اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13980720412168916

قیمت خرید و فروش و صادرات ماهی متوتا

کد: 13980720412168916

http://bit.ly/31NeZ4l

، بندر عباس , (اخبار رسمی): ماهی متوتا چیست؟ ماهی متوتا به ماهیان ریزی گفته می‌شوند که اطراف ساحل و در جنوب ایران منطقه خلیج فارس زندگی می‌کنند. در ادامه قیمت ماهی متوتا، خرید و فروش ماهی متوتا و صادرات ماهی متوتا بررسی شده است.

قیمت خرید و فروش و صادرات ماهی متوتا
خرید و فروش ماهی متوتا

ماهی متوتا چیست؟

متوتا از جمله آبزیانی ریزی هستند که در نزدیکی ساحل و در قسمت‌های کم عمق دریا زندگی می‌کند و در استان‌های جنوبی و کشورهای حاشیه خلیج فارس طرفداران بی شماری دارند و  شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، قشم، جاسک، میناب از عمده مناطق صید این ماهی ریز در هرمزگان است.

ریز ماهی متو دارای روشی متفاوت پرساین دوقایقی برای صید است به طوری که دوقایق در کنار یکدیگر به صیادی می‌پردازند که نمونه سنتی این روش در سالیان گذشته با قایق‌های پارویی در نزدیکی ساحل بوده که گروه‌های 12 نفزه با تناژ بالا صید می‌شد و قدمت آن به حدود 80 تا 70 سال قبل بازمی‌گردد.

دریادلان جنوب ماهی‌های متو را بعد از صید روی ساحل شنی و ماسه‌ای ریخته تا ماهی‌ها در آن آرام گیرند و با تابش نور مستقیم خورشید به مدت 10 روز کاملا خشک شود.

در طول خشک کردن این ماهی‌های ریز بوی نامطبوعی منطقه را فرا می‌گیرد اما با وجود بوی بد دارای خواص فراوانی بوده و ساحل نشینان هرمزگان برای جلوگیری از نسل انقراض این ماهی تنها در فصل‌های مشخصی که معمولا پاییز است به صید آن می‌پردازند.

بیشترین کاربرد ماهی متو در مصارف خوراکی بوده و در صنعت پرورش مرغ، دامداری، برای درست کردن مهیاوه، موارد بهداشتی و آرایشی تهیه کودهای کشاورزی و .... نیز استفاده می‌شود.

ماهی متو علاوه بر اینکه در سبد مصرفی خانواده‌های جنوب وجود دارد خشک شده آن و به صورت چیپس به کشورهای مختلف از جمله چین و تایلند نیز صادر می‌شود.

این ماهی بی نظیر خوراک اصلی اکثر ماهی‌ه بوده و کمبود این نوع ماهی باعث انقراض ماهی های دیگر می‌شود به همین دلیل هر ساله صید ماهی متو کاهش می‌یابد.

اکثر صیادان جنوبی دغدغه نبود کارخانه‌های مجهز برای خشک کردن این نوع ماهی‌ها را  دارند و روش سنتی خشک کردن این ریز ماهی علاوه بر بوی بد آن که منطقه را فرا می‌گیرد از نظر بهداشتی نیز اشکال دارد.

امید است که مسئولان استان با توجه به گستردگی صنعت ماهی خشک شده در هرمزگان از این صنعت حمایت کنند تا با فر آوری این محصول در استان زمینه اشتغال نیز برای جوانان ایجاد شود.

شرکت فرآوری ماهی جزیره مرجع خرید ماهی متوتا خشک شده ، فروش ماهی متوتا خشک شده و تیم تخصصی صادرات ماهی متوتا خشک شده در استان هرمزگان است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ماهی ی جزیره

شرکت فرآوری ماهی خشک ماهی جزیره تحت عنوان شرکت فرآوری ماهی خشک شده ، شرکت فرآوری ماهی متو جزیره ، شرکت فرآوری ماهی ساردین جزیره ، شرکت فرآوری پودر ماهی جزیره و شرکت فرآوری روغن ماهی جزیره فعال در حوزه فروش ماهی خشک شده مخلوط ، فروش ماهی متو خشک شده ، فروش ماهی متو خوراکی صادراتی ، فروش ماهی ساردین خشک شده ، فروش پودر ماهی ، فروش پودر میگو ، فروش روغن ماهی و بزرگ ترین کارخانه پودر ماهی می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

صنعت و تولید | تجارت و بازار