اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139804203841510972

فیشر چیست؟

کد: 139804203841510972

http://bit.ly/2JxnLgW

، تهران , (اخبار رسمی): ایجاد پارگی یا خراشیدگی در ناحیه مقعد است که موجب انقباض عضلات داخلی مقعد و ایجاد درد در این ناحیه هنگام دفع می‌شود. بعضا هنگام اجابت مزاج کمی خون بر روی مدفوع مشاهده می‌شود.

فیشر یا شقاق مقعد که در اثر یبوست یا اسهال طولانی مدت به وجود می‌آید، علیرغم درد شدیدی که با خود دارد بیماری خطرناکی نیست.

این بیماری در حقیقت ایجاد پارگی یا خراشیدگی در ناحیه مقعد است که موجب انقباض عضلات داخلی مقعد و ایجاد درد در این ناحیه هنگام دفع می‌شود. بعضا هنگام اجابت مزاج کمی خون بر روی مدفوع مشاهده می‌شود.

دردی که بیمار هنگام اجابت مزاج احساس می‌کند آنقدر شدید است که گاهی تا چند ساعت بعد هم باقی می‌ماند اما خبر خوب در مورد این بیماری این است که معمولا پس از رفع علت ایجاد شدن آن (رفع اسهال طولانی مدت یا یبوست) خراش ایجاد شده در ناحیه مقعد بهبود می‌یابد و نیازی به عمل جراحی ندارد.

فیشر دو نوع مختلف دارد که در یک نوع آن زخم ایجاد شده سطحی است و سریع بهبودی حاصل می‌شود اما در نوع دیگر که در حقیقت مزمن شده (بیماری بیشتر از 6 هفته ادامه یابد) و زخم‌های ایجاد شده عمقی می‌شوند، برای درمان نیاز به جراحی وجود دارد.

رژیم غذایی فیبردار، یعنی استفاده از سبزیجات و میوه‌جات، خیسانده برگه‌ها و انجیر در آب،‌ شربت خاکشیر و اسفرزه شیوه‌هایی هستند که می‌توانند یبوست و در نتیجه فشار وارده به مقعد را تا حد زیادی در هنگام دفع از بین ببرد.

اجتناب از مصرف ادویه‌جات و فلفل و چای پررنگ، نسکافه و کاکائو هم از دیگر مواردی است که بیمار پس از بهبودی هم باید مراعات کند. علاوه بر این‌ها نشستن روزانه 3 تا 5 بار در محلول آب گرم و بتادین هم بسیار موثر است و ابتلا به عفونت را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

این اقدامات حتی پس از انجام جراحی در فیشر مزمن هم باید رعایت شوند.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت کلینیک لیزر شفا به آدرس clinic-laser.ir مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر شفا

این کلینیک تحت نظر و با مدیریت مستقیم دکتر داود تاج بخش می باشد، ایشان حدود 10 سال در نقاط مختلف ایران مشغول کار عملی وبودند و سال 1380 به تهران بازگشته و بیشتر تمرکز کاری خودشان را در ارتباط با درمان بیماریهای ناحیه مقعد با لیزر گذاشته و طی این مدت دوره های متعددی توسط مرکز لیرز دانشگاه تهران و مرکز لیزر انجمن لیزر ایران که با همکاری انجمن لیزر سوئد بوده شرکت نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]