اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139805173936810972

عوارض درمان دیرهنگام فیشر آنال

کد: 139805173936810972

http://bit.ly/2KvXMH1

، تهران , (اخبار رسمی): فیشر آنال (بواسیر) شایع‌ترین بیماری آنورکتال در همه گروه‌های سنی در بین زنان و مردان است. اغلب افراد مبتلا به این بیماری دیر به پزشک مراجعه می‌کنند که موجب می‌شود علاوه بر فیشر مزمن به تنگی مقعد دچار شوند.

عوارض درمان دیرهنگام “فیشر آنال”
عوارض درمان دیرهنگام فیشر آنال

مبتلایان به فیشر آنال باید هر چه سریعتر به پزشک مراجعه کنند، این مشکل به سادگی درمان می‌شود ولی در صورت تاخیر در درمان فیشر آنال، تنگی مقعد بروز می‌کند.

به علت عدم حمایت نسج نرم در خلف مقعد، شایع‌ترین محل فیشر در این ناحیه ایجاد می‌شود، مواردی از فیشر دوبل و مواردی انگشت‌ شمار از 3 تا 4 فیشر در بیماران ایجاد می‌شود.

در حال حاضر درمان فیشر حاد که محافظتی است مسکن، ملین و وان آب گرم است اما در مورد فیشر مزمن عمل جراحی ضرورت دارد.

استعمال لیدوکائین 5 درصد پیش از اجابت مزاج و سپس ریختن آب گرم به مقعد، اسپاسم اسفنکتر را از بین برده و اجابت مزاج به راحتی انجام می‌شود و پس از اجابت مزاج، درد و سوزش به حداقل می‌رسد.

استفاده از قرص C-LAX شبی یک عدد و ناپروکسن 250 میلی‌گرم یک عدد صبح و یک عدد شب پس از صرف غذا به بهبود علایم بیماری کمک می‌کند.

حدود 75 درصد از بیمارانی که بیش از دو هفته تحت پیگیری با این روش درمانی هستند، بدون نیاز به انجام جراحی بهبود می‌یابند. بهتر است بیماران با فیشر مزمن آنال، دو هفته به روش محافظتی تحت درمان قرار گیرند و در صورت عدم پاسخ به درمان، اقدام به جراحی شود.

علاوه بر غذای معمول، استفاده از سبزیجات و میوه به ویژه خیار با پوست و نوشیدن چند لیوان آب اضافی جهت کمک به لینت مزاج بسیار موثر است.

تعدادی از بیماران به ‌رغم جراحی اسفنکتروتومی و ترمیم فیشر در مدت 2 تا 3 هفته بهبود نمی‌یابند که این موارد نیاز به انجام جراحی مجدد دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک لیزر شفا

این کلینیک تحت نظر و با مدیریت مستقیم دکتر داود تاج بخش می باشد، ایشان حدود 10 سال در نقاط مختلف ایران مشغول کار عملی وبودند و سال 1380 به تهران بازگشته و بیشتر تمرکز کاری خودشان را در ارتباط با درمان بیماریهای ناحیه مقعد با لیزر گذاشته و طی این مدت دوره های متعددی توسط مرکز لیرز دانشگاه تهران و مرکز لیزر انجمن لیزر ایران که با همکاری انجمن لیزر سوئد بوده شرکت نموده اند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | بهداشت و درمان