اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980617402648197

روش کالیبره کردن باتری گوشی یا تبلت چگونه است؟

کد: 13980617402648197

http://bit.ly/32LmHNo

، تبریز , (اخبار رسمی): مشکلات باتری‌ تلفن‌های هوشمند و خراب شدن آن‌ها جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های کاربران است. اگر بازدهی باتری‌ کاهش یافته، پس زمان آن رسیده که آن را کالیبره کرد.

روش کالیبره کردن باتری گوشی یا تبلت چگونه است؟
روش کالیبره کردن باتری گوشی یا تبلت چگونه است؟

در ادامه نکات مفیدی در مورد نحوه کالیبره کردن باتری بازگو می‌شود. افرادی که می‌خواهند در مورد کالیبره کردن باتری گوشی یا تبلت خود بیشتر بدانند می‌توانند این مقاله را مطالعه کنند.

چگونه می‌توان فهمید باتری دستگاه با مشکل مواجه است؟

پیش از هرچیزی لازم است فهمید که چرا بازدهی باتری تلفن هوشمند کاهش یافته است. آیا مشکل از سیستم کالیبراسیون اندروید است و یا از باتری خود دستگاه نشأت می‌گیرد؟ قبل از اینکه به کالیبره کردن باتری پرداخته شود اول باید بررسی کرد که آیا باتری آسیب دیده یا نه؟

اگر باتری گوشی‌ قابل جدا شدن است، باید موبایل را خاموش کرد، کاور را برداشت و باتری را بررسی کرد. باتری را از نظر برآمدگی‌ و نشتی بررسی کرد. یکی از نشانه‌های باتری باد کرده این است که دیگر گوشی‌ به صورت صاف روی میز قرار نمی‌گیرد.

آیا باید باتری را کالیبره کنم؟

باید به خاطر داشت که عوامل بسیاری می‌توانند موجب عملکرد ناصحیح باتری تلفن هوشمند شوند. اگر موبایل‌ شارژ نمی‌شود، ممکن است مشکل از درگاه یا همان سوکت شارژ آن باشد. 

اگر سیستم عامل دستگاه به روزرسانی شده، تخلیه باتری یک مشکل رایج به حساب می‌آید. برای رفع این مشکل، پارتیشن کش (Cache) را در گوشی هوشمند را باید پاک کرد.

اگر باتری‌ از نظر فیزیکی هیچ مشکلی ندارد، باید به سراغ مرحله بعد رفت. یا اگر باتری موبایل مشکل دارد توصیه می‌شود که آن را به یک تعمیرگاه خوب برد. افرادی که در تبریز هستند می‌توانند به مرکز تعمیرات موبایل برتر دیجیتال بروند. اگر معلوم شد که باید باتری موبایل‌ تعویض شود، در این صورت حتما باید مطمئن شد که باتری اصل تهیه شود. استفاده از یک باتری ارزان و بی اعتبار نه تنها مشکل را حل نمی‌کند، بلکه در دراز مدت منجر به مشکلات بیشتری خواهد شد.

کالیبره کردن باتری به چه معناست؟

سیستم عامل اندروید دارای یک ویژگی به نام Battery Stats است. این ویژگی هنگامی که شارژ باتری پر و یا خالی است ظرفیت باتری را ردیابی می‌کند. مشکل این است که گاهی اوقات این ویژگی دچار نقص می‌شود و اطلاعاتی که واقعی نیستند را نشان می‌دهد. به عنوان مثال همین امر سبب می‌شود که گوشی را قبل از آن‌که میزان ظرفیت باتری به صفر درصد برسد، خاموش کند. کالیبره کردن باتری اندرویدی به معنای خیلی ساده یعنی سیستم عامل اندروید اطلاعات ظرفیت باتری را اصلاح می‌کند و اطلاعات صحیح را از میزان باتری نشان می‌دهد.

البته لازم است همه بدانند که عملاً قادر به کالیبره کردن باتری تلفن‌های هوشمند خود نیستند. چرا که باتری تنها یک محفظه است که انرژی را درون خود ذخیره و تخلیه می‌کند. اگر چه باتری‌های لیتیوم یونی (lithium-ion) شامل یک برد مدار چاپی (PCB) هستند که به عنوان یک سوییچ محافظ کننده عمل می‌کند. این برد باتری را در مقابل منفجر شدن و یا تخلیه عمیق محافظت می‌کند.

تخلیه شدن کامل باتری برای دستگاه ضرر دارد و تلاش برای بیش از حد شارژ کردن باتری هم به نوبه خود بد است. خبر خوب اینکه شارژ شدن باتری هنگامی که به حد کافی پر شود به طور خودکار قطع می‌شود. و از طرف دیگر هنگام خالی شدن باتری، همیشه مقدار کمی شارژ درون خود ذخیره دارد؛ حتی اگر گوشی روشن نشود. اما باید توجه داشت زمانی روش بالا را انجام داد که انجام دادن آن واقعا ضروری و لازم است. چرا که عمل فوق در صورت تکرار روی عمر باتری دستگاه اثر منفی خواهد داشت.

اگر گوشی دسترسی root دارد، می‌توان فایل batterystats.bin را پاک کرد.

علاقه‌مندان به کالیبره کردن باتری گوشی می‌توانند به سایت برتر دیجیتال مراجعه کنند. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برتر دیجیتال

برتر دیجیتال ایده برتر دیجیتال از آذر ماه ۱۳۹۵ شروع شد و فعالیت رسمی خود را از مهر ماه ۱۳۹۶ آغاز کرد. برتر دیجیتال که به عنوان پشتوانه، تجربه ۱۰ ساله در زمینه فعالیت در بازار موبایل و تبلت، و تجربه ۲۰ ساله در زمینه فروش انواع محصولات حوزه بازی را با انبوهی از مشتریان ثابت در کارنامه خود دارد،با انگیزه گسترش خدمت رسانی خود به اقشار و جمع بیشتری از مردم عزیز ایران، فروشگاه اینترنتی خود را دایر نمود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]