اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980517393798197

روت کردن گوشی برای مبتدیان؛ پرسش و پاسخ‌هایی درباره چگونگی روت کردن

کد: 13980517393798197

http://bit.ly/31uGhN0

، تبریز , (اخبار رسمی): در ادامه پاسخ بسیاری از سوالات متداول که درباره روت کردن گوشی پرسیده شده، ارائه شده است.

روت کردن گوشی برای مبتدیان: پرسش و پاسخ‌هایی درباره چگونگی روت کردن
روت کردن گوشی برای مبتدیان؛ پرسش و پاسخ‌هایی درباره چگونگی روت کردن

تعداد دستگاه‌های اندروید همچنان رو به افزایش است، از طرفی تعداد فراوانی از کاربران جدید اندروید دنبال چگونگی و چرایی روت کردن گوشی‌های خود هستند. در ادامه به سوالات متداول درباره روت کردن گوشی پاسخ داده شده است.

ریشه (root) چیست؟

در معنی کلی، ریشه، بخشی از گیاه است که معمولا زیر سطح خاک رشد می‌کند. اما روت کردن یک گوشی هوشمند کاملا متفاوت است: با روت کردن گوشی، کاربران می‌‌توانند به زیر سیستم اندروید دسترسی داشته باشند. اینکار برای دسترسی به داده‌‌ها، گرفتن بک‌آپ (Backups)، یا تغییر در پایه‌‌ (base) اسمارت‌فون مثل رابط اندروید (ROM) است.

گوشی روت شده چگونه کار می‌‌کند؟

در گوشی روت شده اساسا یک هسته (kernel) جدید نصب می‌‌شود. در حقیقت این هسته یک راهنماست که به نرم‌‌افزارها، نحوه استفاده از بخش سخت افزاری دستگاه را می‌‌گوید. به عبارت ساده‌‌تر، این هسته جدید، امکان دسترسی بیشتر و دسترسی به تنظیمات بیشتر سخت افزار دستگاه را فراهم می‌کند.

رام سفارشی (Custom Rom) چیست؟

ROM یک سیستم مبتنی بر اندروید است. در واقع همان سیستمی است که افراد استفاده می‌‌کنند. TouchWiz یک رام توسعه داده شده توسط سامسونگ است، HTC Sense و … هم همینطور. وقتی در مورد رام سفارشی صحبت می‌شود یعنی توسعه دهنده این رام یک شخص یا یک گروه مستقل است. برای مثال CyanogenMod یک رام سفارشی است که بر پایه اندروید است. به طور دقیق‌تر مجموعه‌‌ای از داده‌‌های سازگار با یک تراشه، رام است که در گوشی هوشمند موجود است.

مزایای روت کردن گوشی چیست؟

به وسیله روت کردن گوشی کنترل کامل دستگاه به دست می‌آید. می‌‌توان یک رام‌‌ سفارشی نصب و اپلیکیشن‌هایی که به طور معمول حذف نمی‌شوند را حذف کرد و یک بک‌‌آپ کامل از داده‌‌های خود گرفت و قابلیت‌های دیگر. اما از طرف دیگر نیز بایستی حرفه‌ای تر عمل کرد و از انجام کارهای پر خطر مانند نصب اپلکیشن‌های مخرب و دادن دسترسی روت به آنها پرهیز کرد.

اگر گوشی‌ روت شود ولی رام سفارشی نصب نشود چه اتفاقی می‌افتد؟

اتفاق خاصی نمی‌‌افتد، بعد از روت کردت گوشی هر زمان می‌توان رام سفارشی مورد نظر را انتخاب و نصب کرد.

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد گوشی روت شده می‌توانند به سایت برتر دیجیتال به ادرس bartardigital.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برتر دیجیتال

برتر دیجیتال ایده برتر دیجیتال از آذر ماه ۱۳۹۵ شروع شد و فعالیت رسمی خود را از مهر ماه ۱۳۹۶ آغاز کرد. برتر دیجیتال که به عنوان پشتوانه، تجربه ۱۰ ساله در زمینه فعالیت در بازار موبایل و تبلت، و تجربه ۲۰ ساله در زمینه فروش انواع محصولات حوزه بازی را با انبوهی از مشتریان ثابت در کارنامه خود دارد،با انگیزه گسترش خدمت رسانی خود به اقشار و جمع بیشتری از مردم عزیز ایران، فروشگاه اینترنتی خود را دایر نمود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]