اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139806304060210994

طراحی داخلی رستوران یک برگ بنده

اهمیت طراحی داخلی در رستوران‌ها

کد: 139806304060210994

http://bit.ly/2m3ZJAY

، یزد , (اخبار رسمی): در حالی که رستوران‌ها با استفاده از موقعیت مکانی، قیمت‌ها و تبلیغات با یکدیگر رقابت می‌کنند، رستوران‌های بسیار اندکی هستند، که به طراحی داخلی رستوران اهمیت دهند و از این مزیت رقابتی فوق العاده جذاب بهره ببرند.

اهمیت طراحی داخلی در رستوران ها
اهمیت طراحی داخلی در رستوران‌ها

 بیشتر مردم نمی‌دانند اما طراحی داخلی رستوران بر روی رضایت مشتری تأثیر می‌گذارد. طراحی مناسب و صحیح رستوران روی سفارش مشتری و میزان آن نیز تاثیر می‌گذارد. حتی بر مدت اقامت آنها در رستوران نیز تأثیر مستقیم  دارد.

گزینه‌هایی مانند صندلی، نور، موسیقی و معمار، رستوران همه طراحی داخلی یک رستوران را تشکیل می‌دهند.

در ادامه ایده‌های جذاب در طراحی داخلی رستوران و نحوه تاثیر آن روی روانشناسی مشتری بررسی شده است.

اهمیت طراحی داخلی در رستوران‌ها

طراحی داخلی رستوران باید بخش مهمی از استراتژی بازاریابی رستوران باشد، زیرا ظاهر رستوران برای نام تجاری بسیار مهم خواهد بود. طراحی داخلی اولین چیزی است که مشتری هنگام عبور از رستوران متوجه آن می‌شود. این برداشت اول نشان می‌دهد، که چگونه مشتریان برند را درک می‌کنند و چه انتظاری دارند، بنابراین نمی‌توان اهمیت طراحی داخلی رستوران را مورد توجه قرار نداد.

در اینجا دلایلی در مورد اهمیت طراحی داخلی رستوران مطرح شده است:

طراحی داخلی رستوران در رستوران‌ها برای استراتژی برندسازی بسیار مهم است. ظاهر رستوران بر نحوه درک مشتریان از مفهوم رستوران تأثیر خواهد گذاشت. فضای داخلی شیک یا بسیار روشن باعث ایجاد تصور منفی بر روی مشتریان می‌شود و به طور بالقوه باعث می‌شود آنها حتی قبل از غذا خوردن رستوران را ترک کنند. یک ایده داخلی ایده آل برای رستوران استفاده از نور طبیعی در حد توان خود است تا مکان غیر قابل وصف باشد.

در عصر اینستاگرام، طراحی داخلی فروشنده خاموش رستوران است. همه می‌خواهند رستورانی را که در آن غذای خوشمزه خورده‌اند و از فضای رستوران لذت برده‌اند را در پستی در اینستاگرام به اشتراک بگذارند. همین نکته بسیار کوچک می‌تواند، سبب افزایش مشتریان خواهد شد.

طراحی داخلی خوب به معنای طراحی داخلی بازار است. می‌توان از طراحی داخلی برای بازاریابی رستوران در میان مشتریان هدف استفاده کرد. اگر چیزی منحصر به فرد در مورد فضای داخلی وجود دارد، آن را عمومی باید کرد. مردم دوست دارند فکر کنند که آنها بخشی از چیزی منحصر به فرد هستند.

از همه مهمتر، طراحی داخلی در رستوران‌ها بر روانشناسی مشتری تأثیر می‌گذارد. ایده‌های رنگ داخلی رستوران می‌تواند باعث شود، مشتریان غذا بیشتر سفارش دهند و یا سریع‌تر غذا بخورند.

عناصر طراحی داخلی رستوران و نحوه تأثیر آنها بر مشتریان

در ادامه تأثیر طراحی داخلی بر رضایت مشتری و روانشناسی مشتری بررسی شده است. اینکه چگونه ۶ عنصر طراحی داخلی در رستوران‌ها می‌توانند بر رضایت مشتری به شکلی چشمگیر تأثیر بگذارند.

عناصر اصلی طراحی داخلی رستوران شامل موارد زیر است:

  • طراحی معماری
  • روشنایی
  • صندلی
  • رنگ‌ها
  • بو
  • آکوستیک یا موسیقی

معماری و طراحی

معماری و طراحی مهمترین جنبه‌های طراحی داخلی رستوران است. نحوه طراحی داخلی و نحوه قرارگیری همه عناصر خود نقش اساسی در تعیین ظاهر رستوران دارد. همچنین تأثیر عمده‌ای بر رضایت مشتری خواهد داشت. معماری و طراحی داخلی رستوران شامل برنامه ریزی برای چیدمان رستوران است. در صورتی که پرسنل نتوانند به خوبی سرویس دهند و مشتریان نتوانند در فضای رستوران احساس راحتی کنند، این سبب ناراضایتی مشتری خواهد شد.

نقشه طبقه رستوران باید به گونه‌ای باشد، که برای هر فردی که نشسته است، یک فضای مجزا وجود داشته باشد. در رستوران، مساحت ۲۰ متر مربع برای هر صندلی ایده آل است. فضای صندلی‌ها باید یه گونه‌ای طراحی شده باشد، که حرکت بین آن‌ها راحت باشد و پرسنل هنگام پذیرایی مشکل نداشته باشند.

باید اطمینان حاصل کرد که پرسنل می‌توانند مشتری‌ها را ببینند و مشتریان می‌توانند همیشه پرسنل را ببینند.

سرویس بهداشتی باید دور از آشپزخانه باشد، اما باید در طراحی داخلی رستوران قابل مشاهده باشد. اگر در پشت دیوار یا جایی به سمت خارج است، حتماً یک تابلو جهت راهنمایی مشتریان قرار گیرد.

نورپردازی

نورپردازی مهمترین قسمت از طراحی داخلی رستوران است. از نظر فنی سه نوع نورپردازی وجود دارد: نورپردازی محیط، نورپردازی کار و تزیینی.

نورپردازی محیط، شکل و شمایل کلی رستوران را تعریف می‌کند. آیا رستوران کم نور است یا روشن و یا نور چراغ‌ها زیاد است. رستوران‌های خوب معمولاً برای ایجاد روحیه و هاله آرامش از نورپردازی محیط کم نور استفاده می‌کنند. از آنجا که رستوران‌ها تمایل به ماندن مشتری در رستوران دارند تا بیشتر سفارش غذا دهد این نور پردازی بسیار عالی است.

روشنایی کار وظیفه نوری است که برای انجام کارها به کار می‌رود. این چراغ‌هایی هستند که پرسنل را قادر می‌سازند تا کار کنند و مشتریان بتوانند منو و سفارش را بخوانند. این نور از نظر استراتژیک مورد استفاده قرار می‌گیرد تا هدف نور محیط از بین نرود اما در عین حال عملکرد خود را به خوبی انجام می‌دهد. از این نوع نورپردازی می‌توان برای برجسته کردن مسیرها استفاده کرد.

چراغ‌های تزیینی، چراغ هایی هستند که برای نور اضافی استفاده می‌شوند. اما بیشتر برای اهداف تزئینی استفاده می‌شوند. می‌توان از این چراغ‌ها برای تقویت رنگ‌های برند خود استفاده کرد اما استفاده بیش از حد از آن سبب از بین رفتن سایر نورها خواهد شد.

به عنوان یک صاحب رستوران و نه یک طراح داخلی، ممکن است احساس شود که همه این چراغ‌ها یکسان هستند. درست است، برای چشم غیرمستقیم تفاوت چندانی بین این سه وجود ندارد، اما در صورت استفاده نادرست از این سه نوع پردازی، نتیجه می‌تواند کابوس آور باشد.

بنابراین، بهتر است تفاوت بین این سه را درک کرد.

صندلی

صندلی یکی دیگر از موارد مهم در طراحی داخلی رستوران است. نوع صندلی‌هایی که استفاده می‌شود، روی روانشناسی مشتری و رضایت آن‌ها نیز تأثیر دارد. صندلی‌های رستوران مک دونالد  راحت و سبک هستند اما به افراد این حس را می‌دهند که زیاد نباید روی این صندلی‌ها نشست. همه این‌ها باعث می‌شود، تا مشتری سریع غذا بخورد و زودتر محل را ترک کند. از طرف دیگر،  رستوران‌های شیک و مدرن دارای صندلی‌های راحت، هستند. این امر باعث می‌شود تا مشتریان بیشتر بمانند و سفارش بیشتری دهند.

رنگ

هنگام طراحی داخلی رستوران به رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها دقت شود. اصلی ترین چیزی که بر رنگ‌هایی که باید در رستوران خود استفاده کرد، تأثیر می‌گذارد مشتری مداری است. رنگ‌های مختلف باعث ایجاد احساسات مختلف می‌شوند و حالات مختلفی را ایجاد می‌کنند.

عطر و بو

بازاریابی عطر و بو نیز وجود دارد؛ وقتی هنگام عبور از یک رستوران بو و عطر خوش به مشام برسد. در این لحظه چه اتفاقی می‌افتد؟ بوی محصولات بر افراد غلبه می‌کند و افراد را برای رفتن به رستوران تحریک می‌کند. این ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، اما طبق یک مطالعه، عطرهای مناسب می‌توانند فروش مواد غذایی را ۳۰۰٪ افزایش دهند، بنابراین مطمئن باید شد که در طراحی داخلی رستوران گنجانده شده است یا نه.

در حقیقت، طبق اعلام دانشگاه Paderborn، عطرها ۶٪ افزایش خرید، ۱۴.۸٪ قصد خرید و  ۹.۱۵٪ مدت اقامت مشتری را افزایش می‌دهد.

گذاشتن برخی بوها از داخل آشپزخانه می‌تواند، اشتها را افزایش دهد. می‌توان برای این کار به دنبال آشپزخانه باز بود و یا حتی تهویه را از این طریق مدیریت کرد. کار دیگری که می‌توان انجام دهید، این است که به سراغ رایحه‌های مصنوعی رفت. درست مانند رنگ‌ها، عطرهای مختلف احساسات متفاوتی در افراد ایجاد می‌کنند.

بابونه، اسطوخودوس و وانیل استرس را کاهش می‌دهد و ذهن را آرام می‌کند و باعث می‌شود، مشتریان احساس آرامش بیشتری داشته باشند. بوی نان تازه باعث یادآوری خاطره‌های گذشته و نوستال|ی برای افراد است. عطرهای نعناع، خیار و مرکبات باعث میشود فرد احساس تازگی کند.

بسته به نوع رستوران و رضایت مشتری، می‌توان انواع بوها را انتخاب کرد. فقط به یاد داشت که هرگز از کباب کردن به عنوان رایحه استفاده نشود، زیرا این کار ضمن آلوده کردن محیط، سبب از بین رفتن اشتها نیز می‌شود.

اکوستیک یا موسیقی

بسیاری فکر می‌کنند که موسیقی یا انتخاب آن لزوماً مهم نیست، اما این نادرست ترین تصور ممکن است. در واقع موسیقی خلاءهای یک رستوران را پر می‌کند. 

علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد راه اندازی رستوران می‌توانند به سایت پویا صنعت به آدرس pooyasanatco.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

پویا صنعت

تولید انواع دستگاه های صنایع غذایی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار