اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139808044162213581

تحلیل تکنیکال چیست؟

کد: 139808044162213581

http://bit.ly/34mVIIy

، اصفهان , (اخبار رسمی): تحلیل تکنیکال یا تجزیه و تحلیل فنی روشی برای پیش بینی رفتار قیمت در بازارها، بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در آن بازار است. این دانش در بازارهایی که معاملات آن بر اساس عرضه و تقاضای واقعی شکل می‌گیرد کاربرد دارد.

تحلیل تکنیکال چیست ؟ (Technical Analysis)
تصویر مربوط به مقاله آموزشی تحلیل تکنیکال و تحلیل تکنیکال محض

تحلیل تکنیکال یا تجزیه و تحلیل فنی روشی برای پیش‌بینی رفتار قیمت در بازارها، بر اساس مطالعه و بررسی تاریخچه قیمت و حجم معاملات در آن بازار است. این دانش در بازارهایی که معاملات آن بر اساس عرضه و تقاضای واقعی شکل می‌گیرد کاربرد دارد.

تعریف دیگری از تحلیل تکنیکال، هنر دانش پیدا کردن نقاط ورود و خروج در نمودارها برای سرمایه‌گذاری و کسب سود در بازارهای مالی است.

تحلیل تکنیکال می‌تواند در هر دارایی با تاریخچه قیمتی مورد استفاده قرار گیرد مانند بازار سهام، بازار آتی، بورس کالا، بازار ارز و سایر اوراق بهادار را شامل می‌شود.

مبانی تحلیل تکنیکال اولین بار توسط چارلز داو بنیان گذار وال استریت ژورنال و نظریه داو در اواخر دهه۱۸۰۰ میلادی معرفی شد. چندین محقق برجسته از جمله ویلیام پی. همیلتون، رابرت رئا، ادسون گولد و جان مگی به تئوری نظریه داو کمک کردند تا مبانی آن شکل گرفت.

در عصر جدید تحلیل تکنیکال متحول شده است که شامل صدها الگو و سیگنال است که طی سال‌ها تحقیق توسعه یافته است.

مبانی تحلیل تکنیکال:

1- همه چیز در قیمت لحاظ شده است

یک تحلیل‌گر تکنیکال در ابتدا به این باور رسیده است که هر چیزی که بتواند در قیمت تاثیرگذار باشد اعم از فاکتورهای سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی، روانی و سایر فاکتورها در قیمت یک سهم لحاظ شده است.

پس با توجه به این مفهوم تحلیل قیمت تمام آن چیزی است که به آن نیاز است. چنانچه تقاضا بیش از عرضه باشد آنگاه قیمت صعود خواهد کرد و اگر عرضه بر تقاضا غلبه کند قیمت کاهش خواهد یافت.

برداشت تحلیل‌گر تکنیکال از این اصل به این صورت است که اگر قیمت به هر دلیلی بالا رفت پس باید تقاضا بر عرضه غلبه کرده و عوامل فاندانتالی تاثیر خود را گذاشته باشند و چنانچه قیمت سقوط کرد دلایل فاندامنتالی و بنیادی بی اثر شده‌اند. نمودارها هرگز به تنهایی علت بالا یا پایین آمدن قیمت نیستند. آنها نشان‌دهنده میزان تاثیر عوامل پایه‌ای بازار هستند.

یک تحلیل‌گر لزوما نباید از بازار باهوش‌تر باشد و یا قادر باشد که پیش بینی‌های متحیرانه‌ای درباره تغییرات قیمت انجام دهد. او می‌داند دلایل زیادی برای نوسان قیمت وجود دارد و صرفا بر این باور است که لزومی به دانستن این دلایل برای پیش‌بینی تغییرات قیمت وجود ندارد.

2- قیمت‌ها براساس روند حرکت می‌کند

نظریه ثابت شده‌ای نیز وجود دارد که قیمت‌ها بر اساس روندها حرکت می‌کنند که ناشی از عرضه و تقاضاست. قیمت ها در طول زمان حرکت همیشه با افت خیزهای فراوانی همراه خواهند شد که دلیل آن رفتارهای متفاوت سرمایه گذاران به دلیل میزان عرضه و تقاضای موجود در بازار است.

به عبارت دیگر قیمت‌ها دوست دارند که روند فعلی خود را حفظ کنند، به جای آنکه تغییر جهت دهند. این قانون به نوعی بیان دیگری از قانون اول نیوتن درباره حرکت است. شاید بتوان اینگونه مطرح کرد که قیمت‌ها به روند فعلی خود ادامه می‌دهند تا زمانی که عوامل بازدارنده حرکت آنها را متوقف کند.

۳- تاریخ تکرار می‌شود

تاریخ همواره تکرار خواهد شد مخصوصا در بازارهای مالی و رفتار قیمت‌ها که تحلیل‌گران تکنیکال به آن معتقد هستند. ماهیت تکراری حرکات قیمت اغلب به روانشناسی بازار نسبت داده می‌شود که براساس احساساتی مانند ترس و هیجان بسیار قابل پیش‌بینی است. تحلیل‌گر تکنیکال از الگوهای نمودار برای تحلیل این احساسات و حرکات بعدی بازار و درک روند موجود استفاده می‌کند.

الگوهای نموداری که یک‌صد سال پیش ترسیم شده‌اند هنوز هم در نمودارهای حال حاضر بازار شکل می‌گیرند و تکرار می‌شوند این کلیدی است برای پیش‌بینی آینده از طریق تحلیل گذشته و یا اینکه باید گفت آینده چیزی نیست جز تکرار گذشته.

علاقه‌مندان جهت خواندن مقالات بیشتر در رابطه با موضوع تحلیل تکنیکال می‌توانند به وب‌سایت خانه تدبیر و اندیشه به آدرس tadbirhome.com مراجعه کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آموزش بورس خانه تدبیر و اندیشه

موسسه خانه تدبیر و اندیشه در سال ۱۳۸۸ شروع به فعالیت کرد . محور اولیه آموزشها سواد مالی بود . سال ۱۳۸۹ دوره سهامدار موفق تدوین و معرفی گردید . این دوره به گونه ای مورد استقبال قرار گرفت که بیشترین دوره برگزار شده موسسه تا به حال این دوره بوده است. از سال ۱۳۹۳ دوره های روانشناسی نیز به محورهای آموزشی موسسه افزوده شد. جهت اطلاع بیشتر می توانید به وب سایت https://tadbirhome.com مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه