادهای کشور اعم از رانندگان، شرکتهای باربری، صاحبان کالا و ... قرار گرفته است. این سامانه بر اساس هوشمندسازی فرآیندهای محاسبه حمل بار و با در نظر گرفتن تمامی شاخصها و فاکتورهای دخیل در حمل بار توسعه یافته تا با دسترسی آسان و سرعت بالا ارزیابی دقیقی را برای نرخ حمل بار ارائه دهد.

سامانه استعلام تن کیلومتر که پیشنهاد میشود به اختصار «ساتک» نوشته شود، در راستای ارائه خدمات قیمت دهی حمل بار بر اساس تن بر کیلومتر بصورت رایگان و برای کل کشور راه اندازی شده است. این سامانه با دریافت اطلاعات مبدأ یا محل بارگیری و مقصد یا محل تخلیه بار از متقاضی و با تجزیه و تحلیل این اطلاعات در فرمول سازمان راهداری و نیز فرمول مورد توافق کانون کامیونداران کل کشور، نرخ حمل بار را اعلام می‌کند.

رانندگان و صاحبان بار و شرکت‌های حمل و نقلی می‌توانند نرخ حمل بار را بر اساس فرمول سازمان راهداری یا فرمول کانون کامیونداران کشور مشاهده و یکی را انتخاب کنند. همچنین این سامانه مجهز به سیستم نظرسنجی درباره قیمت‌هاست. در صورتی که قیمت‌های ارائه شده مطلوب متقاضی نبود وی می‌تواند قیمت کارشناسی مورد نظر خود را پیشنهاد بدهد.

ثبت پیشنهادات و نظرات متقاضیان حمل و نقل در این سامانه می‌تواند به تشخیص هر چه بهتر قیمت دهی کمک کند و باعث این مهم شود که سیستم تن بر کیلومتر بر اساس اطلاعات میدانی و واقعیت‌های جاری و اعتماد عمومی حمل و نقل کشور اصلاح و ارتقاء یابد و از رویکردهای سلیقه‌ای اجتناب شود و به مدد خداوند روند تعیین نرخ تن بر کیلومتر علمی تر و با اعتماد بیشتر انجام پذیرد.

گفتنی است مبنای این محاسبه‌ها تریلر کفی با وزن ۲۲ تن است که در ادامه این طرح می‌طلبد با همکاری، شرکت‌های حمل و نقلی، انجمن‌های صنفی، تعاونی‌ها، مدیران و کارشناسان سازمان‌های دولتی، رانندگان و فرهیختگان این حوزه هزینه انواع بارگیر در انواع مسیرها نیز محاسبه و قطعی شود.

از جمله ویژگی‌های خاص سامانه استعلام تن کیلومتر (ساتک)، مشاهده قیمت شاخص تن بر کیلومتر بصورت لحظه‌ای برای هر مسیری در کشور است تا براساس آن بتوان بهتر برنامه ریزی کرد. در حال حاضر ساتک، مورد تأیید سازمان راهداری کشور، کانون کامیونداران کل کشور و فعالان و نخبگان صنف رانندگان کامیون کشور است و این خود از مهمترین ویژگی‌های این سامانه است.

لازم به ذکر است این قابلیت به نرم افزار باروان اضافه شده و همه اقشار مختلف حمل و نقل کشور می‌توانند به سادگی از این سامانه روی گوشی تلفن همراه خود در هر جایی از کشور استفاده کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باروان بازارگاه الکترونیکی هوشمند حمل بار

باروان بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل جاده ای کالاست، در این سامانه هوشمند حمل بار مشتری یا کاربر بارِ خـود را به نزدیک ترین و مجهزترین کامیون یا تریلرِ ثبت شده در سامانه ی باروان معرفی می کند، باروان؛ بازارگاه الکترونیکی هوشمند حمل بار به صورت خودکار در زمانی کوتاه نیاز شما را در بهترین شکلِ ممکن برطرف می سازد. باروان با سایر خدمات حمل و نقلِ موجود، متمایز است. با باروان بارتان بار می شود

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار