اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806144017910994

پخش موسیقی در رستوران، راهی بسیار آسان و ارزان برای جذب مشتری است

کد: 139806144017910994

http://bit.ly/32GUoj7

، یزد , (اخبار رسمی): مدت‌هاست که مردم از ترکیب غذا و موسیقی لذت می‌برند. در دوران رومیان نوازندگانی در مهمانی‌های شام برای سرگرمی مهمانان موسیقی اجرا می‌کردند. امروزه همراهی موسیقی در هنگام وعده‌های غذایی بسیار متداول است و موسیقی متنوع‌تر از گذشته پخش می‌شود. انتخاب موسیقی مناسب نقش اساسی در فروش و جذب مشتریان دارد.

پخش موسیقی در رستوران راهی بسیار آسان و ارزان برای جذب مشتری است.
پخش موسیقی در رستوران، راهی بسیار آسان و ارزان برای جذب مشتری است

اما واقعاً چقدر به موسیقی که در محوطه رستوران پخش می‌شود، توجه شده است؟ موسیقی هم می‌تواند مشتریان را به سمت رستوران سوق دهد و هم  اینکه آنها را فراری دهد. برای دومی دلایلی زیادی وجود دارد. به طور مثال اگر صدای موسیقی در رستوران بیش از حد بلند باشد، یا اینکه نوع موسیقی با نوع رستوران تطابق نداشته باشد، مشتریان از رستوران دلزده خواهند شد. 

ترکیب صحیح دکوراسیون، غذاها و موسیقی، فضای مناسبی را برای رستوران ایجاد می‌کند که در نتیجه روحیه مشتریان بهتر می‌شود.

موسیقی در رستوران جو و فضای آن را تغییر می‌دهد

موسیقی یک عنصر مهم برای روحیه است. وقتی موسیقی بلند باشد، مهمانان نمی‌توانند به درستی با هم صحبت کنند. در رستوران خانوادگی صدای بلند موسیقی هنگام پخش، قابل قبول نیست. از طرف دیگر پخش موسیقی با صدای بسیار کم (یا حتی بدتر از آن! – ساکت ماندن  سالن رستوران) نقطه ضعف آن رستوران به حساب می‌آید. در فضای رستوران‌ها موسیقی باعث می‌شود، که مشتریان در فضای مناسب و آرام منتظر آماده شدن غذا باشند و با هم گفتگو کنند.

 فرکانس و حجم موسیقی بر طعم غذا تأثیر می‌گذارد

موسیقی می‌تواند طعم غذاها را دلچسب‌تر کند. دانشمندان سال‌هاست که تأثیر موسیقی را بر طعم و مزه غذا بررسی می‌کنند و دریافته‌اند که نواختن موسیقی‌های ملایم و آرام سبب می‌شود، که از دید مشتری غذاها طعم بهتری داشته باشند. وقتی صدای موسیقی بلند باشد، حس مشتری را نسبت به غذا مختل می‌کند. 

گوش دادن به موسیقی در رستوران زمان انتظار را لذت بخش‌تر می‌کند

طبق تحقیقات علمی گوش دادن به موسیقی می‌تواند، استرس افراد را کمتر کند. اگر از آهنگ‌های ملایم استفاده کنید. مشتریان اضطراب کمتری در حین انتظار دارند. اگر رستوران شلوغ است، حتما از آهنگ‌های ملایم در طول روز استفاده کرد. به این ترتیب انتظار برای مشتریان شیرین‌تر خواهد شد.

موسیقی بر ریتم غذا خوردن تاثیر دارد

نوع موسیقی در سرعت خوردن و آشامیدن افراد تاثیرگذار است. اگر موسیقی با ریتم تند پخش شود، افراد سریع‌تر غذای خود را سفارش می‌دهند و با سرعت بیشتری غذا را می‌خورند و محل را ترک می‌کنند. اگر رستورانی یک فضای کوچک دارد، که باید میزها هر چه سریع‌تر خالی شوند، از آهنگ‌هایی با ریتم تند استفاده کنند. اما اگر یک رستوران مجلل است و به خاطر فضای عاشقانه‌اش معروف است، بهتر است موسیقی را با ریتم ملایم پخش کرد. محققان دریافته‌اند، زمانی که موسیقی ملایم پخش می‌شود، افراد آرام‌تر غذای خود را می‌خورند و تمایل بیشتری برای خرج کردن پول و سفارشات دیگر دارند.

به زمان و ساعت پخش موسیقی توجه کنید

پخش موسیقی در رستوران در وعده‌های غذایی  مختلف:

در زمان صرف صبحانه در رستوران بهتر است از آهنگ‌های ملایم استفاده شود. با این کار افراد روز خود را دلنشین‌تر آغاز می‌کنند.

برای زمان نهار چون افراد باید به محل کار یا تحصیل خود برگردند، بهتر است از آهنگ‌های تندتر استفاده شود.

برای صرف شام بهتر است، در ابتدا کار خود را با یک موزیک آرام و دلنشین شروع کرد و سپس با گذشت زمان ریتم آهنگ‌ها تندتر کرد.

مردم از موسیقی به عنوان یک ابزار قدرتمند استفاده می‌کنند و رستوران‌های هوشمند از این ابزار برای کسب درآمد بیشتر استفاده می‌کنند. رستوران‌هایی که موسیقی کلاسیک و جاز پخش می‌کنند، به طور اتوماتیک و خودکار از رستوران‌هایی که موسیقی راک پخش می‌کنند، گران‌تر هستند. موسیقی به شدت می‌تواند به افزایش فروش رستوران کمک کند.

آهنگ و موسیقی مناسب می‌تواند همه چیز را تغییر دهد. تجربه نشان داده است، که موسیقی فراتر از یاداشت‌ها است. یک سبک آهنگ می‌تواند بلافاصله شخص را به مکان و فضای دیگری ببرد. وقتی مشتریان از رستوران بازدید می‌کنند، می‌خواهند تجربه‌ای جدید کسب کنند.  پخش شدن موسیقی مناسب می‌تواند، حال و هوای مشتریان را تغییر دهد و باعث شود که مشتریان از خوردن غذا لذت بیشتری ببرند.

هنگام راه اندازی رستوران حتما به انتخاب موسیقی مناسب نیز دقت شود.

علاقه‌مندان برای دریافت و مطالعه مقالات بیشتر در مورد رستوران‌داری و افزایش فروش رستوران می‌توانند مقاله‌های مجموعه تجهیزات آشپزخانه صنعتی پویا صنعت را در سایت این مجموعه به آدرس pooyasanatco.com مطالعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پویا صنعت

تولید انواع دستگاه های صنایع غذایی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی