اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806234036810994

انتخاب درست رنگ‌های رستوران بسیار مهم است

رنگ‌های رستوران ابزاری قدرتمند برای شکل دادن به نحوه رفتار مشتریان است

کد: 139806234036810994

http://bit.ly/32IbbC6

، یزد , (اخبار رسمی): رنگ‌های رستوران ابزاری قدرتمند برای شکل دادن به نحوه رفتار مشتریان در رستوران است. زمانی که شخصی وارد یک رستوران می‌شود، اولین حسی که شروع به فعالیت می‌کند، حس بینایی است.

رنگ های رستوران ابزاری قدرتمند برای شکل دادن به نحوه رفتار مشتریان است
رنگ های رستوران ابزاری قدرتمند برای شکل دادن به نحوه رفتار مشتریان در رستوران شما است

رنگ‌های به کار رفته در رستوران  توجه را به خود جلب می‌کند. بنابراین یک رستوران‌دار موفق به انتخاب رنگ‌ها در رستوران دقت می‌کند. اکنون که می‌دانید، رنگ‌ها چه تاثیری روی مشتریان خواهند گذاشت، باید دقیقا دانست که کدام رنگ‌ها یهتر است با هم ترکیب شوند و چگونه می‌توان یک رنگ‌بندی دلپذیر ساخت. در راه اندازی رستوران باید به ترکیب رنگ‌ها دقت کرد.

برای خوانندگانی که تجربه تزئینات داخلی زیادی ندارند، در ادامه لیستی از برخی از طرح‌های رنگی متنوع و پرطرفدار آورده شده است، تا بتوان ایده‌ای در مورد اینکه چه رنگ‌هایی باید با هم ترکیب شوند ارائه دهند. نقش رنگ‌های رستوران را نمباید فراموش کرد.

از آنجا که رنگ‌های مختلف می‌توانند، به طرق مختلف میهمانان را تحت تأثیر قرار دهند. در نتیجه نمی‌توان، به طور دلخواه رنگ‌ها را برای دیوارها و تزئینات خود استفاده کرد و در انتخاب رنگ رستوران باید با فکر و دقت عمل کرد. در ادامه خلاصه‌ای از چگونگی تأثیرگذاری رنگ‌های متداول بر مشتریان به صورت مختصر شرح داده شده است.

تاثیرات رنگ‌های رستوران بر روی مشتریان

انتخاب رنگ مناسب مانند انتخاب موسیقی مناسب می‌تواند بر روی جذب مشتری تاثیرگذار باشد. رنگ‌هایی که برای تزیین غذا و دکوراسیون رستوران استفاده می‌شود، تأثیر بسیار زیادی بر روی مشتریان، مدت زمانی که در کنار می‌گذرانند و احساس مشتریان دارند.

رنگ‌ها می‌توانند مشتریان را خوشحال کنند، اشتهای آنها را تقویت کنند، فروش رستوران را افزایش داده و فضای غذاخوری را بزرگتر جلوه دهند. اما، آنها همچنین می‌توانند روی مشتریان تأثیر منفی بگذارند، بنابراین مهم است که درک شود، که انتخاب رنگ داخلی چه تاثیری بر رستوران می گذارد. برای انجام این کار، ابتدا باید روانشناسی رنگ‌ها را فهمید و سپس یاد گرفت که چگونه رنگ‌ها در یک طرح رنگی دلپذیر و مکمل قرار می‌گیرند.

نمودار رنگ‌های رستوران به سه دسته تقسیم می‌شود. رنگ‌های رستوران به عنوان محرک اشتها در رستوران محسوب می‌شوند. محرک‌های محکم (به شدت اشتها آور) ، محرک ملایم و سرکوب کننده‌ها.

محرک شدید اشتها (رنگ‌های اشتها آور):

اغلب رستوران‌ها از رنگ قرمز یا سایه‌ای از  آن در طراحی داخلی رستوران استفاده می‌کنند. این یک واقعیت به اثبات رسیده است، که قرمز موثرترین رنگ در تحریک اشتها است. رنگ قرمز در طبیعت فراوان است. قرمزها، به خصوص قرمزهای روشن، معمولاً میوه یا سبزیجات پر از شکر را نشان می‌دهند. قرمز ضربان قلب مشتریان را افزایش می‌دهد و می‌تواند آنها را گرسنه کند. همچنین می‌تواند باعث شود، مهمانان به سرعت غذا بخورند و محل را ترک کنند.

رستورانی‌هایی که  که باید از رنگ قرمز استفاده کنند شامل رستوران‌های که خواهان گردش مالی زیاد هستند و فست فودها است.

نارنجی و زرد نیز محرک اشتها هستند. زرد با شادی همراه است، بنابراین وقتی شخصی رنگ زرد می‌بیند، مغز او در انتظار غذایی که می‌خواهد بخورد، سروتونین را ترشح می‌کند. برخی از سایه‌های زرد روشن تأثیر زیادی مانند نارنجی دارند و باعث خوشحالی و رضایت مردم می‌شود. به طور کلی، رنگ زرد بسیار پر جنب و جوش و هیجان‌انگیز است، بنابراین برای محیط‌های آرام انتخاب مناسبی نیست.

رستورانی‌هایی که  که باید از  رنگ زرد استفاده کنند شامل کافه‌ها، رستوران‌های بیرون‌بر و اغذیه فروشی‌ها است.

نارنجی باعث می‌شود افراد احساس خوشبختی و خوشحالی کنند. همچنین برای مراکزی که دسر یا غذای ناسالم سرو می‌کنند، بسیار عالی است زیرا باعث می‌شود افراد راضی باشند و احساس ناخوشایند نداشته باشند.

رستوران‌هایی که باید از رنگ نارنجی استفاده کنند شامل فست فودها، رستوران‌های بیرون بر و محرک اشتهای ملایم است.

رنگ‌های سبز و فیروزه تحریک کننده‌های خفیفی هستند. ممکن است استدلال شود که سبز باید یک محرک قوی باشد زیرا بسیاری از سبزیجات برگ‌دار سبز رنگ هستند، این استدلال تا حدی درست است. سیگنال‌های سبز گیاهان خوراکی، خوش خیم و غیر سمی هستند. با این حال، این گیاهان صرفاً فیبر هستند و مانند بسیاری از میوه‌های رنگارنگ، از نظر قندی دسته بندی نشده‌اند. رنگ سبز بسیار آرامش بخش است. سبز معمولاً در طبیعت یافت می‌شود.

رستوران‌های که باید از رنگ سبز استفاده کنند شامل فروشگاه‌های مواد غذایی بهداشتی، رستوران‌های گیاهیاست که سرکوب کننده اشتها هستند.

سرانجام رنگ‌های سیاه، قهوه‌ای، بنفش و آبی سرکوب کننده اشتها هستند. تحقیقات نشان می‌دهد، زیرا این رنگ‌ها در طبیعت وجود ندارند پس به شکل غذا نیست.

قهوه‌ای رنگ خاکی است، که به مشتریان کمک می‌کند تا احساس آرامش و راحتی کنند. همچنین می‌تواند به مشتریان حس پشتیبانی و ثبات را نشان دهد و حتی می‌تواند مشتریان را ترغیب به بازگشت به عنوان مشتریان مکرر کند.

رستوران‌های که باید از رنگ قهوه‌ای در دکوراسیون خود استفاده کنند شامل قهوه خانه‌ها و کافی شاپ، اغذیه فروشی‌ها و رستوران‌های معاصر است.

آبی رنگی است که بیشتر رستوران‌ها باید از آن پرهیز کنند. این رنگ معمولاً در مواد غذایی یافت نمی‌شود و باعث می‌شود مشتریان اشتهای خود را از دست دهند. علاوه بر این، در صورت داشتن دیوارهای آبی روشن، سایه آبی می‌تواند به غذا منعکس شود و باعث جذابیت کمتری شود. رنگ آبی اشتهای مشتری را کاهش می‌دهد اما آنها را تشنه‌تر می‌کند.

رستوران‌هایی که برای طراحی داخلی خود باید از رنگ آبی استفاده کنند شامل قهوه خانه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌های ساحلی است.

رنگ سفید به فضا احساس آرامش و تفریحی می‌بخشد. رنگ سفید همچنین می‌تواند فضای ناهار خوری را تمیزتر جلوه دهد و می‌تواند یک فضای کوچک را بزرگ‌تر نشان دهد. اما، رنگ بیش از حد سفید باعث می‌شود فضای غذاخوری استریل به نظر برسد.

رستوران‌هایی که باید رنگ سفید را در دکوراسیون خود بگنجانند شامل رستوران‌های کوچک و اغذیه فروشی‌ها، رستوران‌های مجلل، سالن‌های ضیافت و مهمانی و سالن‌های عروسی است.

راه اندازی رستوران مانند همه رشته‌ها و مشاغل برای موفقیت بیشتر نیاز به بررسی‌های روانشناسی دارد. هنگام راه اندازی رستوران حتما باید به انتخاب رنگ مناسب نیز دقت کرد.  برای دریافت و مطالعه مقالات بیشتر در مورد رستوران‌داری و افزایش فروش رستوران می‌توان به مقالات تجهیزات آشپزخانه صنعتی پویا صنعت مراجعه کرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت تجهیزات آشپزخانه صنعتی پویا صنعت مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پویا صنعت

تولید انواع دستگاه های صنایع غذایی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]