کد: 139805073898010057

درمان کیست مویی با لیزر یا عمل جراحی؟

کد: 139805073898010057

http://bit.ly/2SMTFc8

، تهران , (اخبار رسمی): کیست مویی یکی از انواع بیماری‌های مقعدی است، که موجب بروز کیست حاوی مو در قسمت پایین کمر می‌شود. این کیست در اثر سایش پوست و برگشت مو به داخل ایجاد شده و همراه با درد و عفونت و ترشحات بد بو ظهور می‌کند.

درمان کیست مویی با لیزر یا عمل جراحی؟
جراحی یا لیزر کیست مویی

درمان کیست مویی با روش‌های خانگی و دارویی به جز کاهش عفونت تاثیر دیگری نداشته و برای درمان قطعی نیاز به روش‌های تهاجمی‌تری نظیر لیزر و عمل جراحی است. در این بخش این دو روش با هم مقایسه و بررسی شده‌اند تا بتوان روش مناسب‌تری برای درمان بیماری خود انتخاب کرد.

مزایای درمان کیست مویی با لیزر نسبت به جراحی

از مزیت‌های درمان کیست مویی با لیزر در مقایسه با عمل جراحی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

صرفه جویی در زمان: درمان کیست مویی با لیزر به صورت سرپایی انجام گرفته و مدت زمان مورد نیاز برای آن کمتر از یک ساعت است، در صورتی که انجام جراحی نیاز به بستری شدن در بیمارستان قبل و پس از عمل دارد.

صرفه جویی در هزینه‌ها : درمان کیست با لیزر در مقایسه با جراحی نیاز به پرداخت هزینه‌ای کمتر دارد.

کاهش درد و خونریزی بیمار: انجام درمان با لیزر به سبب ترمیم عروق و اعصاب آسیب دیده، درد و نیز خونریزی بیمار را به شدت کاهش می‌دهد. در حالی که جراحی با استفاده از تیغ و چاقو انجام شده، و به طبع بیمار متحمل درد و خونریزی بسیاری خواهد شد.

کاهش دوره نقاهت: درمان با لیزر موجب می‌شود، بیمار به سرعت بهبود یافته و به زندگی عادی خود باز برگردد، در حالی که جراحی مدت زمان بهبودی بیشتری دارد.

کاهش عوارض بیماری : جراحی می‌تواند عوارض متعددی را در پی داشته باشد و حتی عامل بی اختیاری شود، در صورتی که لیزر عوارض کمتری را برای بیمار به دنبال دارد.

نتیجه قطعی : آمارها نشان داده، لیزر درمانی نتیجه قطعی‌تری را به دنبال دارد، در صورتی که جراحی ریسک بازگشت بیماری را افزایش می‌دهد.

زیبایی: عمل لیزر بدون تیغ جراحی انجام می‌شود، در نتیجه هیچ اسکاری و جای زخمی را بر روی بدن بیمار به جای نمی‌گذارد. در حالی که جراحی می‌تواند ظاهر نازیبایی را بر روی پوست بیمار به جای بگذارد.

مراقبتهای بعد از لیزر کیست مویی

رعایت برخی نکات و انجام مراقبت‌ها علاوه بر اینکه می‌تواند نتیجه بهتری را از درمان ارائه دهد، می‌تواند در پیشگیری از کیست مویی هم موثر باشد. برخی از این نکات به این شرح است :

مراقبت برای جلوگیری از عفونت زخم که برای جلوگیری از این امر لازم است، ناحیه مورد نظر را پاکیزه نگه داشت و ضد عفونی کرد، همچنین لازم است پانسمان روزانه تعویض شود.

مصرف مسکن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها باید با نظر پزشک و میزان تجویز شده وی باشد.

استراحت و مراقبت از خود می‌تواند دوره نقاهت را کاهش دهد، به علاوه لازم است پس از عمل از فعالیت‌های سنگین و حمل و جابه جایی اشیاء سنگین پرهیز شود.

مصرف غذاهای ملین و قوی می‌تواند به درمان سریع‌تر بیماری کمک کند.

برای نشستن از بالش‌های نرم به شکل دونات استفاده شود، تا فشاری به زخم وارد نشود.

از پوشیدن لباس‌های تنگ با الیاف مصنوعی اجتناب شود.

از نشستن به مدت طولانی اجتناب کرد.

هزینه لیزر و عمل کیست مویی

تعیین دقیق هزینه‌ای که بابت جراحی کیست مویی و لیزر آن باید توسط بیمار پرداخت شود، کار مشکلی است زیرا این هزینه به عوامل متعددی بستگی دارد.

پس برای تعیین دقیق هزینه نیاز به مراجعه به کلینیک و بررسی زخم بیمار است. در مورد پرداخت هزینه‌های این عمل‌ها توسط بیمه باید گفت هزینه‌های مربوط به عمل تنها در صورتی توسط بیمه پرداخت می‌شوند، که عمل جراحی حداقل 6 ساعت به طول بیانجامد و بیمار بستری شود. بنابراین هزینه‌های مربوط به عمل جراحی پرداخت می‌شوند، اما هزینه‌های لیزر تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

اما نکته‌ ای که باید در نظر گرفت، این است که حتی با این وجود نیز هزینه‌هایی که بابت جراحی پرداخت می‌شود، بیشتر است. با توجه به اینکه بیمار باید مدت زمان بیشتری را صرف عمل جراحی کند که بعضی اوقات تا چندین ماه نیز به طول می‌انجامد. لیزر درمانی باز هم از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک پایتخت

مرکز درمان بیماریهای نشیمنگاه (بواسیر، هموروئید، شقاق، فیستول، کیست مویی و زگیل تناسلی) با استفاده از تجهیزات مدرن و روز دنیا و با کادری مجرب و حرفه ای

منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان