اطلاعات تماس
  • 091291*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980523395509692

آشنایی با چای کامبوچا

کد: 13980523395509692

http://bit.ly/2KyBbK2

، تهران , (اخبار رسمی): چای کامبوچا برای بسیاری از افراد ناشناخته است و شاید اولین سوالی که با شنیدن این کلمه به ذهن خطور کند این است که کامبوچا چیست؟ محققان بر این باورند که کامبوچا فقط یک قارچ نیست، بلکه مخلوطی از تعدادی باکتری، قارچ و مخمرها با شیوه پرورش مخصوص است.

آشنایی با چای کامبوچا
آشنایی با چای کامبوچا

کامبوچا چیست؟ آیا یک معجون است؟ قارچ و یا نوعی گلسنگ؟ یا شاید یک موجود خوردنی؟ و هزاران سوال دیگر. از دیدگاه برخی از عوام کامبوچا نوعی قارچ است، ولیکن محققین بر این باورند که کامبوچا فقط یک قارچ نیست، بلکه مخلوطی از تعدادی باکتری، قارچ و مخمرها با شیوه پرورش مخصوص است. چای کامبوچا نوعی نوشیدنی است که به کمک گروه خاصی از خانواده باکتری‌ها و مخمرها به همراه چای سبز یا سیاه طی مدت زمان مشخص به دست می‌آید. در واقع این موجودات زنده چای شیرین شده را تخمیر کرده که سبب ایجاد طعم گوارا و سبب احساس شادابی و آرامش در انسان می‌شوند.

ریشه نام این چای می‌تواند ژاپنی باشد، که بر طبق آن «کومبو» به معنی خزه قهوه‌ای و «چا» به معنی چای است. بعضی از پدر بزرگ‌ها و یا مادر بزرگ‌ها (برخی کامبوچا را چای مادر بزرگ‌ها می‌نامیدند) اطلاعاتی در مورد چای قارچ داشته و یا حتی ممکن است آن را مصرف کرده باشند. قبل از جنگ جهانی اول استفاده از کامبوچا بسیار رواج پیدا کرده بود، ولیکن در زمان جنگ به دلیل کمبود چای و شکر (محیط کشت کامبوچا) از رواج افتاده و به دست فراموشی سپرده شد، ولی مجدداً بعد از جنگ‌های جهانی رونق گرفته است. در طی سال‌های اخیر تحقیقات مؤثر و جدیدی توسط محققان بر روی آن صورت گرفته است. تحقیقات جدید حاکی از خواص درمانی و معجزه آسای این چای بوده که سبب شد مصرف آن دوباره افزایش یابد.

پژوهشگران معتقدند که نوشابه کامبوچا یک ماده غذایی مکمل به حساب می‌آید و مصرف آن سیستم دفاعی بدن را تقویت و موجب جلوگیری از بیماری‌ها می‌شود (در واقع حالت یک آداپتوژن را ایفا می‌کند).

بر طبق تحقیقات انجام شده معلوم شده که ممکن است مهاجران آسیا و اروپای شرقی قارچ کامبوچا را به غربی‌ها شناسانده باشند. امروزه برخی از پزشکانی که بیماری‌های مختلفی را با کامبوچا درمان کرده‌اند، معتقدند نه تنها مصرف کامبوچا برای بیماران مفید است بلکه مصرف همزمان آن با داروهای شیمیایی نیز نتایج درخشان‌تری به بار می‌آورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برنا کامبوچا

برنا کامبوچا با هدف ارتقاء سطح سلامتی جامعه و ارائه محصولات جایگزین نوشابه‌های مضر صنعتی، تحقیقات خود را در زمینه نوشیدنی‌های گیاهی تخمیری از سال 1394 به همت جمعی از متخصصین صنعت و دانشگاه شروع و در واحد تحقیق و توسعه شرکت ، موفق به طراحی و تولید نوشیدنی تخمیری کامبوچا بر پایه طب سنتی گردید. این واحد تولیدی تحت نظارت سازمان غذا و دارو بوده و عضو انجمن جهانی تولیدکنندگان کامبوچا می باشد .

اطلاعات تماس
  • 091291*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی