اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139807214124710874

مهاجرت کاری

5 کشور برتر برای مهاجرت کاری ایرانیان

کد: 139807214124710874

http://bit.ly/2B90EV5

، تهران , (اخبار رسمی): مهاجرت به معنای تغییری بزرگ در زندگی است که انتخاب کشور مقصد بسیار مهم و حیاتی است، در این مطلب 5 کشور برتر برای مهاجرت کاری ایرانیان بررسی شده است.

5 کشور برتر برای مهاجرت کاری ایرانیان
5 کشور برتر برای مهاجرت کاری ایرانیان

برخی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری

معیارهای مختلفی وجود دارند که با کمک آنها می‌توان شرایط یک کشور را برای مهاجرت کاری سنجید؛ معیارهای عمومی مانند مزایا، امکان و دامنه‌ی پیشرفت شغلی، توازن زندگی و کار و همچنین برخی معیارهای شخصی مانند نزدیکی فرهنگی با کشور مبدأ. در کنار اینها اگر هدف‌ مهاجرت از طریق کار است نباید از عواملی مانند زبان، سهولت دریافت ویزای کار و شرایط دریافت اقامت از طریق کار غافل شد.

نروژ

از رتبه‌‌ی نخست در راه‌اندازی و اداره‌ی کسب‌وکار که گذشت، صنایع قدرتمند و روبه‌رشد نروژ از جمله معدن‌کاری، نساجی، صنایع غذایی و تولید چوب و کاغذ فرصت‌های شغلی بسیاری را برای طیف گسترده‌ای از مهاجران با مهارت‌ها، قابلیت‌ها و تخصص‌های مختلف فراهم می‌کند. در مقابل، رقابت در حوزه‌های کاری مشابه بالاست. متوسط نرخ بیکاری در ۱۰ سال گذشته ۳.۶۶ درصد بوده است. نروژ از نظر امنیت شغلی، توازن کار و زندگی، پیشرفت حرفه‌ای و میزان افزایش دستمزد به‌ترتیب رتبه‌های ۱، ۱، ۲۳ و ۸ را دارد.

نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که برای اخذ ویزای کار نروژ حتما باید پیشنهاد شغلی داشت، به‌عبارتی باید از پیش شغلی پیدا کرد. ‌با اینکه نروژ یک گزینه بالقوه به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری است، اما ایرانیان باید شرایط خاص آب‌وهوایی نروژ را هم در نظر بگیرند، چرا که زندگی در این اقلیم سرد برای بسیاری از مهاجران راحت نیست.

نیوزیلند

نیوزیلند از نظر امنیت شغلی، توازن کار و زندگی، پیشرفت حرفه‌ای و میزان افزایش دستمزد به‌ ترتیب رتبه‌ها‌ی ۲۱،۶، ۱۹ و ۳۳ را دارد. رایج‌ترین ویزای کاری نیوزیلند ویزای کار مهارت‌های ضروری است که یک ویزای موقت است اما امکان دریافت اقامت دائم از طریق آن وجود دارد. برای دریافت این ویزا باید شغلی پیدا کرد که در فهرست مهارت‌های ضروری کشور نیوزیلند باشد. راه دیگر این است که پیشنهاد کاری از طرف کارفرما داشت؛ اما در این روش کارفرما باید مدارکی ارائه دهد مبنی بر اینکه پس از اقدامات لازم نتوانسته است از میان شهروندان نیوزیلند فرد مناسبی برای شغل موردنظر بیابد.

آلمان

بازار کار آلمان تخصصی است و با سرعت زیادی در جریان است. بنابراین فرصت‌های شغلی بسیاری برای کارشناسان و متخصصان در این اقتصاد بزرگ وجود دارد. شناخت قواعد و اصول کاری در این کشور نقش مهمی در موفقیت شغلی دارد. آلمان از نظر امنیت شغلی، توازن کار و زندگی، پیشرفت حرفه‌ای و میزان افزایش دستمزد به‌ ترتیب رتبه‌ی ۳،۸، ۸ و ۱۵ را دارد. ‌نکته قابل توجه اینکه امکان کار در آلمان در پوشش اجازه‌ی اقامت برای افراد فراهم می‌شود و ویزای کار جداگانه ارائه نمی‌شود. اجازه‌‌ی کار در سه طبقه‌ اشتغال عمومی، نیروی متخصص و خوداشتغالی ارائه می‌شود.

دریافت اجازه‌‌ی کار در طبقه اشتغال عمومی بستگی به نیازهای اقتصادی آلمان دارد و نیازمند مهارت فنی و پیشنهاد شغلی است. برای کسب اجازه‌‌ی کار در دسته‌ی نیروی متخصص باید مدرک دانشگاهی معتبر، مهارت و تخصص در رشته‌ی موردنیاز و پیشنهاد شغلی وجود داشته باشد. همچنین دریافت اجازه‌ی کار با خوداشتغالی از طریق راه‌اندازی کسب‌وکاری که برای آلمان منافع اقتصادی داشته باشد، ممکن می‌شود.

کانادا

کانادا سرشار از منابع طبیعی از جمله نفت و گاز است و فرصت‌های شغلی فراوانی در بخش انرژی دارد. همچنین خدمات مالی، املاک و ارتباطات در حال شکوفایی و دارای فرصت‌های شغلی بسیاری هستند. کانادا از نظر امنیت شغلی، توازن کار و زندگی، پیشرفت حرفه‌ای و میزان افزایش دستمزد به‌ترتیب رتبه‌های ۱۶،۱۷، ۱۰ و ۱۹ را دارد. ‌

طرح ورود سریع، جذب نیروی متخصص و ویزای خوداشتغالی از رایج‌ترین انواع ویزای کاری کانادا هستند که اجازه اقامت هم فراهم می‌کنند. در روش نخست داشتن پیشنهاد (دعوتنامه‌) شغلی اهمیت بسیاری دارد و بدون آن معمولا شانس چندانی برای دریافت ویزا وجود ندارد. در پرطرفدارترین روش دریافت اقامت کانادا یعنی طرح جذب نیروی متخصص یا Skilled Worker، علاوه بر نیازمندی‌های لازم، متقاضی باید دارای یک سال سابقه‌ی کار تمام‌وقت در یکی از مشاغل موجود در طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا باشد. در روش ویزای خوداشتغالی فرد باید دارای سابقه‌ی فعالیت در حوزه‌های فرهنگی و ورزشی باشد و بتواند در این حوزه‌ها سود چشمگیری خلق کند.

استرالیا

 اقتصاد استرالیا در فهرست اخیر اچ‌اس‌بی‌سی رشد ۳ پله‌ای داشته است. استرالیا علاوه بر نرخ پایین بیکاری و تولید ناخالص ملی فزاینده، به سرعت بحران‌های اقتصادی را پشت سر می‌گذارد. فضای کاری در استرالیا غیررسمی و آرام به نظر می‌آید، اما در عین حال احترام و رفتار حرفه‌ای برای موفقیت شغلی، بسیار اهمیت دارد. اغلب مهاجران استرالیا تأیید می‌کنند که نسبت به کشور مبدأ درآمد بیشتری کسب می‌کنند. مهاجران بسیاری در بخش خدمات، مهمانداری، پرستاری و مشاغل دفتری کار می‌کنند. این سرزمین همچنین پر از مزارع و دامداری‌ها برای کسانی است که مشکلی با کار فیزیکی و گرد و خاک ندارند و حیوانات را دوست دارند.

استرالیا از نظر امنیت شغلی، توازن کار و زندگی، پیشرفت حرفه‌ای و میزان افزایش دستمزد به‌ترتیب رتبه‌های ۱۷،۱۰، ۱۱ و ۱۲ را دارد. به دلیل محبوبیت بالای استرالیا به‌عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری ایرانیان، در ادامه در مورد این کشور اطلاعات بیشتری آمده است.

کار در استرالیا

استرالیا یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت کاری است. افرادی که به مهاجرت به استرالیا فکر می‌کنند یکی از راه‌های آن، استفاده از انواع موقت ویزای کار استرالیا برای شروع است. بنابر داده‌های سایت goabroad که مبتنی بر نظرسنجی از کاربران این سایت است، استرالیا سومین کشور موردعلاقه‌ی مهاجران برای کار کردن انتخاب شده است. سبک زندگی مطلوب در کنار دستمزد‌های قابل‌قبول، استرالیا را به یکی از بهترین کشورهای دنیا برای کار و زندگی تبدیل کرده است. این کشور مقصد جذابی برای کارجویان موقت است. همچنین سیاست‌های دولت فرصت خوبی برای متقاضیانی فراهم می‌کند که قادرند محدودیت‌های تخصصی و مهارتی کشور را رفع کنند و در واقع متخصص و کارآفرین هستند.

مطابق گزارش مؤسسه‌ی کاریابی بین‌المللی هیز (Hays)، در سال ۲۰۱۸ مهارت‌های مرتبط با حوزه‌ی خدمات مالی و فناوری اطلاعات امتیاز ویژه‌ای برای کاریابی در استرالیا هستند. اگر استرالیا مقصد مهاجرت است باید گفت تحلیلگران مالی، کارشناسان امنیت سایبری، توسعه‌دهندگان‌ اپلیکیشن و دیگر تخصص‌های فنی بیشترین تقاضا را در بازار کار استرالیا دارند.

همچنین طراح وب‌سایت، دستیار مدیر، مددکار اجتماعی و مهندس شهرسازی هم در فهرست پرتقاضاترین شغل‌های سال ۲۰۱۸ در استرالیا قرار دارند. درعین‌حال در این کشور تقاضای نیروی کار در حوزه‌ی خدمات بالا است و کارهای فنی هم در استرالیا مشتری بسیاری دارند. بنابراین اگر فرد آرایشگر، برق‌کار، لوله‌کش، نجار یا کارگر است، باید بداند اصلا زمان زیادی بیکار نخواهد بود. حوزه‌ی مهمان‌داری و پذیرایی هم موقعیت خوبی برای یافتن کار است. هر ساله لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا توسط اداره مهاجرت و دیگر نهادهای این کشور به‌روز‌رسانی و منتشر می‌شود که مهاجران در قدم اول بهتر است مهارت‌های موجود در این لیست را بررسی کنند.

برای کار در استرالیا باید نمره‌ قابل‌قبولی در مهارت‌های زبان انگلیسی کسب شود. در استرالیا ساعات کار رسمی به‌طور متوسط ۳۸ ساعت در هفته است. مطابق با استانداردهای ملی، هر فرد شاغل در سال از ۴ هفته‌ مرخصی با حقوق برخوردار است.

رزومه‌نویسی برای کاریابی در استرالیا مشابه رزومه‌نویسی دیگر کشورهای انگلیسی‌زبان است. ممکن است شرکت‌های بزرگ، فرآیند ویژه‌ای برای استخدام به‌ویژه در رابطه با مهاجران داشته باشند، بهتر است پیش از ارسال درخواست و رزومه‌ به سایت شرکت موردنظر مراجعه شود؛ جست‌و‌جوی سایت شرکت موردنظر این خوبی را دارد که ممکن است سیاست‌ها و قواعد شرکت درباره‌ی شرایط کاری مهاجران با انواع متفاوت ویزا را در اختیار قرار دهد. گزینه هوشمندانه‌تر هم این است که از تجربه‌ی یک وکیل مهاجرت استرالیا کمک گرفت.

شرایط و انواع ویزای کار استرالیا

در استرالیا برای کار به‌شکل رسمی و قانونی، نیاز به ویزا است. ویزاهایی وجود دارند که به افراد امکان کار به مدت محدود را به‌شرط داشتن تخصص لازم می‌دهند. خبر خوب اینکه؛ پس از مدتی می‌توان این ویزای استرالیا را به ویزای تخصصی با اسپانسر تبدیل کرد و به این صورت در نهایت برای دریافت اقامت استرالیا به صورت دائم اقدام کرد. از آنجا که دریافت ویزای بلندمدت، زمان بیشتری طول می‌کشد؛ شاید بهتر باشد برای دریافت ویزای کار کوتاه‌مدت درخواست کرد و پس از دریافت آن برای کسب ویزای کار بلندمدت یا دائم اقدام شود.

ویزاهای کاری استرالیا انواع گوناگونی دارند که در صورت داشتن شرایط لازم می‌توان برای دریافت هریک از آنها اقدام کرد. انواع مختلف ویزای کار استرالیا، برای مدت محدود یا به‌طور دائم به افراد اجازه کار می‌دهند. از رایج‌ترین ویزاهای کاری استرالیا ویزای مهارت و تخصص است که انواع مختلفی دارد. از پرطرفدارترین این ویزاها به‌ویژه برای ایرانیان ویزای مهارتی استرالیا به صورت مستقل (ویزای ۱۸۹ استرالیا) است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ویزا نیو

موسسه مهاجرتی ویزا نیو با برخورداری از همکاری وکلای با تجربه و بین المللی در اروپا ، کانادا ، امریکا و استرالیا سعی دارد تمامی امور حقوقی مهاجرت ( کاری، تحصیلی، توریستی، سرمایه گذاری و ثبت شرکت، تمکن مالی، اخذ انواع اقامت های بلند مدت و کوتاه مدت، مشاوره حقوقی به امور مهاجرین و پناهندگان و …) فعالیت می نماید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش