اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980722412918370

بررسی سیستم پیشنهادی تن بر کیلومتر، چالش­‌ها و آینده آن

کد: 13980722412918370

http://bit.ly/2MhTqnV

، اصفهان , (اخبار رسمی): در این مقاله تلاش شده راهکاری برای خودکارسازی محاسبه نرخ حمل بار زمینی ارائه شود. راهکار پیشنهادی از دو بخش کلی تشکیل شده است که بخش اول برای محاسبه هزینه و سود ناشی از حمل بار و تعیین قیمت به صورت تن بر کیلومتر و بخش دوم این مقاله یک مدل مبتنی بر داده ­کاوی برای تخمین نرخ حمل است.

بررسی سیستم پیشنهادی تن بر کیلومتر، چالش­ ها و آینده آن
بررسی سیستم پیشنهادی تن بر کیلومتر، چالش­‌ها و آینده آن

نتیجه کارگروه تشکیل شده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با همکاری باروان به عنوان نماینده کانون کامیون داران کشور

با توجه به موضوعات مستحدثه جاری در خصوص اعتصابات رانندگان حوزه حمل و نقل جاده‌ای کالا در سطح کشور این موضوع بسیار بیشتر خودنمایی می‌کند که نداشتن مبنای علمی در خصوص نحوه محاسبه کرایه در کشور آشفتگی‌های بیشمار و متعاقباً فرصتی برای دلالان و رانت خواران حوزه حمل و نقل را فراهم می‌کند.

تا آنجایی که سود اصلی را دلالان و واسطه گران برده و فشار آن بر دوش گردانندگان این حوزه یعنی دولت، رانندگان و شرکت‌های کانون حمل و نقل می‌افتد. در راستای هوشمندسازی حمل بار زمینی، مطالعات زیادی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به مسیریابی، تشخیص پرتردد بودن مسیر، مدیریت سوخت و موارد مشابه اشاره کرد. 

اما چالشی که در این حیطه در کشور کماکان پابرجاست و کمتر به آن پرداخته شده است، محاسبه هزینه نرخ حمل بار است. در کشورهای پیشرفته مطالعات و ابزارهای زیادی برای محاسبه هرینه حمل بار وجود دارد. از آن جمله می‌توان به مطالعات انجام شده برای محاسبه سود و زیان اتومبیل و کامیون‌های حمل بار در آمریکا اشاره کرد.

در این تحقیق به فاکتورهای اثرگذار هزینه در آمریکا و نحوه محاسبه سود و زیان اتومبیل‌ها و کامیون‌ها برای حمل بار پرداخته شده است یا در مقاله دیگر، لوینسون و همکاران به محاسبه هزینه‌های عملیاتی وسایل حمل بار در آمریکا پرداخته‌اند. جالب اینجاست که این رفتار محاسبه نرخ کرایه در کشورهای اروپایی نظیر ترکیه و لهستان همچنین در کانادا، چین و هند نیز دقیقاً انجام پذیرفته و در حال اجراست.

اما با وجود مطالعات فراوان در حوزه هوشمندسازی محاسبه نرخ حمل بار، در ایران روال تعیین نرخ حمل بار به صورت توافقی و گاهاً مناقصه‌ای تعیین می‌شود، که این رویه سبب از میان رفتن شفافیت در تعیین کرایه و گلایه رانندگان، صاحبان کالا و کلیه افراد و سازمان‌های درگیر در حمل بار زمینی شده است. از این رو سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تلاش برای فراهم کردن راه حل جایگزین اقدام به ایجاد کارگروهی در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای متشکل از نمایندگان سازمان راهداری، نمایندگان اصناف و تشکل‌های حمل‌ونقلی و راننده‌ها، اساتید دانشگاه و غیره کرد؛

باروان نیز این افتخار را داشت که به عنوان نماینده کانون کامیون داران و به عنوان یکی از اولین استارت آپ‌های فعال در حوزه تعیین قیمت در این کارگروه وظیفه خود را انجام دهد. 

لازم به ذکر است باروان تلاش خود را برای تعیین قیمت آنلاین برای حمل و نقل بار از مدت‌ها قبل و حتی پیش از رخداد اعتصابات شروع کرده است که اثبات این مدعا می‌ تواند مقاله‌ی ارائه شده توسط اعضای باروان در هفدمین کنفراس بین المللی مهندسی حمل و نقل باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

باروان بازارگاه الکترونیکی هوشمند حمل بار

باروان بازارگاه الکترونیکی حمل و نقل جاده ای کالاست، در این سامانه هوشمند حمل بار مشتری یا کاربر بارِ خـود را به نزدیک ترین و مجهزترین کامیون یا تریلرِ ثبت شده در سامانه ی باروان معرفی می کند، باروان؛ بازارگاه الکترونیکی هوشمند حمل بار به صورت خودکار در زمانی کوتاه نیاز شما را در بهترین شکلِ ممکن برطرف می سازد. باروان با سایر خدمات حمل و نقلِ موجود، متمایز است. با باروان بارتان بار می شود

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | شهر و جامعه