اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980613401598197

تبدیل کارت حافظه به حافظه داخلی در گوشی هوشمند

کد: 13980613401598197

http://bit.ly/32xOqAX

، تبریز , (اخبار رسمی): تبدیل کارت حافظه به حافظه داخلی یکی از قابلیت‌های خوب در برخی گوشی‌های هوشمند است. در این مقاله نحوه استفاده از مموری بجای حافظه داخلی اندروید بر روی گوشی هوشمند آموزش داده می‌شود. در ادامه موارد مرتبط با چگونگی تغییر حافظه داخلی با sd آموزش داده می‌شود.

تبدیل کارت حافظه به حافظه داخلی در گوشی هوشمند
تبدیل کارت حافظه به حافظه داخلی در گوشی هوشمند

برای تبدیل کارت حافظه به حافظه داخلی ابتدا باید کارت حافظه را به عنوان حافظه داخلی فرمت کنید. این عمل بر روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند آسان است..

راه آسان تبدیل کارت حافظه به حافظه داخلی

برای تبدیل کارت حافظه به حافظه داخلی ابتدا باید کارت حافظه را به عنوان حافظه داخلی فرمت کرد. این عمل بر روی بسیاری از گوشی‌های هوشمند آسان است. اما متاسفانه در برخی برندها مانند سونی، ال جی یا سامسونگ این عمل را به عنوان گزینه‌ای پیش‌فرض در اختیار قرار نداده‌اند. با این حال اگر سیستم عامل گوشی هوشمند از نوع اندروید مارشمالو (Marshmallow) باشد، پنجره خط فرمان (command-line prompt) در انجام این کار کمک خواهد کرد. با پیروی از نکاتی که بازگو می‌شود نیاز نیست نگران آپدیت‌های سیستمی بود.

آسان‌ترین راه این است که بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر، این کار انجام شود. اگر از نسخه‌های جدید اندروید (7.0 Nougat یا 8.0 Oreo) استفاده می‌شود، احتمالا انجام مراحل زیر تنها راه تبدیل کارت حافظه به حافظه داخلی خواهد بود:

  • کارت SD را باید در گوشی اندروید خود وارد کرد و منتظر ماند تا سیستم عامل آن را شناسایی کرد.
  • وارد قسمت Settings > Storage شد.
  • بر روی نام کارت SD لمس کرد
  • بر روی سه نقطه روی هم (تنظیمات بیشتر) در گوشه سمت راست بالای نمایشگر لمس کرد.
  • بر روی Storage Settings لمس کرد.
  • گزینه format as internal را لمس کرد.
  • بر روی پنجره پدیدار شده، گزینه Erase & Format را لمس کرد.
  • سپس سیستم عامل اندروید گزینه‌ای برای انتقال داده‌ها پیشنهاد خواهد کرد.

اگر گوشی هوشمند اجازه این عمل را نمی‌دهد، آنگاه مراحل کمی پیچیده‌تر خواهد شد.

اگر گوشی اجازه فرمت MicroSD را به عنوان حافظه داخلی نداد، چکار باید کرد؟

برخی تولیدکنندگان به دلایلی نامعلوم امکان فرمت MicroSD به عنوان حافظه داخلی را نمی‌دهند. و استفاده از کارت حافظه بجای حافظه داخلی را با پنهان کردن (hide) این گزینه غیرفعال کرده‌اند. با این حال امکان فعال‌سازی آن با استفاده از کامپیوتر ممکن است. و روت کردن (rooting) یا ابزارهای ویژه و خاص دیگری نیز مورد نیاز نیست. مراحل دقیق، وابسته به نسخه اندروید گوشی هوشمند می‌تواند متفاوت باشد. تکنیکی که معرفی می‌شود برای اندروید 6.0 Marshmallow و 8.0 Oreo جوابگو است. اما شاید در اندروید Nougat کمی با مشکل مواجه شد.

برای گوشی‌هایی که دارای اندروید 6.0 Marshmallow هستند

زمانی که MicroSD به عنوان حافظه داخلی فرمت شود، اپلیکیشن‌ها می‌توانند به صورت کامل بر روی آن ذخیره شوند. این بدین معنی است که اگر اپلیکیشنی را با حجم کلی ۲ گیگابایت دانلود کرد، باید همان ۲ گیگابایت فضا را بر روی کارت SD اشغال کند. اما اگر MicroSD به عنوان حافظه پشتیبان فرمت شده باشد، دیگر چنین نخواهد بود. اینکه منوی تنظیمات نامرئی شده است، به معنی عدم امکان تبدیل کارت حافظه به حافظه داخلی نیست.

تنها چند روز بعد از پست معروف بالا در Reddit، پنجره خط فرمان نیز معرف عموم شد. که با آن می‌توان MicroSD را به عنوان حافظه داخلی در سامسونگ گالکسی S7 فرمت کرد. این عمل را به صورت موفقیت‌آمیز با سامسونگ گالکسی S7، سونی اکسپریا Z5 و ال جی G4 که سیستم عامل اندروید 6.0 Marshmallow تست شد. هر سه این گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل Android 6.0 Marshmallow بودند و شیار افزونه (slot) برای کارت MircoSD داشتند. هم‌چنین گزینه منو تنظیمات برای فرمت کردن MicroSD به عنوان حافظه داخلی نیز پنهان شده بود. این گزینه تنها بر روی HTC One A9 و کلیه گوشی‌های هوشمند شرکت موتورولا (Motorola) فعال بود.

علاقه‌مندان به موضوعات پیرامون موبایل و ترفندهای آن روی کلمه تبدیل کارت حافظه به حافظه داخلی کلیک کنند یا به سایت برتر دیجیتال به آدرس bartardigital.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برتر دیجیتال

برتر دیجیتال ایده برتر دیجیتال از آذر ماه ۱۳۹۵ شروع شد و فعالیت رسمی خود را از مهر ماه ۱۳۹۶ آغاز کرد. برتر دیجیتال که به عنوان پشتوانه، تجربه ۱۰ ساله در زمینه فعالیت در بازار موبایل و تبلت، و تجربه ۲۰ ساله در زمینه فروش انواع محصولات حوزه بازی را با انبوهی از مشتریان ثابت در کارنامه خود دارد،با انگیزه گسترش خدمت رسانی خود به اقشار و جمع بیشتری از مردم عزیز ایران، فروشگاه اینترنتی خود را دایر نمود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]